elektromobilis
Šiame puslapyje rasite informaciją apie gairę pavadinimu „elektromobilis“. Visi straipsniai, video, nuotraukos, komentarai patalpinti tv3.lt naujienų portale apie gairę pavadinimu „elektromobilis“.
Klaipėdiečiai važinės naujais autobusais: įsigijo 50 kiniškų elektrobusų
Klaipėdoje prasidėjo viešojo transporto pertvarka. Keleivių vežimo bendrovė „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) pristatė 50 naujų elektrinių autobusų, kurie nuo šiol kursuos miesto ir priemiesčio maršrutais, įskaitant Palangą bei Palangos oro uostą, rašoma pranešime spaudai.
„Tai ne tik technologinis pokytis, bet ir vertybinis pasirinkimas. Siekiame, kad viešasis transportas būtų tylesnis, patogesnis ir mažiau taršus.
„Renault“ sukūrė elektromobilį ugniagesiams: skirtas palengvinti darbą ekstremaliomis sąlygomis
„Renault“, bendradarbiaudama su Prancūzijos technologijų ekosistema „Software République“, pristatė demonstracinį elektromobilį „Vision 4Rescue“.
Tai specialiai sukurtas pagalbos tarnybų transportas, pagrįstas „Renault 4 E-Tech electric“ modeliu, kuriame integruota net 20 tarpusavyje susietų sprendimų, skirtų efektyvesniam gelbėtojų darbui ekstremaliomis sąlygomis.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
80 tūkst. eurų vertės kiniškas automobilis kelia nuostabą: tą ne visada turi „Audi“ ir BMW
„Xpeng“ yra ne tik naujas automobilių gamintojas, tai apskritai – nauja technologijų kompanija, įkurta vos prieš dešimtmetį, 2014 metais, o pirmąjį savo automobilį ji pagamino 2018-aisiais. „Xpeng G9“ yra prabangiausias iš Kinijos kompanijos gaminamų modelių, o važiuoja jis kelyje taip rafinuotai ir prabangiai, kaip tą daro geriausi vokiečių inžinierių kūriniai.
Kinija riboja retųjų metalų eksportą: automobilių pramonei – rimtas pavojus
Europos Parlamentas didele balsų persvara priėmė rezoliuciją, kritikuojančią Kinijos sprendimą nuo 2025 m. balandžio 4 d. apriboti septynių retųjų žemių elementų eksportą.
Šią rezoliuciją inicijavo europarlamentarė iš Slovakijos Miriam Lexmann. Ji atspindi didėjantį susirūpinimą dėl poveikio Europos pramonei, ypač automobilių sektoriui, kuris jau dabar susiduria su tiekimo grandinės sutrikimais.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
„Lucid Air Grand Touring“ – naujas elektromobilių pasaulio rekordininkas: su viena įkrova nuvažiavo 1 205 kilometrus
„Lucid Air Grand Touring“ pasiekė naują oficialiai patvirtintą rekordą – vienu įkrovimu įveikė net 1 205 kilometrus. Rekordinė kelionė, įrašyta į „Guinness“ rekordų knygą, vyko ne uždarame poligone, o realiomis sąlygomis – per kalnų perėjas, magistrales ir įprastus kelių ruožus.
Prancūzų inžinieriai kuria sportišką elektromobilį 16-mečiams: sveria mažiau nei 500 kg, įsibėgėja iki 160 km/val.
Ar elektromobilis gali būti lengvas, greitas ir prieinamas jaunajai kartai? Tokį tikslą sau iškėlė du prancūzų inžinieriai, sukūrę mažą, bet ambicingą modelį, kurį vairuoti bus galima jau nuo 16 metų.
Prancūzija – viena labiausiai į elektromobilumą orientuotų šalių Europoje. Nors vidaus degimo variklių automobiliai čia vis dar parduodami, jų plėtrą riboja griežta aplinkosaugos politika.
Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.
Kaune keičiasi elektromobilių statymo tvarka: viskas ką turėtumėte žinoti
Nuo rugpjūčio 1 d. Kaune įsigalios nauja grynųjų elektromobilių statymo tvarka. Miesto taryba antradienį pritarė, kad nemokamai šias transporto priemones statyti galės tik Kauno gyventojai ir mieste registruotos įmonės. Miesto svečiai už parkavimą turės mokėti bendra tvarka, pagal galiojančius įkainius konkrečioje zonoje.
Kauno savivaldybė sako, kad šiais pokyčiais siekiama racionaliau paskirstyti stovėjimo vietas centrinėje miesto dalyje, kurioje itin didelis eismo ir parkavimo tankis.
„Škoda“ ir „Volkswagen“ turės nuožmų konkurentą: „Kia EV5“ sieks sudominti elektromobilių vairuotojus
Į Europos vieną didžiausių ir sparčiausiai augančių žemyne žengia naujas elektrinis modelis. „Kia EV5“. Sukurtas remiantis 400 voltų „E-GMP“ platforma, yra vienas pagrindinių gamintojo žingsnių įtvirtinant savo pozicijas tarp vidutinio dydžio elektromobilių, rašoma gamintojo pranešime spaudai.
Gamintojas tvirtina, kad EV5 buvo kuriamas specialiai Europos rinkai, atsižvelgiant į šio regiono vairuotojų įpročius ir klimatą.
Netikėta Stanfordo universiteto išvada: rekomenduojama retkarčiais su elektromobiliais važiuoti dinamiškai
Ilgą laiką buvo manoma, kad švelni, tolygi ir lėta važiavimo maniera padeda tausoti ne tik vidaus degimo variklį, bet ir elektromobilio bateriją. Tačiau naujausias Stanfordo universiteto tyrimas parodė priešingą tendenciją: pasirodo, kad dinamiška vairavimo maniera gali ženkliai pagerinti baterijos ilgaamžiškumą.
Tyrėjai siekė išsiaiškinti, kaip skirtingi vairavimo stiliai veikia elektromobilių baterijų degradaciją.
Vilniuje atidarytas pirmasis BYD automobilių salonas Lietuvoje
Vilniuje pradėjo veikti pirmasis Kinijos elektromobilių gamintojo BYD salonas Lietuvoje. Naujasis centras įsikūrė Ozo gatvėje, o jo atidarymas žymi oficialų šio gamintojo startą fizinėje mažmeninėje prekyboje mūsų šalyje.
REKLAMA
REKLAMA
Ką slepia greitasis baterijos įkrovimas? Privalumas, kuriuo neverta piktnaudžiauti
Spartusis elektromobilių baterijų įkrovimas gamintojams tapo viena pagrindinių rinkodaros žinučių populiarinant savo modelius. Kas gi nenorėtų greičiau nei per 20 minučių įkrauti savo automobilio baterijos ir tęsti kelionės? Todėl nuolat girdime, kad moderniausi elektromobiliai gali įsikrauti ir 150, ir 200, ir 250 kW ar net dar didesne galia.
Tokio spartumo greitasis įkrovimas dabar nebėra vien tik prabangių elektromobilių, pavyzdžiui, „Porsche Taycan“ ar „Audi e-tron GT“, savybė.
Greitasis ir lėtasis įkrovimas: kurį ir kada rinktis?
Apie elektromobilius išgirstu pačių įvairiausių klausimų, tačiau keletą jų pradedantieji savo pažintį su elektra varomais modeliais kartoja nuolatos. Vienas tokių yra šis: kuo skiriasi baterijų AC įkrovimas nuo DC įkrovimo? Tai išties svarbus klausimas, tad pabandykime į jį atsakyti išsamiau.
Pradėkime nuo to, kad elektromobilių savininkams svarbios visos keturios AC DC raidės ir jos mūsų aptariamu atveju tiesiogiai nesusijusios su visame pasaulyje populiaria roko grupe iš Australijos.
Pričiupo Kinijos automobilių gamintojus sukčiaujant: dirbtinai išpūtė pardavimų rodiklius
Naujausia naujienų agentūros „Reuters“ analizė atskleidė nepatogią tiesą apie tai, kaip Kinijos automobilių gamintojai iškreipia pardavimų statistiką ir apeina tarptautinius reguliavimus.
Nors oficialiai į skirtingas pasaulio šalis eksportuojami „naudoti“ automobiliai, iš tiesų jie yra visiškai nauji – vos išriedėję iš gamyklos. Toks modelis ypač paplitęs eksportuojant į Rusiją, Vidurio Rytus bei kai kurias Azijos šalis.
Elektromobiliai Izraelyje – potenciali grėsmė nacionaliniam saugumui: paskelbė kodėl priėmė tokį sprendimą
Tūkstančiai elektrinių ir hibridinių automobilių, šiuo metu saugomų Haifos ir Ašdodo uostuose, Izraelyje buvo įvardyti kaip potenciali grėsmė nacionaliniam saugumui. Po pastarųjų Irano atakų Izraelio institucijos oficialiai nurodė visiems automobilių importuotojams pradėti šių transporto priemonių evakuaciją į saugesnes vietas.
Kodėl baterijos dydis nėra lemiamas veiksnys elektromobilio nuvažiuojamam atstumui
Renkantis elektromobilį daugelis vairuotojų instinktyviai žvilgteli į vieną skaičių – baterijos talpą. Tačiau automobilių žurnalistas ir keliautojas Vitoldas Milius sako, kad nuvažiuojamas atstumas viena įkrova priklauso ne tik nuo kilovatvalandžių skaičiaus. Veikiau atvirkščiai – kai kuriais atvejais didesnė baterija gali net pakenkti efektyvumui, ypač mieste.
V. Milius su elektriniu „Ford Puma Gen-e“ nusprendė patikrinti, kaip taupiai galima važiuoti miesto sąlygomis neaukojant komforto.
Elektromobilių vairuotojams – dar patogesnis atsiskaitymas įkrovimo stotelėse: jau veikia banko kortelės
Nuo šiol elektromobilių vairuotojai daugiau nei 100 „Enefit“ viešojo įkrovimo stotelių visoje Lietuvoje gali naudotis dar vienu atsiskaitymo būdu – įprastomis banko kortelėmis. Šis sprendimas papildė anksčiau veikusius būdus – mobiliąją programėlę ir RFID kortelę, o artimiausiu metu bus išplėstas į visą „Enefit“ įkrovimo tinklą, rašoma pranešime spaudai.
Elektromobilis su 5 000 km nuvažiuojamu atstumu? Korėjiečiai sako žinantys, kaip tai įgyvendinti
Kelionė iš Berlyno į Kairą be sustojimo prie įkrovimo stotelės? O gal net iš Pietų Korėjos uostamiesčio Pohango iki pat Lisabonos. Skamba pernelyg gerai, kad būtų tiesa? Vis dėlto, Pietų Korėjos mokslininkai tvirtina, jog revoliucija elektromobilių baterijų srityje – visai čia pat.
Net ir pažangiausi modernūs elektromobiliai, kurių kainos nepasiekiamos daugumai vairuotojų, pagal WLTP standartą nuvažiuoja mažiau nei 1 000 kilometrų.
„Tesla“ pradėjo autonominių taksi bandymus: pirmosios kelionės – su klaidomis
Eilę metų žadėjusi autonominį transportą, „Tesla“ galiausiai pradėjo ribotą robotaksi paslaugos bandymą viešoje erdvėje.
Pirmieji bandymai įvyko Ostine (JAV, Teksasas), kur modifikuoti „Tesla Model Y“ automobiliai važinėjo be vairuotojų, bet su saugumą užtikrinančiu operatoriumi keleivio vietoje. Nors tai pirmasis viešas bandymas su apmokamomis kelionėmis, sistema vis dar veikia su apribojimais, o vaizdo įrašuose užfiksuotos kelios klaidos.
Atskleidė kuriose šalyse elektromobilį įkrauti brangiausia: kainų skirtumai – milžiniški
Skirtingose Europos šalyse elektromobilių įkrovimo kainos 2024 metais išlieka itin nevienodos. Nors elektromobilių eksploatacija vis dar laikoma ekonomiškai palankesne nei vidaus degimo varikliais varomų automobilių, „Switcher.ie“ atliktas tyrimas parodė, kad kai kuriose valstybėse sąskaitos už energiją gali smarkiai viršyti vidurkį.
Vokiečiai įvertino elektromobilių vertę: kurie modeliai siūlo geriausią kainos ir nuvažiuojamo atstumo santykį?
Renkantis elektromobilį, vienas svarbiausių kriterijų – nuvažiuojamas atstumas viena įkrova. Būtent šį parametrą nusprendė išsamiau įvertinti Vokietijos automobilių klubas ADAC, palyginęs jį su elektromobilių bazinėmis kainomis.
Kaip ir perkant kasdienius produktus, pirkėjai dažnai skaičiuoja, kiek vertės gauna už kiekvieną išleistą eurą.
Vokiečiai pristatė elektromobilį, kurio bateriją galima įkrauti minant pedalus
Vokietijos įmonė „Twike“ ruošiasi pradėti gaminti vieną iš keisčiausių šiuolaikinių elektromobilių – naują modelį „Twike 5“, kuris papildomą energiją baterijai gali gauti šaltiniu, kuris anksčiau buvo labiau siejamas su dviračiu nei su automobiliu.
„Twike 5“ priklauso retai transporto priemonių kategorijai – serijiniams hibridams, kuriuose vidaus degimo variklio nėra arba jis neturi mechaninio ryšio su ratais.
„Bank of America“ analitikas: elektromobiliai – milijardiniai spąstai
Automobilių pramonė išgyvena vieną audringiausių savo etapų. „Bank of America“ (BofA) analitikas Johnas Murphy paskelbė penkias prognozes, kurios siunčia nerimo signalą visam sektoriui
Pastaraisiais metais priimti sprendimai dėl investicijų į elektromobilius gali pasirodyti buvę strategiškai klaidingi. Rizika – milijardiniai nuostoliai.
Degantis laivas su elektromobiliais – išgelbėtas: ekspertai vis tiek įspėja apie galimas rizikas
Gaisras krovininiame laive „Morning Midas“, plukdžiusiame daugiau nei 3 tūkst. automobilių iš Kinijos į Meksiką, šiuo metu atrodo suvaldytas. Tačiau specialistai įspėja – džiaugtis dar anksti. Incidentas įvyko birželio 3 dieną, kai įgula užfiksavo ugnį vienoje iš denio zonų, kurioje buvo kraunami elektromobiliai. Kadangi standartiniai gesinimo veiksmai buvo neveiksmingi, visi 22 įgulos nariai buvo evakuoti gelbėjimosi valtimis.
Gamyklų perteklius ir neišnaudotos surinkimo linijos: ką tai reiškia Kinijos automobilių gamintojams?
Kinijos automobilių sektoriuje jau kurį laiką vykstantis kainų karas slepia gilesnę, sisteminę problemą – perteklinius gamybos pajėgumus. Nors pastaraisiais metais užfiksuotas nežymus atsigavimas, 2024 m. daugiau nei pusė šalies automobilių gamyklų pajėgumų liko nepanaudota, rašo naujienų agentūra „Bloomberg“.
Šanchajuje veikiančio „Gasgoo Automotive Research Institute“ duomenimis, Kinijos automobilių pramonė šiuo metu gali pagaminti 55,5 mln.
Šiauliuose – naujos greito įkrovimo stotelės elektromobiliams
Šiauliuose plečiama viešoji elektromobilių įkrovimo infrastruktūra – šalia Šiaulių arenos, J. Jablonskio gatvėje, įrengtos dvi naujos „Enefit“ stotelės, kuriose vienu metu galima įkrauti keturis elektromobilius. Viena jų – 160 kW galios greito įkrovimo stotelė, leidžianti pagal automobilio specifikacijas pasiekti reikiamą įkrovos lygį per maždaug pusvalandį.
„Polestar“ siekia pakeisti elektromobilių konstrukciją: baterija turės naują paskirtį
„Polestar“ pristatė naujo tipo baterijos koncepciją, kuri gali iš esmės pakeisti tai, kaip kuriami elektromobiliai. Skirtingai nei dauguma šiuolaikinių gamintojų – įskaitant „Tesla“ – „Polestar“ siekia, kad baterija taptų ne tik energijos šaltiniu, bet ir neatskiriama konstrukcine automobilio dalimi.
Dauguma vadinamųjų struktūrinių baterijų šiuo metu vis dar yra savarankiški moduliai, montuojami kaip atskiras komponentas, net jei jų dizainas padeda sustiprinti automobilio grindis.
„Nissan Leaf“ transformavosi į SUV: viena įkrova nuvažiuos daugiau nei 600 kilometrų
Trečioji „Nissan Leaf“ elektromobilio karta atsisako tradicinės hečbeko formos ir transformuojasi į stilingą SUV, kartu pasiūlydamas efektyvesnį dizainą, iki 604 kilometrų nuvažiuojamą atstumą ir aukšto lygio technologine įranga.
Dar iki „Tesla“ dominavimo pasaulinėje elektromobilių rinkoje ją trumpam buvo užkariavusi „Nissan“. 2010 m. debiutavęs „Leaf“ padėjo elektrinį mobilumą priartinti prie masinio vartotojo dėl prieinamos kainos ir nesudėtingos konstrukcijos.
Kinų „Xiaomi“ įrašė savo vardą į Niurburgringo istoriją: SU7 Ultra tapo greičiausiu elektromobiliu
Technologijų milžinė „Xiaomi“ dar kartą pademonstravo, kad jos ambicijos automobilių pasaulyje – ne tik deklaratyvios. Balandžio mėnesį Niurburgringo trasoje įvykdytas bandymas patvirtino – serijinės gamybos „Xiaomi SU7 Ultra“ modelis tapo greičiausiu elektromobiliu garsiausioje pasaulio lenktynių trasoje.
Gamintojo teigimu, automobilis su papildomai užsakomu „Track Pack“ 20,8 km ilgio Niurburgringo konfigūracijoje užfiksavo 7 min. 4,95 sek. laiką.
Norvegai išbandė realų elektromobilių nuvažiuojamą atstumą: vienas modelis – geriausias ir prasčiausias vienu metu
Kasmet Norvegijos automobilių asociacija (NAF) tikrina, kiek elektromobiliai realiomis sąlygomis gali nuvažiuoti su viena įkrova. Šiemet šiame išbandyme, kuriame dalyvavo 27 modeliai, netikėtai išsiskyrė vienas – „Lucid Air“. Jis ne tik nuvažiavo daugiausia kilometrų, bet ir buvo didžiausias nuvažiuojamo atstumo pažado nesilaikytojas.
Visi testuoti elektromobiliai važiavo vienodu maršrutu, kuris apėmė įvairius ruožus, įkalnes ir tiesias atkarpas.
Lietuvoje prasideda kiniškų „Xpeng“ elektromobilių prekyba: nustebins įspūdinga įkrovimo galia
Elektromobilių pirkėjai Lietuvoje nuo šiol galės įsigyti Kinijos gamintojo „Xpeng“ automobilius. Šalyje iš pradžių bus siūlomi G6 ir G9 vardu pavadinti modeliai.
Baltijos šalyse „Xpeng“ markės automobilių importuotoja tapusi „Autobrava“ Vilniuje pristatė du elektrinius SUV. Nors „Xpeng“ ir toliau save pozicionuoja kaip pažangių sprendimų lyderę, pagrindinis dėmesys šįkart skiriamas dviem aspektams: spartesniam įkrovimui ir interjero bei eksterjero dizaino atnaujinimams.
Naujas ar naudotas elektromobilis: ką rinktis?
Lietuvoje sparčiai augant elektromobilių skaičiui, aktyviai formuojasi ir jų antrinė rinka. Tad vis dažniau kyla klausimas – pirkti naują ar naudotą?
Pasak „Ignitis ON“ elektromobilių tinklo plėtros vadovo Andriaus Šeršniovo, viskas prasideda nuo biudžeto. Šiandien galima rasti tiek nebrangių naujų modelių, tiek gerokai atpigusių naudotų – pavyzdžiui, prieš keletą metų 100 tūkst. eurų kainavęs elektromobilis dabar gali būti parduodamas už 30 tūkst.
Skolos auga, atsiskaitymai vėluoja: Kinijos gamintojams liepta atsiskaityti su detalių tiekėjais
Augant įtampai dėl kainų karo ir tiekimo grandinių disbalanso, pagrindiniai Kinijos automobilių gamintojai, įskaitant BYD, „Geely“, „Xiaomi“, taip pat valstybei priklausančius GAC ir FAW, paskelbė įsipareigojimą per 60 dienų atsiskaityti su tiekėjais, pranešė „Financial Times“.
Šis žingsnis yra atsakas į Pekino susirūpinimą dėl vis gilėjančios pramonės priklausomybės nuo tiekimo grandinės finansavimo – praktikos, kai veiklai finansuoti atidedami mokėjimai tiekėjams.
Kinijos automobilių pramonės stebuklas bliūkšta: dauguma nesugeba dirbti pelningai
Iš pažiūros klestintis Kinijos automobilių sektorius balansuoja ant bankroto ribos, teigia vienas iš pramonės veteranų – „Great Wall Motors“ (GWM) vadovas Wei Jianjun.
Sparčiai augantis BYD ir kitų gamintojų eksportas į Vakarus slepia pavojingą sisteminį pažeidžiamumą: milžiniškas subsidijas, dirbtinį paklausos palaikymą ir beprecedentę kainų konkurenciją, kuri naikina sektoriaus tvarumą.
Kryžkalnyje – rekordinis įkrovimo stotelių skaičius: vairuotojai galės krautis už mažiausią kainą rinkoje
Kryžkalnyje, šalia „Orlen“ degalinių, pradėjo veikti dar 8 nauji „Inbalance grid“ greitojo įkrovimo taškai. Iš viso dabar šiame kelio A1 ruože jau veikia net 10 įkrovimo taškų: 4 Vilniaus kryptimi ir 6 – Klaipėdos pusėje, rašoma pranešime spaudai.
„Šiandien tai – mažiausią kainą A1 kelyje siūlančios stotelės – 29 ct/kWh“, – teigia „Inbalance grid“ vadovas Simonas Stankus.
Finišavo „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ varžybos: startavo Palangoje, finišavo Pernu
Savaitgalį Pernu mieste (Estija) finišavo vienuoliktosios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“, kuriose dalyvavo 67 ekipažai. Pradėję kelionę Palangoje, dalyviai įveikė maršrutą per tris Baltijos šalių kurortus – sustodami Jūrmaloje ir finišuodami Pernu, kur, anot organizatorių, buvo užimtos visos įkrovimo stotelės.
Elektromobilių baterijos: kada jos pasiekia ribą ir ką su jomis daryti?
Pastebiu, kad vienas iš skaitmeniniuose kanaluose klajojančių mitų apie elektromobilius yra susijęs su jų baterijomis. Net ir nesidomintys transporto naujienomis dažniausiai akimoju išpyškins, kad baterija yra brangiausia elektromobilio dalis, kad ji ilgai tarnauja ir pan. Tačiau kas nutinka su baterija pasibaigus automobilio tarnavimo laikui? Kada pačios baterijos pasiekia savo ribą? Štai šios detalės vis dar apipintos daugybe mitų, kuriuose susipina faktai su nebūtinai tikslia informacija.
Palangoje startavo vienuoliktosios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“
Penktadienio rytą Palangoje oficialiai startavo vienuoliktosios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“. Iš J. Basanavičiaus gatvės pajudėjo 67 elektromobiliai, kurių kelionės tikslas – Pernu miestas Estijoje. Varžybų maršrutas driekiasi per visas tris Baltijos valstybes, o finišas planuojamas šiandien 19 valandą Pernu Supeluse gatvėje.
Regeneracinis stabdymas: kaip ši technologija keičia elektromobilių vairavimą
Kai pirmą kartą vairavau elektromobilį, buvau nuoširdžiai nustebęs dėl neįprasto stabdymo proceso. Vos atkėlus koją nuo akceleratoriaus, nieko papildomai nedarant, tarytum kažkas už mane švelniai numygdavo stabdžio pedalą, o automobilis iš karto juntamai pradėdavo mažinti greitį. Atrodė, lyg važiuotum troleibusu – daugiau niekur nieko panašaus nebuvau patyręs!
Žinoma, dabar tai prisimenu su šypsena.
Ramiajame vandenyne užsidegė elektromobilius gabenęs laivas
Ramiajame vandenyne įsiplieskė ugnis automobilių gabenimo laive „Morning Midas“, kuris iš Kinijos gabeno 3 000 naujų automobilių, iš jų – 800 elektromobilių. Laivo įgula, nesugebėjusi suvaldyti gaisro, buvo evakuota, o visi 22 nariai saugiai perkelti į netoliese buvusį prekybinį laivą.
Startuoja rekordinės elektromobilių varžybos „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“ – į trasą išriedės 67 ekipažai
Jau šį penktadienį, birželio 6 d., Palangoje prasidės vienuoliktosios elektromobilių varžybos „Ignitis ON: atrask Baltijos pajūrį!“. Į maršrutą, vedantį per Jūrmalą į Parnu, pajudės net 67 naujausi elektromobiliai – tai rekordinis dalyvių skaičius šios iniciatyvos istorijoje.
Startas bus duotas 10.30 val. Palangos J. Basanavičiaus gatvėje. Tą pačią dieną, nuo 14.30 iki 15.30 val., varžybų dalyviai bus pasiekiami Jūrmalos Kauguru parke, o 19.00–20.00 val.
Po kritikos lavinos automobiliams, „Xiaomi“ tvirtina tapusi plataus šmeižto taikiniu
Elektronikos milžinė „Xiaomi“ per vienerius metus automobilių pasaulyje spėjo palikti ryškų pėdsaką. Tačiau šis ryškus įsibėgėjimas neapsiėjo be kontroversijų, kurios labiausiai įsiplieskė pastaraisiais mėnesiais. Pasak pačios „Xiaomi“, bent dalis kritikos esą kilo dėl tikslingos šmeižto kampanijos internete.
Per pastaruosius mėnesius „Xiaomi“ teko susidurti su keliomis rimtomis problemomis, apie kurias jau buvo kalbėta viešojoje erdvėje.
Ekspertai perspėja: itin greitas elektromobilių įkrovimas mažina baterijų ilgaamžiškumą net 40 proc.
Elektromobilių populiarumas visame pasaulyje sparčiai auga, o pažanga įkrovimo srityje – viena svarbiausių šio augimo priežasčių. Tačiau kartu su itin greitu įkrovimu atsiranda ir naujų rizikų, kurios gali turėti didelį poveikį elektromobilių eksploatacijos kaštams.
Naujausi tyrimai rodo, kad įkraunant elektromobilio bateriją 120 kW galios (ar galingesnėse) stotelėse, jos tarnavimo trukmė gali sutrumpėti net iki 40 proc.
BMW ir „Tesla“ baterijas tiekianti bendrovė imasi automobilių gamybos: žada proveržį keliose srityse
Didžiausias pasaulyje baterijų gamintojas „CATL“ žengia į naują etapą. Nuo šiol bendrovė automobilių gamintojams siūlys ne tik baterijas, bet ir elektromobiliams skirtą važiuoklę.
Ši modulinė platforma pavadinta „Bedrock Chassis“ jau naudojama keliuose „Avatr“ ir „Mazda“ modeliuose. Be to, „CATL“ tikisi, kad nauja važiuoklė leis automobilių kūrimo laiką sutrumpinti iki vos 12–18 mėnesių.
Kinijos „Xpeng“ žengia į Baltijos šalis: paskelbė kada automobilius bus galima įsigyti Lietuvoje
Kinijos elektromobilių gamintojas „Xpeng“ oficialiai pradeda savo plėtrą Baltijos šalyse – Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje. Pirmieji modeliai prekyboje pasirodys 2025 metų trečiąjį ketvirtį.
Strateginė partnerystė numato ne tik automobilių prekybą, bet ir aptarnavimo infrastruktūros plėtrą – „Xpeng“ salonai bei garantinio aptarnavimo centrai veiks visose trijose šalyse.
Intensyviausioje Lietuvoje automagistralėje – naujos itin greito įkrovimo stotelės elektromobiliams
Lietuvos pagrindiniame transporto koridoriuje tarp Vilniaus ir Kauno įrengtos dvi naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės.
Jas Grigiškėse, šalia prekybos centro „Norfa“, įrengė žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“. Ši vieta pasirinkta strategiškai – šalia vienos intensyviausių šalies magistralių, siekiant užtikrinti patogų įkrovimą keliaujantiems tarp didmiesčių.
Naujoji stotelė gali vienu metu aptarnauti iki keturių elektromobilių, o bendra projekto galia siekia 320 kW.
Vokietijoje išbandomas naujas elektromobilių įkrovimo būdas: planuoja pakeisti įkrovimo stotelių infrastruktūrą
Vokietijos koncernas „Rheinmetall“, bendradarbiaudamas su įmone „TankE GmbH“ ir Kelno miestu, pasiūlė netikėtą, bet pažangų sprendimą – integruoti įkrovimo technologiją tiesiai į kelią juosiančius bortelius. Ši naujovė, pavadinta „Der Ladebordstein“ („įkrovimo bortelis“), jau išbandyta praktikoje ir įvertinta teigiamai.
„Tesla“ toliau praranda pozicijas Europoje: pardavimai neauga net ir pasirodžius atnaujintam „Model Y“
Vos prieš metus „Tesla Model Y“ tapo perkamiausiu automobiliu pasaulyje. 2023-iaisiais jis dominavo ir Europoje, kur buvo parduota daugiau nei 250 tūkst. šio modelio vienetų. Tačiau vos per vienerius metus situacija apsivertė aukštyn kojomis – pirkėjų susidomėjimas „Tesla“ modeliais sparčiai mažėja.
Balandžio mėnesį „Tesla“ pardavimai Europoje smuko net 46,2 proc., palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai – nuo 14 696 iki 7 908 automobilių.
Proveržis baterijų technologijose: kodėl LFP baterijos leidžia sumažinti elektromobilių kainą
Moderni elektros pavara automobilių pramonėje vis dar tebėra lyg imlus, sparčiai besivystantis ir įsisavintomis naujovėmis džiuginantis kūdikis.
Kiekviena nauja technologija ar jos patobulinimas leidžia kūrėjams žengti žingsnį pirmyn, o vartotojams – mėgautis tobulėjančiais elektromobiliais. Ši tendencija neaplenkia ir bene svarbiausios elektrinės transporto priemonės dalies – aukštos įtampos baterijos.
Lietuvoje nepasirodęs gamintojas keičia strategiją Europoje: uždaro salonus
Vietnamo automobilių gamintojas „VinFast“ oficialiai pripažino, kad Europoje jam nesiseka. Po vos trejus metus trukusios veiklos Prancūzijoje, Vokietijoje ir Nyderlanduose bendrovė uždarys visus savo salonus. Vis dėlto, apie visišką pasitraukimą iš žemyno kalbėti dar anksti. Gamintojas ketina keisti verslo modelį ir pereiti prie tradicinės platintojų sistemos.
2023 m. visose trijose minėtose Europos šalyse „VinFast“ pardavė vos 299 automobilius. Nors tai 666 proc.
Influenceris apkaltino automobilių gamintoją melu: kaltinimus pagrindė faktiniais duomenimis
Kinijos automobilių gamintojai pastaraisiais metais lenktyniauja ne tik galia ar nuvažiuojamu atstumu, bet ir rekordiniais efektyvumo rodikliais. Tačiau vienas populiarus tinklaraštininkas išdrįso suabejoti vienos gamintojos skelbiama informacija ir savo teiginius pagrindė viešu bandymu vėjo tunelyje. Gamintojas reagavo griežtai ir net pasiūlė atlygį tam, kas įrodys, jog bendrovė elgėsi nesąžiningai.