• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Policijos departamento išplatintoje informacijoje teigiama, kad beveik visoje Lietuvoje avarijų, jose sužalotų ir žuvusių žmonių mažėjo. Situacija gerėjo visur, išskyrus Panevėžį.

REKLAMA
REKLAMA

Jame šiemet iki rugpjūčio mėnesio žuvusiųjų ir sužalotųjų per eismo įvykius padaugėjo keliasdešimčia procentų, palyginti su praėjusių metų statistika.

REKLAMA

Miesto gatvėse šiemet žuvo keturi žmonės – dvigubai daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Įskaitinių avarijų, per kurias buvo sužaloti žmonės, padaugėjo beveik 22 procentais – nuo 87 iki 106.

Atidžiau stebint vairuotojų elgesį miesto gatvėse galima nesunkiai įsitikinti, kad grėsminga tampanti situacija tik atspindi esamą padėtį. Policijos duomenimis, dėl eismo įvykių ir avarinių situacijų dažniausiai būna kalti vairuotojai.

REKLAMA
REKLAMA

Panevėžyje nesaugu ir pėstiesiems – pereiti į kitą gatvės pusę jiems gali tapti pavojinga užduotimi.

Tuo galima įsitikinti pažvelgus į policijos suvestines – daugėja pranešimų apie perėjose sužalojamus žmones.

Grėsmę keliančios automobilių lenktynės miesto gatvėse vakarais, o ypač savaitgaliais, jau yra įprastas vaizdas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visuomenės požiūris

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos biuro viršininkas Virginijus Mačėnas teigia, kad priežasčių, kodėl didėjo avaringumas mieste, yra įvairių. Pasak jo, didžiausią įtaką darė ir daro visuomenės požiūris.

REKLAMA

Pareigūno tvirtinimu, daugelis panevėžiečių iki šiol atlaidžiai žiūri į vairuotojų elgesį miesto gatvėse. Kol egzistuoja pakantumas pažeidėjams, avaringumo sumažinti nepavyks.

„Avaringumas nepriklauso vien nuo policijos. Lemtingiausias dalykas yra visuomenės požiūris ir kultūra eismo srityje. Jei kultūra ir požiūris keisis, tada eismo organizavimas ir policija turės įtakos“, – paaiškino V.Mačėnas.

REKLAMA

Kelių policijos biuro viršininkas stebėjosi, kad daugelis vis dar toleruoja girtus vairuotojus.

„Kaip reaguoja didesnė visuomenės dalis, kai sėdintysis prie vairo sugaunamas neblaivus – jam nustatomas didesnis nei leistinas 0,4 promilės girtumas ir gresia iki 18 mėnesių prarasti teisę vairuoti? Ji tokio nesmerkia ir teigia, kad tai – geras, tvarkingas žmogus, nors įstatymuose nurodoma, kad vairavimas būnant neblaiviam yra pavojingas pažeidimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Daugelis gyventojų smulkų vagišių, pavyzdžiui, tą, kuris iš parduotuvės nugvelbė saldainių, smerkia labiau. Kai pasikeis visuomenės požiūris į neblaivius vairuotojus ar tuos, kurie nepraleido pėsčiųjų, tada situacija bus kitokia“, – tikino V.Mačėnas.

Tačiau jis pripažino, kad per daugelį metų visuomenės požiūris į pažeidimus ir į avaringumą beveik nepakito arba labai mažai pakito.

REKLAMA

Susispausti nebegali

V.Mačėnas sakė, kad didėjusį avaringumą miesto gatvėse lėmė ir kitos priežastys: kelių būklė, oro sąlygos ir net sutapimai, kurie situaciją keliuose galėjo keisti į vieną ar kitą pusę.

„Mūsų tai netenkina ir mes turime mažinti avaringumą. Tačiau, norint jį mažinti, reikia investicijų ir į kelių infrastruktūrą: padaryti dar vieną perėją, dar vieną eismo žiedą“, – sakė Panevėžio Kelių policijos biuro viršininkas.

REKLAMA

V.Mačėnas mano, kad įtakos galėjo turėti ir tai, jog sumažėjo darbuotojų.

„Dirbame šiek tiek prasčiau. Kodėl? Todėl, kad mūsų liko mažiau, dalis patrulių išėjo į pensiją, o mes einame nemokamų atostogų. Nebegalime susispausti. Išaiškiname daug pažeidimų, bet jų mažiau nei pernai. Visi šie dalykai galbūt ir lėmė“, – „Sekundei“ teigė V.Mačėnas.

Mantas TOMKŪNAS

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų