REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kelionės į miestą virto prabanga

Retokai važinėjantys autobusai kartais tampa didele susisiekimo problema kaimo gyventojams.

Nors ir gyvename XXI amžiuje, susisiekimo problema gana nemenka. Mažėjant gyventojų, o kartu ir keleivių, jau ne pirmus metus autobusai rajone kursuoja retokai. Kartais ir susisiekti su didesne gyvenviete ar miestu kaimo gyventojams tampa nemaža problema. Vis dėlto ieškoma būdų, kad gyventojams būtų kuo patogiau. Ieško kompromisų Dalis kaimų gyventojų priversti arba naudotis nuosavu transportu, arba ieškoti kitų būdų kaip nuvykti į norimą vietą. Kita vertus, esminių pokyčių jau kurį laiką nėra – maršrutų skaičius nei didinamas, nei mažinamas.

REKLAMA
REKLAMA

Panevėžio rajono savivaldybės Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vedėja Aldona Čiegytė sako, kad maršrutų tinklas susiformavęs ir esminiai pokyčiai neplanuojami. Kartais tik paprašoma pavėlinti ar paankstinti kai kuriuos reisus, tačiau tokie sprendimai nepriimami vienašališkai – pasitariama su vietos bendruomene. Tankiau apgyvendintose vietovėse autobusų važiuoja daugiau nei ten, kur likę visai nedaug keleivių. Kartu vedėja pripažino, kad kiekvieno keleivio norai yra didesni – norima, kad autobusų būtų daugiau. Keleivių tuo metu nedaugėja.

REKLAMA

Pasak vedėjos, vežėjai, prašydami kažką keisti maršrutuose, kartu su prašymu turi pateikti ir keleivių srautų tyrimus. Jei nerandama kompromiso, pačios skyriaus darbuotojos vyksta į reisus ir skaičiuoja keleivius. Jei kokiu reisu vežiojami vaikai į mokyklą, jis nenuimamas.

Pastaruoju metu skyrius sulaukė vežėjo prašymo panaikinti ankstyvąjį Liberiškio reisą. A. Čiegytės teigimu, tai labai ankstus reisas – be dvidešimt šešios ryto – ir sunkiai įsivaizduojama, kad keliautų daug žmonių, tačiau gyventojai vis tiek prieštarauja. Tad nagrinėjama situacija.

REKLAMA
REKLAMA

„Nepriimame sprendimo labai greitai – kertame ir nebebus. Geriau ieškoti kompromiso. Paprastai pavyksta jį rasti“, – tikina A. Čiegytė.

Ji prisiminė, kad prieš kurį laiką gyventojai norėjo daugiau miesto 6-ojo ir 6A autobusų reisų į Dembavą. Tuomet ir rastas sutarimas, sutankintas reisų skaičius. Ieško kitų būdų? Naujamiesčio seniūnas Jonas Sankaitis teigė, kad pastaruoju metu buvo nerimo dėl minėto Liberiškio reiso.

„Atrodo, apsigynėme – bent jau kursuoja autobusas. Juo į miestą dirbti važinėja apie dešimt žmonių“, – sako seniūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dėl kitų maršrutų skundų teigė negirdėjęs, tad spėjo, kad galbūt ir nėra. Žmonės randa kitų kelių, kaip susisiekti su norima vietove jiems reikiamu metu.

Vadoklių seniūnija rajone labiausiai nutolusi nuo miesto – apie 35 kilometrus. Jos seniūnas Vytautas Kaupas sako skundų dėl prasto susisiekimo nesulaukiantis. Ir greičiausiai ne dėl to, kad autobusų pakanka, o dėl to, kad gyventojai randa kitų keliavimo būdų.

„Dauguma gal važiuoja lengvaisiais automobiliais“, – svarsto jis.

Seniūno teigimu, su Ramygala gana prastas susisiekimas. Jo žiniomis, autobusas per savaitę kursuoja bene du sykius. Tačiau nesiskundžiama. Mažina talpą Panevėžio autobusų parko įmonė yra viena vežėjų rajone. Pasak šios įmonės generalinio direktoriaus Rimanto Petukausko, rajone gyventojai vežami keturiomis kryptimis. Keleivių mažai, bet važiuojama.

REKLAMA

„Reisai nuostolingi, bet atliekame socialinę funkciją, kaip ir mieste. Nuostolius kompensuoja Savivaldybė“, – sako jis. R. Petukausko teigimu, priemiestyje tik atskiri sezoniniai reisai nėra nuostolingi. Pavyzdžiui, į Kaubariškio sodus, iki Šilaičiuose esančių miesto kapinių.

Įmonė pernai uždarė du tarp-miestinius maršrutus. Bendrovės generalinio direktoriaus teigimu, tarpmiestiniai maršrutai buvo tapę nuostolingi, tačiau šiemet, sumažėjus pridėtinės vertės mokesčiui, tikimasi gauti pelno. Reisų skaičiaus neketinama mažinti, tačiau bus mažesni autobusai. Šiomis dienomis įmonė įsigijo tris 19 vietų mikroautobusus, kurie kursuos tarpmiestiniais maršrutais.

„Nei didinsime, nei mažinsime. Džiaugiamės, kad tas pačias kainas pavyksta išlaikyti. Pridėtinės vertės mokestis mažėjo, tačiau brangsta degalai“, – apie bilietų kainų perspektyvas kalba R. Petukauskas.

Daiva SAVICKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų