REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Penktadienį neeiliniame posėdyje Seimas po svarstymo pritarė Transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo projektui.

Penktadienį neeiliniame posėdyje Seimas po svarstymo pritarė Transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo projektui.

REKLAMA

Už jį balsavo 51 Seimo narys, 36 buvo prieš, o 9 susilaikė. Kad būtų galutinai priimtas, už jį Seimui teks balsuoti dar kartą. Įstatymas įsigalios, jeigu jį pasirašys prezidentas.

Po svarstymo priimtame įstatymo projekte numatyta, kad naujo mokesčio objektas yra registruojamos M1 ar N1 klasės transporto priemonės išmetamas CO2 kiekis.

Mokestį mokėtų automobilio valdytojas, kuris atlieka jo registraciją valstybės įmonėje „Regitra“. Jį būtų privalu sumokėti iki pačios registracijos, kitaip ši nebūtų atliekama.

Mokestį tektų sumokėti tiek registruojant naują automobilį, tiek perregistruojant jau registruotą.

Pagal įstatymą mokesčio dydžiai būtų indeksuojami kiekvienais metais, pasibaigus kalendoriniams metams. Taikant indeksavimo koeficientą, kuris nustatomas Statistikos departamento apskaičiuotą mokestinių metų vartotojų kainų indeksą dalijant iš šimto.

REKLAMA
REKLAMA

Paprastai kalbant, mokestis kasmet didėtų tiek, kiek per metus didėja kainos.

Juo būtų neapmokestinami automobiliai, kurių CO2 emisija yra mažesnė nei 131 g/km CO2. Mažiausias mokestis būtų 13,5 euro, o didžiausias – 540 eurų.

REKLAMA

Pradinis mokesčio dydis kiekvienam automobiliui būtų taikomas pagal šią lentelę.

Sumokėtą mokestį būtų galima susigrąžinti tuo atveju, jeigu registruotas automobilis būtų eksportuojamas iš Lietuvos.

Pagal naujausią pasiūlymą, įstatymas įsigaliotų nuo kitų metų balandžio 1 d.

Diskusijoje Seime dalyvavusi konservatorė Gintarė Skaistė kritikavo naują mokestį. Anot jos, mokestis neskatins daugiau naudotis viešuoju transportu, rinktis mažiau taršias transporto priemones.

REKLAMA
REKLAMA

„Šis mokestis atrodo kaip piktas pokštas, kurį kiekvienas gaus kitų metų balandžio 1 d.“ – komentavo parlamentarė.

Jos kolega M. Majauskas atkreipė dėmesį, kad naujo mokesčio nemokės žemdirbiai, žemės ūkyje naudojantys sunkius traktorius, kurie sveria daugiau nei 3,5 t.

Liberalų sąjūdžiui atstovaujantis Simonas Gentvilas argumentavo, kad Lietuvai reikia nacionalinio susitarimo dėl klimato kaitos. Jo nuomone, už siūlomą projektą geresnis būtų visuotinis CO2 mokestis.

Mišrios Seimo narių grupės atstovas Povilas Urbšys įsitikinęs, kad už šio projekto yra piniginis vienos verslo grupės interesas.

Socialdemokratas Algirdas Sysas pakartojo kitų išsakytą mintį, kad penktadienį, mėnesio 13 d. per pilnatį nereikėtų priimti tokio įstatymo. Jo nuomone, šiuo projektu norima užlopyti biudžeto „juodąją skylę“. A. Sysas taip pat stebėjosi, kodėl neapmokestinamos žemės ūkyje naudojamos transporto priemonės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Konservatorius Paulius Saudargas sakė, kad projekte slypi nesąmonė. Brangius automobilius perkantiems gyventojams naujas mokestis bus nė motais. O jį daugiausia mokės tie, kurie neturi pakankamai pinigų naujiems, netaršiems automobiliams pirkti.

Kitas konservatorius Jurgis Razma taip pat įsitikinęs, kad naujo mokesčio valdantiesiems reikia tik dėl to, kad trūksta pajamų į valstybės biudžetą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų