• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tesla“ prekės ženklas, ilgai buvęs kone kultinės ištikimybės sinonimu, išgyvena rimtą krizę. Naujausi „S&P Global Mobility“ duomenys rodo, kad per metus markės lojalumo rodikliai JAV rinkoje krito dramatiškai, o į pirmąją vietą išsiveržė „Ford“.

10

Tesla“ prekės ženklas, ilgai buvęs kone kultinės ištikimybės sinonimu, išgyvena rimtą krizę. Naujausi „S&P Global Mobility“ duomenys rodo, kad per metus markės lojalumo rodikliai JAV rinkoje krito dramatiškai, o į pirmąją vietą išsiveržė „Ford“.

REKLAMA

Duomenų analizė atskleidė ir dar vieną netikėtą tendenciją. Vis daugiau buvusių „Tesla“ savininkų persėda ne į kitus elektromobilius, o grįžta prie tradicinių benzininių ir hibridinių automobilių.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Antrąjį 2025 m. ketvirtį „Tesla“ lojalumo rodiklis, palyginti su pernai, smuko net 9,4 procentinio punkto – iki 58,1 proc. Tuo tarpu „Ford“ pasiekė 59,6 proc. ir tapo naujuoju lyderiu.

REKLAMA

Analitikų teigimu, priežastys kelios: senstanti modelių gama (populiariausiems „Model 3“ ir „Model Y“ jau aštuoneri metai), ribotas pasirinkimas ir kontroversiška Elono Musko politinė veikla, atstumianti dalį tradicinių elektromobilių pirkėjų.

Didžiausia staigmena – buvusių „Tesla“ savininkų pasirinkimai. Nors 70 proc. jų lieka ištikimi elektriniams modeliams, net 30 proc. renkasi kitokio tipo pavarą.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, iš „Tesla“ į „Chevrolet“ pereinančių vairuotojų net 55 proc. perka benzininį modelį. Tarp pereinančiųjų į „Ford“ – 50 proc.

„Stebina, kiek daug jų grįžta prie benzino“, – pripažįsta S&P analitikas Tomas Libby.

Imperija smogia atgal

Ilgus metus „Tesla“, tiesiogine žodžio prasme, siurbė klientus iš tradicinių gamintojų salonų. Dabar situacija keičiasi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prieš penkerius metus „Tesla“ iš BMW „pavogdavo“ devynis kartus daugiau klientų, nei prarasdavo. Šiandien šis santykis – vos 1,5 su 1. O tokios markės kaip „Porsche“ ir „Cadillac“ jau atkovoja iš „Tesla“ daugiau pirkėjų, nei joms praranda.

Šią tendenciją puikiai iliustruoja analitiko Loreno McDonaldo istorija. Po trijų turėtų „Tesla“ modelių, šį mėnesį jis keičia savo „Model Y“ į kitos markės automobilį – greičiausiai „Audi Q6 e-tron“.

REKLAMA

„Kai pirkau pirmąją „Tesla“ 2016-aisiais, rinkoje nebuvo nieko panašaus. Dabar gerų alternatyvų – daugybė, ir jų tik daugės“, – teigia jis.

JAV automobilių markių lojalumo reitingas (2025 m. II ketvirtis):

  • Ford – 59,6 proc.
  • Tesla – 58,1 proc.
  • Chevrolet – 58,0 proc.
  • Toyota – 57,3 proc.
  • Honda – 54,9 proc.
  • Mercedes-Benz – 54,2 proc.
  • Subaru – 53,6 proc.
  • Nissan – 51,0 proc.
  • Lincoln – 50,8 proc.
  • Kia – 50,8 proc.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų