Šiuo metu įvairiuose Lietuvos miestuose vyksta verslumą ugdantys projekto „“TOC for education“ metodikos taikymo bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas“ mokymai. Sertifikuotų projekto dėstytojų seminarai pritraukė pilnas auditorijas Lietuvos pedagogų, siekiančių įgyti versle naudojamų žinių bei naujų veiklos metodų įgūdžių.
Sertifikuota projekto dėstytoja Solveiga Dargytė, dėstanti „TOC for Education" metodiką Vilniaus privačioje „Saulės" gimnazijoje, savo grupėje turi net 38 pedagogus iš Vilniaus, Trakų, Lentvario, Riešės ir kitų aplinkinių miestelių mokyklų.
„Informacija apie mokymus eina iš lūpų į lūpas. Žmonių, norinčių ateiti į paskaitas yra tiek daug, kad nebetelpa į auditorijas. – pasakoja Solveiga Dargytė, – Tai reiškia, kad žmonėms reikia pokyčių. Jiems tai įdomu, jie nori keistis, įgyti naujų žinių, informacijos."
Projektu „“TOC for Education" metodikos taikymas bendrojo lavinimo mokyklos bendruomenėms per netradicines ugdymo formas“ siekiama supažindinti švietimo sistemos dalyvius su inovatyviais Apribojimų teorijos verslumo metodais ir jų taikymo galimybėmis švietimo sistemoje, kurie ne tik padeda žmonėms pagerinti mąstymo procesą, darbinius pasiekimus, bet ir moko spręsti konfliktus, harmoningai bendrauti.
Vilniaus privačios „Saulės" gimnazijos direktorės pavaduotoja Neringa Urbonavičienė, studijuojanti TOC metodiką, teigia, jog mokytojo profesija ypač įpareigoja domėtis naujovėmis. „Problemų, konfliktų sprendimas – neišvengiama darbo dalis. Kadangi dirbame su vaikais, kurie yra amžinuose ieškojimuose ir savo gyvenimo kūryboje, todėl be probleminių situacijų neapsieiname. Dažnai mokiniai pagalbos kreipiasi ne į tėvus, bet į mokytojus. Mokytojas – autoritetas, kuris turėtų žinoti kuo daugiau teisingų metodų ir įrankių spręsti konfliktams, nesvarbu kokio lygmens jie būtų." – apie Apribojimų teorijos mokymų paklausą tarp pedagogų kalba ji.
Didėjantys mokytojų poreikiai verčia tobulėti ir pačius „TOC for Education" dėstytojus. „Mes turime rinkti informaciją, ruoštis paskaitoms, patys tobulėti. Tų žinių, kurias įgijom per savo mokymus, nebeužtenka, kad būtume įdomūs auditorijai, reikia domėtis papildomai." – kalba sertifikuota lyderė Solveiga Dargytė.
Vienoje iš paskaitų, taikant ambicinio tikslo medžio įrankį, pedagogams buvo duota užduotis sudaryti 5 metų mokinių kerjeros planą. „Suformuluoti tikslą ir įvertinti veiksmus pedagogams pasirodė sunkiausia, tačiau įdomiausia." – pasakoja „TOC for Education" dėstytoja.
Šiuo metu visoje Lietuvoje „TOC for Education" metodiką dėsto 19 lektorių. „Apribojimų teorija plinta kaip virusas. Tuo labiau, kad šiuos įrankius naudoju ir savo veikloje, taigi matau, kad tai pasitvirtina." – teigia Solveiga Dargytė, mananti, jog ši teorija Lietuvoje įgaus gerą pagreitį. Pasibaigus šiems pedagogų mokymams ji ketina toliau tęsti darbą su „TOC for Education“ metodika.
Efektyvaus mąstymo metodikos „TOC for Education“ („Theory of Constrains") mokymai Lietuvos mokyklose prasidėjo šiais mokslo metais. Ši 22-jose pasaulio šalyse taikoma teorija išsiskiria specialiai tam sukurtais įrankiais tokiais, kaip: išsisklaidančio konflikto debesis, loginė pasekmių šaka bei ambicinio tikslo medis.