Estijoje pripažintas, muzikos apdovanojimus renkantis atlikėjas šią savaitę pradžiugins Vilniaus muzikos gerbėjus – atlikėjas dalyvauja festivalyje „Rotušės kolonada“.
Muzikantas, atlikėjas, prodiuseris, televizijos ir kino režisierius Andres Kõpperis arba NOËP indie pop, elektronikos ir šiuolaikinės muzikos elementus sujungia į išskirtinį, lengvai atpažįstamą skambesį.
Jo hitai „Fk This Up“, „Move“, „Young Boy“ skamba ir radijo eteryje, ir didžiausiuose Europos festivaliuose. Jo daina „Young Blood City“ buvo oficialus Tartu 2024 Europos kultūros sostinės himnas.
Atlikėjo peržiūros „Spotify” portale siekia 90 milijonų, o jo dainų kasdien klausosi apie 20 tūkstančių klausytojų, rašoma pranešime spaudai.
Pranešime spaudai, nemokamame NOËP koncerte Rotušės aikštėje vilniečiai ir miesto svečiai laukiami šį ketvirtadienį, liepos 24 dieną, 19 valandą.
Prieš pasirodymą Vilniuje Andres Kõpperis atsakė į Augustės Gittins klausimus.
Ar elektroninis skambesys visada buvo jūsų natūraliausia muzikinė išraiška? Galbūt, prieš atsirandant NOËP, svarstėte kurti kitokią muziką?
Ne tik svarsčiau, bet ir kūriau! Galima sakyti, kad mano kūrybą subrandino garažinio roko grupė „Meelik“, vėliau su tais pačiais bičiuliais subūrėme grupę „Tenfold Rabbit“ ir grojome indie.
O tada pradėjau krypti link elektroninės muzikos – NOËP geriausiai atskleidžia mano vidinį skambesį. Elektroninė muzika leidžia man būti drąsesniam, laisviau eksperimentuoti.
Kokia muzika jus formavo vaikystėje ir paauglystėje? Mano muzikinį skonį formavo daugybė skirtingų atlikėjų – nuo liaudies muzikos iki Astor Piazzolla, nuo sunkesnės muzikos, kaip „Deftones“, iki jautrumo stygas užkabinančių atlikėjų, pavyzdžiui, Davidas Gray. Ir, žinoma, visi 2000-ųjų hitai! Tai didelis, chaotiškas miksas, bet, man atrodo, būtent tokia įvairovė lėmė, kad šiandien drąsiai maišau skirtingas nuotaikas ir garsus.
Albumą įkvėpusios socialinių iššūkių problemos
Jūsų debiutinį albumą „No Man Is An Island“ įkvėpė klimato kaitos ir socialinių iššūkių problemos. Ar metams bėgant temos kinta?
Albumas „No Man Is An Island“ išties buvo paveiktas šių temų. Galiu pasakyti, kad jos ir toliau veikia mano kūrybą. Praėjusią savaitę, pavyzdžiui, parašiau dainą, kurią įkvėpė Christopherio Nolano filmo „Tarp žvaigždžių“ („Interstellar“) pradžia – dėl klimato kaitos, išsekusių gamtos išteklių mūsų planeta tampa vis mažiau tinkama gyventi.
Tokie scenarijai mane domina ne tik kaip bauginančios ateities vizijos, jie kelia svarbius klausimus apie mūsų žmogiškumą. Kaip reaguotume, jei tokia realybė mus ištiktų? Ar sugebėtume joje išlikti žmonėmis? Tokie natūraliai kylantys klausimai man aktualūs, todėl jie natūraliai persikelia į muziką.
Esate sakęs, kad slysti ant populiariosios muzikos bangos nėra blogai tol, kol pačiam patinka tai, ką kuri. Ar muzikos kritika kada privertė permąstyti savo kūrybos ribas?
Man atrodo, kad viską lemia tai, kas tuo metu laikoma populiaru. Šiuo metu, bent jau Estijoje, man atrodo, nuo populiariosios bangos esu gana toli. Tikra tiesa – kol pačiam patinka tai, ką darau, nelabai svarbu, ar mano kūryba seka populiariomis tendencijomis. Kritika naudinga tada, kai padeda pamatyti ką nors naujo, tačiau ji nėra tapusi priežastimi keisti kryptį vien tam, kad įtikčiau klausytojams.
Naujos dainos gimimas tarsi vaizdas galvoje
Kuriate muziką, vaizdo klipus, režisuojate filmus. Visa tai – kūryba, tačiau įdomu, kas įvyksta galvoje, kai gimsta nauja daina?
Rašydamas muziką, dažniausiai žodžiais nupiešiu vaizdinį – jei egzistuoja istorija, turi būti ir vaizdas. Nebūtinai labai ryškus ar detalus vaizdinys, bet kažkas, nuo ko prasideda, atsispiria istorija, kurią pasakoju. Įdomu, kad galutinis vaizdas, kuris vėliau tampa muzikiniu klipu, dažnai būna visai kitoks arba tik iš dalies sutampa su pirminiu vaizdiniu. Kartais net pats nustembu, kaip kūrinys transformuojasi.
Ar skiriate NOËP – atlikėją nuo Andres – žmogaus?
NOËP yra gana autentiškas mano atspindys, taigi ribą nubrėžti sunku. Tai nėra specialiai sukurtas scenos personažas, veikiau mano kūrybos pusė, natūraliai išaugusi iš to, kas esu.
Savita organika
Esate solo atlikėjas. Kaip jums kūryboje pavyksta išlaikyti savitą organiką?
Nors ir esu solo atlikėjas, kuriu muziką ne vienas. Kūrybos procese, natūralu, garsų pasaulis gali būti paveiktas kitų, ne tik manęs, taigi absoliuti tiesa neegzistuoja. Kartais daina iš dalies yra fikcija, kartais ji – visiškai išgalvota, o kartais – visu šimtu procentų pasakojanti apie mano gyvenimą. Man atrodo, kad kartais sveika palikti erdvės spėlionėms – taip daina tampa artimesnė ir klausytojui, jis joje gali atrasti savo istoriją.
Ar kada nors esate jautęs, kad visiškai atitrūkote nuo muzikos? Ir kas tokiais atvejais priverčia į ją grįžti?
Tikra tiesa, retkarčiais jaučiuosi visiškai išsikvėpęs. Atrodo, kad visa muzika pasaulyje jau sukurta, kodėl turėčiau dar ką nors savo prie to pridėti? Bet tada išgirstu ką nors nuostabaus ir vėl užsidegu kurti. Kūryba, kaip ir gyvenimas, vyksta ciklais. Tai – natūralu.
Festivalis „Rotušės kolonada“ Vilniaus senamiestyje – iki rugpjūčio 31 dienos. Estų atlikėjo NOËP koncertas vyks ketvirtadienį, liepos 24 d. 19 val. Kitą ketvirtadienį ant rotušės laiptų – grupė „Subtìlus“. Visi renginiai – nemokami. Festivalio mecenatas – Vilniaus miesto savivaldybė. Bičiuliai – Lietuvos kariuomenė, Lenkijos institutas Vilniuje. Daugiau informacijos apie renginius rotušėje: www.vilniausrotuse.lt
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!