Pranešama, jog asmenys, kurie labiausiai ketina keliauti, yra iš Lenkijos (80 proc.), Jungtinės Karalystės (79 proc.), Nyderlandų (75 proc.), Ispanijos (75 proc.) ir Italijos (73 proc.).
Tuo tarpu mažiausiai linkę keliauti yra prancūzai (65 proc.), belgai (68 proc.), austrai (69 proc.), šveicarai (69 proc.) ir vokiečiai (70 proc.).
Kelionių modeliai keičiasi, europiečiai vis labiau domisi renginiais ir alternatyviomis kelionės vietomis. Tradicinės kelionės į Viduržemio jūros regioną vis labiau praranda populiarumą (8 proc. mažiau), o susidomėjimas Rytų Europa auga (3 proc. daugiau nei pernai).
Komentuodamas tyrimo rezultatus, ETC prezidentas Miguelis Sanzas sakė: „Nepaisant tebesitęsiančio pasaulinio neaiškumo, europiečiai ir toliau teikia pirmenybę reikšmingoms kelionių patirtims. Jų tvirtas pasitikėjimas, atsispindintis ilgesne viešnagės trukme, didesnėmis išlaidomis ir noru tyrinėti toliau, rodo stiprų norą atnaujinti ryšius su kultūromis visame žemyne.“
Kelionės išlieka europiečių išlaidų prioritetu
Nepaisant nedidelio bendro kelionių sumažėjimo, 27 proc. Europos keliautojų pavasarį ir vasarą planuoja tris ar daugiau kelionių – tai yra 6 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Keliautojai taip pat ketina atostogauti ilgiau: 42 proc. renkasi 7–12 naktų trukmės atostogas, tai yra 11 proc. daugiau nei 2024 m.
Didėjantys kelionių biudžetai rodo, kad europiečiai kelionėms ir toliau teikia pirmenybę. Beveik trečdalis europiečių (30 proc.) planuoja vienam asmeniui kelionės metu išleisti nuo 1,5 tūkst. iki 2,5 tūkst. eurų, tai yra 7 proc. daugiau nei pernai. Dar 17 proc. planuoja išleisti daugiau nei 2,5 tūkst. eurų.
Finansiniai rūpesčiai taip pat palaipsniui mažėja, nors jie ir toliau yra pagrindinės kelionių kliūtys. Nerimas dėl kelionių išlaidų didėjimo per metus sumažėjo nuo 23 proc. iki 17 proc.
Kalbant apie kelionės išlaidų prioritetus, visose amžiaus grupėse pirmauja apgyvendinimas (27 proc.), po to eina maistas ir gėrimai (20 proc.) bei papildomos veiklos kelionės metu (16 proc.).
Jaunesni keliautojai, 18–24 metų amžiaus, yra labiau linkę leisti pinigus apsipirkimams (15 proc.) ir prabangioms pramogoms (11 proc.), o keliautojai, vyresni nei 55 metų, daugiau dėmesio skiria komfortui ir daugiau išleidžia apgyvendinimui (33 proc.) bei maistui (24 proc.).
Auga alternatyvių kelionių patrauklumas
Pietų ir Viduržemio jūros regionas išlieka populiariausiu pasirinkimu, kuris šį pavasarį ir vasarą turėtų pritraukti 41 proc. Europos keliautojų.
Tačiau ketinimai aplankyti šį regioną yra mažesni nei praėjusiais metais, nes kai kurie keliautojai planuoja atrasti alternatyvius kelionės tikslus.
Pasirinktoje šalyje gerai žinomos vietos, pavyzdžiui, didieji miestai, turistų kaimeliai ir kurortai, tebėra populiariausios ir pritraukia 53 proc. pavasario ir vasaros atostogautojų.
Be to, 35 proc. keliautojų renkasi mažiau žinomas vietas, o 13 proc. ketina tyrinėti mažiau lankomas vietas pasirinktoje šalyje.
Mažiau populiarias vietas pasirenkantys keliautojai paprastai šalyje pasilieka ilgiau (38 proc. planuoja keliones, trunkančias ilgiau nė 10 dienų, palyginti su 21 proc. tradicines vietas pasirinkusių keliautojų) ir išleidžia daugiau – daugelis skiria daugiau kaip 2,5 tūkst. eurų vienam asmeniui.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!