• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dar vienas Japonijos automobilių pramonės milžinas priverstas ieškoti pagalbos Kinijoje, siekdamas išvengti gresiančių Europos Sąjungos baudų už CO2 emisijų viršijimą. Remiantis oficialiais ES dokumentais, „Mazda“ sudarė CO2 kreditų apjungimo susitarimą 2025 metams su savo Kinijos partneriu „Changan“. Tai jau antras toks atvejis per trumpą laiką. Neseniai apie analogišką partnerystę su Kinijos elektromobilių lydere BYD paskelbė „Nissan“.

16

Dar vienas Japonijos automobilių pramonės milžinas priverstas ieškoti pagalbos Kinijoje, siekdamas išvengti gresiančių Europos Sąjungos baudų už CO2 emisijų viršijimą. Remiantis oficialiais ES dokumentais, „Mazda“ sudarė CO2 kreditų apjungimo susitarimą 2025 metams su savo Kinijos partneriu „Changan“. Tai jau antras toks atvejis per trumpą laiką. Neseniai apie analogišką partnerystę su Kinijos elektromobilių lydere BYD paskelbė „Nissan“.

REKLAMA

Šie sprendimai aiškiai rodo, su kokiais sunkumais susiduria dalis tradicinių gamintojų, bandydami įgyvendinti ambicingus ES „žaliojo kurso“ tikslus. ES taisyklės leidžia gamintojams, kurių parduodamų automobilių vidutinė CO2 emisija viršija nustatytas normas, „apjungti“ savo rezultatus su tais gamintojais, kurių parkas yra gerokai švaresnis (dažniausiai – turinčiais didelę elektromobilių dalį).

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA

Iš esmės, tai yra CO2 kreditų pirkimas iš „švaresnių“ konkurentų, leidžiantis išvengti baudų, kurios, kaip skaičiuoja pati pramonė, visam sektoriui gali siekti net 15 milijardų eurų.

Faktas, kad tokie gamintojai kaip „Mazda“ ir „Nissan“, kurių perėjimas prie elektromobilių vyksta lėčiau, yra priversti ieškoti partnerių tarp Kinijos kompanijų, yra itin iškalbingas. Tai rodo ne tik augančią Kinijos gamintojų įtaką, bet ir sudėtingą situaciją, kurioje atsidūrė kai kurios Vakarų ir Japonijos markės.

REKLAMA
REKLAMA

Įdomu tai, kad „Mazda“ jau yra kitos, šiuo metu galiojančios CO2 apjungimo grupės narė, suformuotos aplink „Tesla“, kuriai taip pat priklauso „Stellantis“ ir „Ford“.

Naujas susitarimas su „Changan“ galios 2025 metais ir yra atviras prisijungti kitiems gamintojams iki šių metų lapkričio pabaigos. Be „Mazda“ ir „Nissan“, panašų kelią pasirinko ir Pietų Korėjos gamintojas „KG Mobility“ (buvęs „SsangYong“), sudaręs CO2 apjungimo susitarimą su Kinijos elektromobilių startuoliu „Xpeng“.

Nors Europos Komisija neseniai šiek tiek sušvelnino reikalavimus, leisdama skaičiuoti vidutinę emisiją per 2025–2027 metų laikotarpį, akivaizdu, kad spaudimas gamintojams išlieka milžiniškas. O Kinijos elektromobilių gamintojai, turintys didžiulį CO2 kreditų perteklių, tampa netikėtais, bet strategiškai svarbiais partneriais, padedančiais tradiciniams milžinams išvengti skaudžių finansinių pasekmių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų