Anot psichologo Antano Mockaus, alkoholis yra tik viena iš daugelio grėsmių, darančių didžiulę įtaką vairavimo kokybei. Kone tokie pat žalingi gali būti ir stresas ar nuovargis: „Kone visiems žinoma tiesa, kad alkoholis pakerta koordinaciją ir sugebėjimą susikaupti vairuojant, tačiau mažai žmonių susimąsto, kad kone tokią pačią įtaką vairavimui gali turėti ir kiti, vidiniai organizmo veiksniai, tokie kaip stresas ar nuovargis.
Abu šie dalykai gali neleisti išlaikyti dėmesio ties keliu, vairuotojas gali būti itin išsiblaškęs, vairuoti „automatiškai“ ir nė nejausti, kad jo dėmesys klajoja kažkur kitur. Ypač pavojingas yra nuovargis, tyrimais įrodyta, jog pavargusio ar neišsimiegojusio žmogaus dėmesys gali sumenkti net iki 70 proc., jam sunkiau susikaupti, stebėti kelią.
Stiprus miego trūkumas didina periferinių vizualinių haliucinacijų pavojų, chroniškai neišsimiegojusiam vairuotojui gali, pavyzdžiui, pasirodyti, kad į kelią kažkas netikėtai išbėgo, jis gali staigiai sukti vairą, sukelti avarinę situaciją. Taip pat neišsimiegojus stipriai suprastėja reakcijos laikas, na o pati akivaizdžiausia grėsmė yra užmigimas prie vairo“, – teigė pašnekovas.
Verta prisiminti, jog kelių eismo taisyklės (KET) draudžia vairuoti ne tik pavargus, bet ir susirgus ar apsvaigus nuo bet kokių psichiką veikiančių medžiagų.
Anot kelių policijos atstovo Dainiaus Šalomsko, vairuotojai, pasirenkantys vairuoti būdami netinkamose vairavimui būsenose kelia itin didelę grėsmę dar ir todėl, kad policijai, patikrinimų metu, beveik neįmanoma užfiksuoti, kada žmogus serga ar yra pavargęs, taip pat ne visada akivaizdus ir apsvaigimas nuo psichiką veikiančių medžiagų.
„Jei policijai patikrinimo metu kyla įtarimas, kad asmuo apsvaigęs ne nuo alkoholio, pareigūnai tokį vairuotoją siunčia į sveikatos įstaigą patikrinti išsamiau. Tačiau tokie atvejai nėra labai dažni. Svarbu suprasti, kad kelyje kiekvienas yra atsakingas už visus ir vieno žmogaus kvailas sprendimas gali labai skaudžiai atsiliepti kitiems“, – teigė pareigūnas.
Abu pašnekovai sutiko, kad nuspręsti ar vairuoti galima visų pirma yra kiekvieno individuali atsakomybė ir tai daryti reikia taip pat itin atsakingai, nepamirštant galimų klaidingo sprendimo pasekmių.