• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Diskusijose apie elektromobilių ekologiją dažniausiai kyla vienas esminis klausimas – kiek kilometrų reikia nuvažiuoti, kad nulinė emisija kelyje atpirktų didesnę taršą, sukurtą gaminant bateriją? BMW siekdama atsakyti į šį klausimą, kaip pavyzdį pateikė netrukus prekyboje pasirodysiantį „BMW iX3“.

19

Diskusijose apie elektromobilių ekologiją dažniausiai kyla vienas esminis klausimas – kiek kilometrų reikia nuvažiuoti, kad nulinė emisija kelyje atpirktų didesnę taršą, sukurtą gaminant bateriją? BMW siekdama atsakyti į šį klausimą, kaip pavyzdį pateikė netrukus prekyboje pasirodysiantį „BMW iX3“.

REKLAMA

Naujasis „iX3“, sukurtas ant pažangios „Neue Klasse“ platformos, žymi fundamentalų strategijos pokytį. 

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Jei 2013 metais pasirodęs pirmasis „BMW i3“ naudodamas egzotišką ir brangų anglies pluoštą (iš viso pagaminta 250 000 vnt.) siekė sukelti revoliuciją, tai jo dvasinis įpėdinis renkasi pragmatiškesnį kelią. Dabar inžinierių tikslas – ne futuristinės medžiagos, o žiedinė ekonomika ir maksimalus perdirbamumas.

REKLAMA

Gamybos tarša mažėja perpus

Siekiant sumažinti anglies dvideginio pėdsaką dar gamykloje, BMW radikaliai pakeitė baterijų sudėtį. Naujos kartos celėse naudojama iki 50 proc. perdirbto kobalto, ličio ir nikelio.

Gamintojo skaičiavimais, vien šis sprendimas leido sumažinti baterijų gamybos CO2 emisijas net 42 proc., lyginant su ankstesne technologija. Be to, automobilyje plačiai naudojamos antrinės žaliavos, pavyzdžiui, plastikas iš perdirbtų žvejybinių tinklų.

REKLAMA
REKLAMA

Lūžio taškas – rekordiškai greitai

Visa tai duoda apčiuopiamą rezultatą. BMW skaičiavimais, įvertinus žaliavų gavybą, gamybą ir eksploataciją, „iX3 50 xDrive“ modelis tampa ekologiškesnis už analogišką automobilį su vidaus degimo varikliu nuvažiavus vos 21 500 kilometrų.

Jei savininkas automobilį krauna tik žaliąja energija iš atsinaujinančių šaltinių, šis lūžio taškas pasiekiamas dar anksčiau – vos po 17 500 kilometrų.

Tai reiškia, kad vidutiniam vairuotojui elektromobilis pradeda nešti realią naudą aplinkai nepraėjus nė metams po įsigijimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų