REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
6
L. Stanišauskas ir J. Kasperiūnas (Fotodiena/ Viltė Domkutė)

„Aurum 1006 km“ lenktynėse tarp 41-os komandos įsispraudė itin jaunas kolektyvas. „Baltic Karting Academy“ trijų vairuotojų amžiaus vidurkis – vos 15,6 metų.

6

„Aurum 1006 km“ lenktynėse tarp 41-os komandos įsispraudė itin jaunas kolektyvas. „Baltic Karting Academy“ trijų vairuotojų amžiaus vidurkis – vos 15,6 metų.

REKLAMA

Justas Kasperiūnas (15 m.), Lukas Stanišauskas (17 m.) ir Vilius Reškevičius (15 m.) šeštadienį debiutuos tarp kur kas vyresnių kolegų, tačiau vien už drąsa verta pagirti. Juk vaikinai net į vairuotojo teises negali pretenduoti, bet sėkmingai išlaikę egzaminą gavo teisę dalyvauti lenktynėse.

Akylai jaunųjų kolegų iš savo akių nepaleidžia ir ketvirtoji vairuotoja – Indrė Senkutė – Gedgaudienė (30 m.). Vienas iš komandos žmonių besikalbant net sušuko, kad Indrė yra tarsi mama kitiems vairuotojams.

Dar nėra aišku, iš kurios pozicijos tarp visų automobilių startuos ketveriukės vairuojamas „Renault Clio Cup IV“, bet I. Senkutė – Gedgaudienė sakė, kad jaunus vairuotojus kontroliuoti lengviau, nes juos reikia stabdyti, o ne raginti.

REKLAMA
REKLAMA

„Tikrai yra daug jaudulio, baimės. Važiuoja labai daug greitų automobilių, tad reikia dažnai į veidrodėlius žiūrėti“, – atviravo jaunausias komandos vairuotojas J. Kasperiūnas.

REKLAMA

Vis tik tarp „suaugusių dėdžių“ kartais norėtųsi iškart užsitarnauti pagarbą. Jaunoji komanda puikiai supranta, kad požiūris keisis tik ateityje.

„Kartais pažiūri kaip į jaunesnius, pradinukus – gal nemokėsim praleisti ar panašiai“, – sakė J. Kasperiūnas.

Vairuoti trijulė pradėjo, kaip ir dauguma autosporto entuziastų, nuo kartingų. Iš šios transporto priemonės pavyko daug „pernešti“ ir į Palangos žiedą.

„Viskas prasidėjo nuo nuominių kartingų. Po truputį viskas augo, augo ir pavirto į dalyvavimą šiose lenktynėse, – pasakojo L. Stanišauskas. – Kartingai mums davė visą pajautimą – kaip valdosi, kaip greitai į posūkius važiuoti, sukibimą, vairo valdymą.“

REKLAMA
REKLAMA

Dar vienas įdomus šių vaikinų tobulėjimo būdas – kompiuteris. Pasirodo, kad vairuotojai itin daug laiko praleidžia virtualioje erdvėje, kuri suteikia itin realistišką vairavimo patirtį.

„Kompiuteriai taip pat labai padėjo ir buvo lengviau adaptuotis realybėje, – sakė L. Stanišauskas, jam talkino ir J. Kasperiūnas. – Tai panašu į kompiuterinį žaidimą. Iš vairo gauname jutimą, nejaučiame „G“ jėgos. Aišku, yra reakcija, adrenalinas, bet ne toks kaip lenktynėse.“

Palyginus su kitais automobiliais, vaikinų vairuojamas „Renault“ nėra toks galingas, tačiau trasoje irgi turi savo privalumų.

„Turbininis variklis, 220 arklio galių. Taip pat, jis yra gamyklinis – padarytas šioms lenktynėms. Turi sekvencinę pavarų dėžę, ji jungiama prie vairo, – aiškino L. Stanišauskas. – Sekvencinė žymiai patogiau, automatinėmis čia niekas nevažinėja. Tikrai yra patogiau sekvencinė, nes mechaninėje didesnė tikimybė nepataikyti“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vaikinai įvardijo ir vairuotojus, kuriuos dažnai seka trasoje. Ypač jiems įsiminė „Efekt and Ignera by Dynami:t Energy“ vairuotojas Mantas Matukaitis ir „Porsche Baltic“ atstovas Robertas Kupčikas.

Vaikinai teigė, kad per praktiką – viskas įsisavinama kur kas geriau. Panašu, kad taip anksti pradėjusi lenktyniauti trijulė ateityje gali tapti nesustabdoma jėga tokio tipo lenktynėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų