• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Iš tinklo įkraunamų hibridų baterijos būklė – vienas didžiausių galvos skausmų naudotų automobilių pirkėjams. Ar po šimto tūkstančių kilometrų ji vis dar bus gyvybinga, ar jau reikės ruošti tūkstančius eurų keitimui?

Iš tinklo įkraunamų hibridų baterijos būklė – vienas didžiausių galvos skausmų naudotų automobilių pirkėjams. Ar po šimto tūkstančių kilometrų ji vis dar bus gyvybinga, ar jau reikės ruošti tūkstančius eurų keitimui?

REKLAMA

Vokietijos automobilių klubas ADAC, bendradarbiaudamas su Austrijos diagnostikos specialistais „Aviloo“, atliko išsamų tyrimą ir pateikė atsakymus.

Daugiau patarimų perkant naudotą automobilį – specialioje rubrikoje „Iš antrų rankų“.

Tyrimo rezultatai atskleidė didžiulius skirtumus tarp skirtingų markių ir patvirtino vieną svarbią taisyklę. Kuo dažniau automobilis buvo kraunamas ir važinėjo elektra, tuo greičiau jo baterija degradavo.

REKLAMA
REKLAMA

Nuo „Mercedes-Benz“ stabilumo iki „Mitsubishi“ nuosmukio

Išanalizavus BMW, „Ford“, „Mercedes-Benz“, „Mitsubishi“, „Volkswagen“ ir „Volvo“ markių duomenis, paaiškėjo aiškūs lyderiai ir autsaideriai.

REKLAMA

„Mercedes-Benz“ markės hibridiniai modeliai pademonstravo didžiausią stabilumą. Net ir esant didelei ridai, jų baterijos išlaikė itin aukštą ir pastovią talpą.

„Volkswagen“ grupė (VW, „Audi“, „Škoda“) ir „Volvo“ automobiliai taip pat pasižymėjo nuspėjama ir nedidele baterijos degradacija.

Bavarijos gamintojo baterijos pasirodė esančios jautresnės naudojimo intensyvumui. Tyrimas parodė, kad kuo dažniau BMW hibridas buvo kraunamas ir važinėjo elektra, tuo stipresnis talpos sumažėjimas buvo fiksuojamas.

REKLAMA
REKLAMA

„Ford“ markės modeliai parodė ankstyvą baterijos degradacijos pradžią, nors duomenų apie automobilius, nuvažiavusius virš 150 000 km, kol kas trūksta.

„Mitsubishi“ rezultatai – patys įdomiausi ir labiausiai neraminantys. Daugelis „Mitsubishi“ hibridų prarado reikšmingą baterijos talpos dalį esant palyginti mažai ridai. Tiesa, vėliau jų būklė stabilizavosi ir taip sparčiai neblogėjo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiek turi likti baterijos? ADAC rekomendacijos

Nors tyrimas patvirtino, kad iš tinklo įkraunamų hibridų baterijos vidutiniškai gali tarnauti visą automobilio gyvavimo ciklą, skirtumai tarp vienodos ridos automobilių yra milžiniški.

Pavyzdžiui, nuvažiavus 200 000 km, vienų baterijų likutinė talpa (SoH) siekė 100 proc., o kitų – vos 80 proc.

REKLAMA

ADAC rekomenduoja pirkėjams, įsigyjantiems naudotą iš tinklo įkraunamą hibridą, reikalauti nepriklausomos baterijos patikros. Remdamasis tyrimo duomenimis, klubas pateikia minimalias rekomenduojamas baterijos talpos (SoH) ribas pagal ridą:

  • prie 50 000 km – mažiausiai 92 proc.
  • prie 100 000 km – mažiausiai 88 proc.
  • prie 150 000 km – mažiausiai 84 proc.
  • prie 200 000 km – mažiausiai 80 proc.

Jei patikros metu nustatytas rodiklis yra ženkliai mažesnis, tai gali signalizuoti apie problemines baterijos celes arba netinkamą eksploataciją.

REKLAMA

Atsižvelgiant į tai, kad naujos baterijos keitimas gali kainuoti tūkstančius eurų ir kartais prilygti automobilio vertei, patikra prieš perkant tampa tiesiog būtina.

Galiausiai, ekspertai pataria savininkams tausoti baterijas, vengti ilgalaikio įkrovimo iki 100 proc. ar visiško iškrovimo. Efektyviausias ir bateriją tausojantis režimas – palaikyti įkrovos lygį tarp 20 ir 80 proc.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų