REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Naujo vienodo tipo, visoje Europos Sąjungoje galiosiantys, vairavimo pažymėjimai pasirodė Sausio 19 – kreditinės kortelės stiliaus dokumentas pakeis daugiau nei 100 skirtingų popierinių bei plastikinių kortelių, naudojamų 27 Europos Sąjungos valstybėse, daugiau nei 300 milijonų vairuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Tikimasi, kad vienodo formato pažymėjimai su patobulinta apsaugos sistema, sumažins padirbtų teisių kiekį ir pakels saugumo lygį ES šalyse.

REKLAMA

„Europos kelių policija šiuo metu yra priversta atpažinti daugiau nei 100 skirtingo tipo vairuotojų pažymėjimų bei plastikinių kortelių, – pasakojo Europos Sąjungos transporto komisaras. − Nuotraukos dokumentuose gali būti senos, kategorijos nublukusios ar neaiškiai pažymėtos, o ir pati vairuotojo kortelė gali būti padirbta. Suklastotos vairavimo teisės lygiavertės teisei žudyti. Dėl šios priežasties mums reikia lengvai įskaitomų, suprantamų ir labai sudėtingai įmanomų padirbti dokumentų“.

REKLAMA
REKLAMA

Dabartinių turimų vairavimo teisių nereikės keistis į naujas, nebent pasibaigus jų galiojimo laikui arba vėliausiai 2033-aisiais. Šis pakitimas turės naudos ir tiems, kurie nuspręs persikelti į kitą Europos Sąjungos šalį – dėl tarp Europos nacionalinių administratorių egzistuojančios duomenų mainų sistemos, vairuotojai susidurs su mažiau biurokratizmo.

Dar vienas pliusas – vienoje ar kitoje šalyje nuobaudas už prasižengimus gavusiems vairuotojams šitaip bus daug sunkiau pasislėpti kitose šalyse.

„Tarptautinės automobilių federacijos“ generalinis direktorius Jacobas Bangsgaardas komentuoja: „Su naujo tipo teisėmis ne tik lengviau bus galima kirsti valstybių sienas, bet ir lengviau susekti teisės vairuoti vienoje šalyje netekusius, bet bandančius ją gauti kitoje.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prisidės ir dar keletas pakitimų: naujos transporto priemonių kategorijos, tokios kaip atskira kategorija mopedams, nuo kurios, žingsnis po žingsnio, įgyjant patirties, bus galima pereiti prie galingesnių motociklų kategorijų.

J. Bangsgaardas įsitikinęs: „Naujos motociklų kategorijos su apibrėžtu minimaliu amžiumi ir laipsnišku jų siekimu padės apsaugoti pačius pažeidžiamiausius šiandieninio kelių eismo dalyvius.“ Sekančiu žingsniu „Europos Komisija“ atkreips dėmesį į naujų vairuotojų apmokymo kokybę, ypač atsižvelgiant į jaunus pradedančiuosius vairuotojus.

REKLAMA

Nors pagal „Tarpatutinę automobilių federaciją“, automatiškas vairuotojų pažymėjimų pripažinimas yra naujo susitarimo dalis, tačiau bet kurios Europos Sąjungai nepriklausančios šalys gali nepripažinti šių dokumentų ir vis tiek reikalauti tarptautinio vairavimo leidimo (an international driving permit – IDP).

Vairuotojų pažymėjimo atnaujinimo laikotarpis priklausys nuo pačių valstybių – pasirinktinai kas 10 ar 15 metų.

Vairuotojų pažymėjimų pasikeitimai neturės jokios įtakos vairavimo egzaminams, kurie ir taip, priklausomai nuo šalies, skiriasi.

REKLAMA

Tačiau, kvalifikaciją turės pasikelti tose Europos Sąjungos šalyse dirbantys egzaminuotojai, kuriems pagrindiniai keliami reikalavimai yra per maži.

Pagal turimus duomenis, kai kuriose šalyse egzaminuotojai patys negali vairuoti tų kategorijų transporto priemonių, kurias padeda įgyti kitiems. Pagal „TAF“, šitokių situacijų nebeturėtų pasitaikyti.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų