REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiosios Lietuvos transporto įmonės ieško būdų suvaldyti išaugusias sąnaudas dėl Mobilumo paketo reikalavimų nuolat grąžinti vilkikus ir jų vairuotojus į registracijos šalį. Verslas vis aktyviau steigia antrines bendroves Europos Sąjungos (ES) šalyse – čia jos jau įregistravo per 8 tūkst. naujų vilkikų. Daugiausia jų įregistruota  Lenkijoje ir Vokietijoje. 

Didžiosios Lietuvos transporto įmonės ieško būdų suvaldyti išaugusias sąnaudas dėl Mobilumo paketo reikalavimų nuolat grąžinti vilkikus ir jų vairuotojus į registracijos šalį. Verslas vis aktyviau steigia antrines bendroves Europos Sąjungos (ES) šalyse – čia jos jau įregistravo per 8 tūkst. naujų vilkikų. Daugiausia jų įregistruota  Lenkijoje ir Vokietijoje. 

REKLAMA

Tai rodo Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) narių kovą atlikta apklausa: devynios įmonės iš dešimties patyrė padidėjusias sąnaudas dėl vilkikų ir vairuotojų gražinimo į registracijos šalį – daugiau kaip trečdalis jų teigia, kad  sąnaudos didėjo iki 15 proc., o daugiau kaip pusė – dar daugiau.

„Siekdamos suvaldyti sąnaudų augimą, bendrovės aktyviai steigė filialus ES šalyse. Pagrindinės kryptys, remiantis apklausa – Lenkija ir Vokietija. Įmonių pateiktais duomenimis, jos Bendrijoje įregistravo 8,3 tūkst. naujų sunkiasvorių transporto priemonių“, – pranešime sakė TTLA generalinis sekretorius Povilas Drižas.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak jo, dėl įpareigojimo periodiškai grąžinti vilkikus į jų registracijos vietą mažiau jų gali atlikti krovinių vežimo kelionių. Todėl siekiant išlaikyti šių paslaugų pajėgumus, įmonės turi pirkti daugiau naujų vilkikų – apklausa atskleidė, kad 80 proc. įmonių jų reikia daugiau.    

REKLAMA

Įmonės nurodė, kad dėl Mobilumo paketo įpareigojimų joms reikia ir daugiau vairuotojų. Tarptautinės kelių transporto sąjungos IRU duomenimis, 2022 metų pabaigoje ES trūko 500 tūkst. vairuotojų. 

Organizacija yra akcentavusi, kad Europoje didinamas darbo užmokestis neturi lemiamo poveikio, o didžiausi iššūkiai yra  jaunų vairuotojų pritraukimas bei ES mastu neišvystyta vairuotojų poilsio infrastruktūra.    

„Kokybišką vairuotojų poilsį ir jų saugumo užtikrinimą apsunkina tai, kad Europoje labai trūksta vietų sunkvežimiams, saugių ir gerai įrengtų poilsio zonų su dušais, atskirais tualetais vyrams ir moterims, sveiko maisto ir saugių miegamųjų vietų“, – aiškino P. Drižas.

REKLAMA
REKLAMA

Visi apklausos dalyviai patvirtino, kad rasti nakvynės vietą 45 valandų ir ilgesniam poilsiui yra sudėtinga: net ketvirtadalis įmonių tikina, kad tai apskritai neįmanoma užduotis, o du trečdaliai teigė, kad tai sudėtingiausia Prancūzijoje, Vokietijoje ir Belgijoje. Pusė ir mažiau respondentų nurodė Nyderlandus, Italiją ir Austriją.  

Panaši padėtis ir dėl vagyčių iš vilkikų parkavimo aikštelėse: su tuo dažnai susiduria per 60 proc. įmonių, o labai dažnai – maždaug dešimtadalis. 

Pervežamo turto apsaugos asociacijos duomenimis, pusė visų su kroviniais susijusių nusikaltimų padaroma nesaugiose parkavimo aikštelėse.

Remiantis IRU tyrimu, 95 proc. vairuotojų ir beveik tiek pat transporto įmonių nurodo, kad saugumas poilsio metu yra svarbiausias prioritetas. Tačiau tik 3 proc. stovėjimo vietų ES šalyse yra sertifikuotos kaip saugios. Pavyzdžiui, tyrimas Italijoje parodė, kad joje viena saugi parkavimo vieta teko 289 vilkikams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų