Grupės koreguotas pelnas pernai siekė 85 mln. eurų ir buvo 2,7 karto didesnis nei 2021 metais (32 mln. eurų), o pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) pernai siekė 288 mln. eurų ir buvo 85 proc. didesnis nei 2021 metais (155 mln. eurų), nurodoma bendrovės interneto svetainėje skelbiamose finansinėse ataskaitose.
2022-ųjų finansinius rezultatus lėmė sprendimas aktyviai plėsti keleivinių lėktuvų parką, sako grupės generalinis direktorius Jonas Janukėnas.
„2022 metų grupės finansinius rezultatus lėmė tai, kad buvome vieni pirmųjų rinkoje, priėmę sprendimą aktyviai plėsti keleivinių orlaivių parką ir matome, kad ši strategija pasiteisino bei leido įtvirtinti lyderio pozicijas rinkoje. Per metus grupės orlaivių parką papildėme 78 lėktuvais“, – teigė J. Janukėnas.
Praėjusių metų pabaigoje ASG turėjo 173 lėktuvus, iš jų 136 – keleivinius, 37 – krovininius.
Pernai 96 proc. pajamų grupė gavo iš veiklos Vakarų Europoje (81 proc.), Azijos regione (10 proc.) bei Šiaurės Amerikoje (5 proc.). Pasitraukimas iš Rusijos, anot J. Janukėno, grupei kainavo 14 mln., iš Kinijos – 55 mln. eurų.
„Pasitraukimas iš Rusijos rinkos mums kainavo 14 mln. eurų tiesioginių nuostolių, dar 55 mln. eurų nuostolių susidarė nusprendus pilnai trauktis iš Kinijos. Nors šie sprendimai kainavo labai brangiai finansiškai, tai buvo ir yra mūsų įmonės stipri moralinė pozicija“, – teigia J. Janukėnas.
Pasak J. Janukėno, pagrindinė įmonės verslo kryptis išlieka orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu. Ypač svarbiu regionu laikoma JAV, kur veikia keturi ASG biurai, o pajamos pernai viršijo 60 mln. eurų. Taip pat didelį veiklos potencialą bendrovė mato Šiaurės ir Pietų Amerikoje – tai leidžia įmonei valdyti žiemą Europoje dėl sezoniškumo sumažėjusią paklausą perkeliant lėktuvus į šiuos regionus.
Kovą ASG savo būstinę iš Kipro perkėlė į Airiją. Grupėje dirba daugiau kaip 11 tūkst. aviacijos specialistų.