Šiandien Savivaldybėje vyko bendrovės „Deloitte Lietuva“ Nacionalinio stadiono Šeškinėje valdymo operatoriaus galimybių studijos rengimo pirminės ataskaitos prezentacija.
Pristatyme dalyvavo Vilniaus miesto meras Juozas Imbrasas, mero patarėjai, Savivaldybės Miesto plėtros, Teisės, Finansų departamentų, kūno kultūros ir sporto vadovai, projekto dalyviai – UAB „Deloitte Lietuva“ atstovai, UAB Strateginių sprendimų grupė ir Advokatų kontora Baranauskas, Sesickas, Stukas ir partneriai/Apex Legal.
Prezentacijos dalyviai buvo supažindinti su kitų šalių – Didžiosios Britanijos ir Vokietijos, turinčių didžiausią patirtį šioje srityje, veiklos modeliais, buvo pateikta stadionų rinkos apžvalga, atskleistos valdymo modelių stipriosios ir silpnosios pusės, galimybės bei grėsmės, stadionų infrastruktūros plėtros tendencijos.
Ataskaitoje įmonės ekonomistai ir teisininkai apžvelgė didžiausių šių šalių nacionalinių stadionų valdymo teisinius, ekonominius aspektus, lėšų paskirstymus.
Didžiausias dėmesys prezentacijoje buvo skiriamas savivaldybių vaidmeniui stadionų valdyme. Pažymėta, kad pastaruoju metu tiek savivaldybių investicijos, tiek vaidmuo organizuojant stadiono valdymą stipriai išaugo. Pabrėžta, kad veikia 3 skirtingi savivaldybės ir stadionų operatorių bendradarbiavimo teisiniai mechanizmai – nesikišimo politika – kai vietos savivaldos institucija parduoda, apsikeičia arba išnuomoja ilgam lakui žemės sklypą futbolo klubui, nuoma – kai savivaldybė perduoda stadiono valdymą operatoriui ar futbolo klubui nuomos pagrindu ir nesikiša į kasdieninę organizacinę veiklą, ir partnerystė – kai savivaldybė, būdama stadiono valdymo operatoriaus akcininke, dalyvauja kasdieniniame valdymo procese kartu su kitais akcininkais – vienu ar keliais sporto klubais.
Pasak bendrovės „Deloitte Lietuva“ specialistų, pasirinkus vieną iš aptartų modelių labai svarbu numatyti tinkamus kriterijus, pagal kuriuos būtų skirstomos sporto varžybų ir ne sporto renginių metu patirtos sąnaudos ir pajamos. Pagal Didžiosios Britanijos geriausius praktinius pavyzdžius optimalus stadiono paslaugų derinys yra toks: sporto renginiai – 30 proc., koncertai – 30 proc., konferencijos ir banketai – 30 proc. ir viešieji renginiai – 10 proc.
Buvo pažymėta, kad visi savivaldybių valdomi stadionai paprastai turi sudarę nuomos sutartis su bent vienu sporto klubu-nuomininku – taip užtikrinama pastovi veikla ir pajamos. Svarbiausi aspektai, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį pasirenkant veiklos modelį – laiko ir resursų kiekis, kurį savivaldybė yra pasirengusi skirti kasdieninės stadiono veiklos organizavimui, įtakos lygmuo, kurį savivaldybė norėtų išlaikyti priiminėjant stadiono valdymo sprendimus, pageidaujamas finansinės grąžos lygis ir stabilumas.
Pasak specialistų, atsižvelgiant į tai, jog Vilniaus miesto savivaldybė aktyviai pati dalyvauja stadiono statybų procese, pagal Didžiosios Britanijos ir Vokietijos praktinius pavyzdžius geriausiai būtų taikyti vieną iš koncesijos modelių
Šiuo metu bendrovė pasirengusi atlikti išsamią finansinę analizę, ekonominius paskaičiavimus ir pagrindimus ir po trijų mėnesių Vilniaus stadionui parinks ekonomiškai naudingiausią operatorių.