REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ferrari 458 Italia“, kainuojantis 204 tūkst. eurų, visada buvo retas gimtosios Italijos kelių papuošalas, tačiau pastaruoju metu šiam modeliui kilo išnykimo grėsmė. Pastaruoju metu Italija buvo priversta imtis taupymo priemonių, kurias netruko pajusti ir turtingesni šalies gyventojai. Tad dabar pasiturintys italai su ašaromis akyse eksportuoja naudotus sportinius automobilius į kaimyninius kraštus, rašo „Bloomberg“.

REKLAMA
REKLAMA

Biudžeto išlaidų apkarpymai ir visuotinis taupymas įstūmė šalį į recesiją (jau ketvirtą nuo 2001 metų). Netrukus ekonominius pokyčius pajuto prabangos prekių rinka. Per pirmus penkis 2012 metų mėnesius iš šalies buvo eksportuoti 13633 naudoti prabangūs automobiliai. Tuo tarpu 2011 metais tokių buvo tik 4923.

REKLAMA

Milano politechnikos verslo mokyklos dekanas Giuliano Noci sako, kad Italija yra superautomobilių tėvynė, tačiau pastarieji technologiniai stebuklai sparčiai nyksta iš akiračio. Anot akademiko, Itališki superautomobiliai yra tam tikras tautos pasididžiavimo simbolis, tad nenuostabu, kad pagausėjęs dėvėtų prabangių automobilių eksportas žymi gilėjančią krizę.

„Ferrari“ ir „Maserati“ praneša, kad šalyje smuko naujų prabangių automobilių paklausa. Manoma, kad lyginant su 2008 metais itin prabangių superautomobilių pardavimai Italijoje sumažės 47 proc. (nuo 1116 iki 593 vienetų). „IHS Automotive“ prognozuoja, kad pardavimai prieškrizinį lygį pasieks tik 2016 metais.

REKLAMA
REKLAMA

Premjeras taupo

Šiuo metu Italijos premjero Mario Monti vyriausybė įgyvendina 20 mlrd. eurų taupymo programą. Tai tik lašas jūroje lyginant su milžiniška šalies skola, siekiančia 1,9 trln. eurų. Šalies ekonomika traukiasi jau keturis ketvirčius iš eilės, nedarbas pasiekė 13 metų aukštumas, traukiasi vartojimas ir mažėja pramonės gamybos apimtys.

Nepalankus ekonominis klimatas privertė didžiausią šalies automobilių gamintoją „Fiat“ įšaldyti investicijas. Pernai bendrovė uždarė gamyklą Sicilijoje. Gali būti, kad šiemet veiklą stabdys dar viena gamykla. Susiklosčius tokiai padėčiai „Fiat“ žvalgosi į stipresnes JAV ir Kinijos rinkas. Tuo tarpu namų vartotojai lieka nustumti į antrą planą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Eiliniams vartotojams skirtų modelių pardavimai bendrovei per pirmą pusmetį atnešė 345 mln. eurų nuostolių, tačiau „Fiat“ tikisi, kad juos kompensuos pajamos gautos iš prabangių automobilių rinkos. Bendras „Ferrari“ ir „Maserati“ pelnas per pirmą pusmetį siekė 175 mln. eurų. Šių markių grynojo pelno marža siekė 12,2 proc. Pagal šį rodiklį bendrovė aplenkė BMW, kurios grynojo pelno marža per tą patį laikotarpį buvo 11,6 proc.

Prabangių itališkų automobilių gamintojai negali skųstis, pasaulyje gausu pasiturinčių pirkėjų, kurie mielai pirks aukštos klasės automobilius, tačiau mokestinės reformos šalies viduje žlugdo prabangos prekių pardavimu namų rinkoje. M. Monti vyriausybė nutarė padidinti mokesčių tarifus prabangos prekėms. Nuo šiol 316 tūkst. eurų vertės „Lamborghini Aventador“ savininkas per metus turės sumokėti 8400 eurų dydžio prabangos mokestį. Anksčiau ši suma siekė 1800 eurų.

REKLAMA

Mokestiniai reidai

Maža to mokesčių inspekcija ne tik apkrovė turtuolius didesniais mokesčių tarifais, bet ir ėmėsi atidžiau tikrinti jų finansines ataskaitas. Nuo šiol Italijos mokesčių inspektoriai kur kas atidžiau žiūri į kiekvieną prabangaus automobilio savininką, nes bet kuris iš jų yra potencialus mokesčių vengėjas.

Pradedant 2011 metais Italijos finansų policija ėmėsi reidų prabangiuose kurortuose. Pareigūnai nutarė stabdyti visus iš eilės prabangius automobilius. Sustabdžius tokį automobilį patikrinama vairuotojo tapatybė, o tuomet duomenų bazėje įvertinama asmens pajamų deklaracija. Tokiais veiksmais finansų policija tikisi nustatyti ar prabangaus automobilio savininkas deklaravo visas pajamas ir sumokėjo mokesčius.

REKLAMA

Praėjusį mėnesį netoli Venecijos pareigūnai sustabdė 44 metų vyriškį. Paaiškėjo, kad „Ferrari F40“ savininkas nuo 2006 metų nuslėpė 8 mln. eurų mokesčių. Tą patį mėnesį buvo sulaikytas „Ferrari F131“ vairuotojas. Patikrinus duomenis tapo aišku, kad italas nuo 2007 metų vengė mokėti mokesčius. Per šį laikotarpį valstybės biudžetas neteko 3 mln. eurų.

Po tokių akcijų prabangių automobilių savininkai sunerimo. „Ferrari“ automobilių klubo „Passione Rossa“ pirmininkas Fabio Barone sako, kad šiuo metu daugelis „Ferrari“ savininkų bijo susidurti su finansų policija, todėl stengiasi kuo greičiau parduoti prabangius automobilius. Anot jo, vienas klubo narys siūlo parduoti savo „Ferrari 458“ už 143 tūkst. eurų, nors dar pernai už šį automobilį sumokėjo 224 tūkst. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Išveža visus

F. Barone sako vis dažniau sulaukiantis potencialių pirkėjų skambučių iš Prancūzijos, Vokietijos ir Rytų Europos. Pasiturintys pastarųjų valstybių gyventojai domisi galimybe pusvelčiui įsigyti sportinį automobilį.

Italijoje suklestėjo ne tik naudotų „Ferrari“ markės automobilių rinka. Iš šalies išvyksta visų rūšių prabangūs automobiliai. „Kiekvieną savaitę šalį palieka maždaug 200 „Porsche“ markės automobilių“, - sako „Volkswagen“ atstovas Italijoje Lorisas Casadei. Per pirmus penkis metų mėnesius padėvėtų „Porsche Cayenne“ visureigių eksportas išaugo trigubai (1134 vnt.). Per tą patį laikotarpį Italiją paliko 424 naudoti „Ferrari“ ir „Maserati“ automobiliai. Nors prieš metus tokių bvo tik 142.

REKLAMA

Prabangos mokesčiai

„Aukštos kalsės autmobilių rinka menkai tenukentėjo nuo krizės, todėl vyriausybė nutarė apkrauti šią pramonės šaką mokesčiai, vis dėlto nemanau, kad tai protingas sprendimas“, - sako užsienio autmobilių gamintojų asociacijos „Unrae“ vadovas Romano Valente.

„Ferrari“ valdybos pirmininkas teigia, kad Italijos veiksmai nukreipti prieš turtinguosius sumažins bendorvės pardavimus vietos rinkoje, tačiau nuostolius padengs išaugę pardavimai kitose šalyse. 95 proc. savo automobilių gamintojas parduoda užsienio valstybėse. Šiemet „Ferrari“ tikisi parduoti 7 tūkst. naujų automobilių.

REKLAMA

„Ferrari“ „Maserati“ ir „Lamborghini“ gamintojai per daug nenusimena dėl vyriausybės taupymo politikos, tačiau prabangių automobilių savininkai Italijoje turi dėl ko nerimauti. Vien tik birželio mėnesį finansų policija patikrino 40 „Passione Rossa“ klubo narių.

„Dolce Vita era baigėsi“, - pripažįsta klubo prezidentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų