• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
0
TV3

Etalonai arba pavyzdiniai matai, kuriais tikrinamos apyvartoje esančios matavimo priemonės metrologijos tarnybose laikomi griežtai reglamentuotomis sąlygomis, esant tinkamai temperatūrai ir oro drėgmei, todėl laikui laikui bėgant išlieka tokie, kokie buvo tuomet, kai pradėta juos naudoti. Visgi, etalonai egzistuoja ir su matavimais nesusijusiose srityse, kuriose daug kas keičiasi, todėl pavyzdiniu laikytas objektas ar reiškinys taip pat turi būti prisitaikytas, jei norima, kad jis ir toliau diktuotų madas.

REKLAMA
REKLAMA

Visi 3 serijos BMW modeliai (nuotr. Gamintojo)Visi 3 serijos BMW modeliai (nuotr. Gamintojo)

Kalbant apie premium segmento automobilius, sunku rasti geresnį etalono pavyzdį nei 3 serijos BMW. Toli užribyje šis automobilis niekada nebuvo ir, pavyzdžiui, pastaraisiais metais „trečiuko“ sedanų pardavimai sudarė penktadalį visų BMW pardavimų. Priežasčių, kodėl taip nutiko ilgai ieškoti nereikia: nors nuo pirmos kartos modelio, kuris rinkoje pasirodė 1975 m., 3 serija labai smarkiai keitėsi, esminiai bruožai, dėl kurių ji buvo tokia populiari išliko tie patys – kompaktiški, stilingi gabaritai, klasikinė komponuotė, taip pat puikus valdymas ir galia.

REKLAMA

Neblėstantis populiarumas

Nepradėsime pasakoti visos modelio istorijos, bet visgi norime atkreipti dėmesį į keletą įdomių faktų. Pirma, pasaulio rinkoms atsigavus po naftos krizės, 1977 m. 3 serijos modeliuose BMW pradėjo montuoti šešių cilindrų motorą ir tai buvo pirmasis toks segmento variantas. Taip pat, kuomet 2003 m. rinkoje pasirodė „330 Cd“, būtent „trečiukas“ tapo pirmuoju serijinės gamybos sportiniu kupė su dyzeliniu varikliu.

REKLAMA
REKLAMA

Stebėtina tai, kad nepaisant didelės ir su kiekviena karta didėjančios automobilio kainos 3 serijos BMW išliko populiarus ir savo pardavimais lenkė netgi pigesnius E segmento modelius, nepriklausančius elitinei premium lygai. Iš viso per visą gamybos laikotarpį buvo parduota daugiau nei 12 mln. įvairiausių modifikacijų „trečiukų“ ir tokiais įspūdingais skaičiais negali pasigirti joks kitas premium segmento modelis.

Šiek tiek apie praeitos kartos modelį

2005 m. rinkoje pasirodęs priešpaskutinės laidos 3 serijos BMW buvo jau penktos kartos atstovas ilgoje šio modelio istorijoje. Dizainas, palyginti su pirmtaku, gerokai pasikeitė, nors buvo ganėtinai savitas. Visgi, palyginti su kitais to meto vyriausio kompanijos dizainerio Chriso Banglo kūriniais, galėjo būti apibūdinamas kaip racionalus. Tradiciškai modelis išliko sportiškas ir tiksliai valdomas, tačiau bavarai taip pat susirūpino ir degalų sąnaudomis bei anglies dvideginio emisija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praeitos kartos 3 serijos BMW (E90) išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Praeitos kartos 3 serijos BMW (E90) išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Siekiant pagerinti ekonomiškumo ir ekologiškumo rodiklius visi benzininiai varikliai buvo aprūpinti didelio tikslumo tiesioginio degalų įpurškimo sistema, taip pat pristatyta speciali komplektacijos su 2,0 l dyzeliniu varikliu versija „EfficientDynamics“. Gamintojo duomenimis, vidutinės šios modifikacijos degalų sąnaudos siekė 4,1 l/100 km, o anglies dvideginio emisija – 109 g/km. Visų keturių cilindrų variklius su mechaninėmis pavarų dėžėmis turinčių komplektacijų bazinėje įrangoje atsirado automatinė „start/stop“ funkcija. Tiesa, ne viskas buvo taip jau „nusodinta“, nes būtent šios kartos modeliuose buvo pradėti montuoti du itin įspūdingų charakteristikų 3,0 l darbo tūrio šešių cilindrų varikliai: benzininis, kurio galia siekė 306 AG, sukimo momentas – 400 Nm ir dyzelinis, išvystęs 286 AG bei 580 Nm. Sportiškasis M3 pirmą kartą modelio istorijoje gavo V8 tipo motorą, kuris „išspaudė“ 420 AG ir 400 Nm.

REKLAMA

Pirmą kartą modelio istorijoje nuo sedano (kėbulo žymėjimas E90) ir universalo (E91) kaip skirtingos konstrukcijos modeliai buvo atskirti kupė ir kabrioletas (E92 ir E93). Savo matmenimis šis „trečiukas“ buvo didesnis už pirmtaką visomis kryptimis ir nepaisant to, kad konstrukcijoje panaudota daugiau aliuminio visos modifikacijos šiek tiek pasunkėjo. Modelis buvo kaip niekada anksčiau „civilizuotas“, nes gale sėdintys keleiviai gavo daugiau erdvės, o bagažinės tūris išaugo.

Vienas modelis viso pasaulio rinkoms

Jeigu renkantis paprastą miesto hečbeką pirkėjams išorės dizainas nėra lemiamas faktorius, tai premium segmento produkcijai galioja kitokie reikalavimai. Šiuos automobilius renkasi žmonės, kurių pajamos pastebimai didesnės už šalies vidurkį ir kuriems tai yra ne tik transporto bet ir įvaizdžio formavimo priemonė arba vienas iš geriausių būtų parodyti aplinkiniams, koks yra savininko statusas visuomenėje. Nors (kitaip nei brangesni markės modeliai) 3 serijos BMW nėra automobilis, kuris aiškiai užsimintų apie tai, kad automobilio savininkas užima vadovo pareigas ir gauna pasakišką atlyginimą, visgi nurodo, kad jis yra veržlus ir energingas.

REKLAMA

Žvelgiant į ankstesnius modelius galima pastebėti, kad dizaino permainos iš kartos į kartą vyko vis tai pat – automobiliai pasikeisdavo labai smarkiai, bet charakteringi bruožai visuomet išlikdavo tam, kad niekam nekiltų abejonių, jog tai „trečiukas“. Paskutinės kartos modelis senajame žemyne susilaukė gerbėjų priekaištų dėl santūrumo, bet toks dizainerių pasirinkimas iš tiesų logiškas. Nereikia pamiršti, kad, nors šis automobilis populiaresnis tarp vyrų, 3 serijos BMW visgi yra orientuotas ir į pirkėjas moteris. Tai itin matyti JAV, kur pagal savo gabaritus jis kaip buvo, taip ir liko kompaktinis modelis, todėl populiaresnis yra tarp mažesnius automobilius mėgstančių dailiosios lyties atstovių. Kadangi bavarai nediferencijuoja modelių skirtingų žemynų rinkoms, dizaineriams verstis per galvas, stengiantis įtikti visiems, todėl ankstesnysis sedanas (E90) buvo pavyzdingas. Naujos kartos modelis publiką pasitinka visiškai pasikeitęs ir su pirmtaku supainioti jo neįmanoma. Tiesa, galinės dalies dizainas identiškas „vyresniojo brolio“ – 5 serijos sedano – stiliui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Praeitos kartos 3 serijos BMW (E90) išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Praeitos kartos 3 serijos BMW (E90) išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Naujojo 3 serijos BMW (F30) išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Naujojo 3 serijos BMW (F30) išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Visgi svarbiausias šiuo atveju yra sedano priekis, kuris tradiciškai yra visiškai pasikeitęs. Charakteringi dvigubi apvalūs žibintai, nors ir liko paslėpti po stiklais, visgi tapo labiau pastebimi, be to, siaurėjanti forma ir kiek nuleisto radiatorius grotelės sudaro įspūdį lyg naujasis „trečiukas“ būtų piktai susiraukęs. Sportiškai atrodo ir pilko plastiko detalėmis papuoštas agresyvesnio dizaino priekinis buferis. Automobiliui tinka ir variklio dangčio išgaubimas, kuris greičiausiai atsirado tenkinant naujus pėsčiųjų saugumo reikalavimus. Juk niekas nežinos, kad po jo variklio dangčiu slepiasi, 2,0 l dyzelinis motoras (kaip mūsų bandytame modelyje) ir sedanas atrodys galingesnis nei iš tiesų yra.

REKLAMA

Didesnės prabangos kryptimi

Viduje naujasis „trečiukas“ toks pat kaip ir likę BMW modeliai – vokiškai racionaliai nuobodus. Visai nesvarbu, kokios spalvos bus apmušalai, ar kiek papildomos įrangos jame bus, bavarai jau daugelį metų nesitraukia iš gretų gamintojų, kurių automobilių interjerams apibūdinti visiškai užtektų vienintelio žodžio „tvarkingas“. Iš tiesų, prikibti prie ko nors praktiškai neįmanoma: medžiagos visur kokybiškos ir atrodo labai gerai, sėdynės patogios ir turi puikų šoninį prilaikymą, prietaisų valdymui skirtų mygtukų galbūt šiek tiek per daug, tačiau visi lengvai pasiekiami ir išskyrus „iDrive“ multimedijos valdymo įrangą, juos perprastai galima labai greitai.

REKLAMA

Praeitos kartos 3 serijos BMW (E90) interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Praeitos kartos 3 serijos BMW (E90) interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Naujojo 3 serijos BMW (F30) interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Naujojo 3 serijos BMW (F30) interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Interjero stilius pastebimai pasikeitė, tapo labiau detalizuotas ir atrodo patraukliau. Efektingai atrodo pasikartojantis „bangos“ motyvas – elegantiškai laužta linija juosia multimedijos monitorių, taip pat nuo keleivio atskirta vairuotojo erdvė, o prie to dera ir durų rankenos. Tendencijos kalbant apie interjerą išlieka tos pačios, kadangi klientai nori, kad mažesni ir pigesni automobiliai būtų tokie pat komfortiški kaip ir didesnieji, stengiamasi patenkinti jų lūkesčius. Tai aiškiai juntama mažiausiame bavarų 1 serijos modelyje ir „trečiukas“ taip pat ne išimtis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Daug įrangos už didelę kainą

Naujos kartos „trečiukas“ kaip įprasta šiek tiek pabrango. Tarkime, modeliai su dyzeliniais 2,0 l varikliais dabar kainuoja 1600 litų daugiau, 325i ir 330i modifikacijas pakeitęs 328i tapo brangesnis 1500 litų, na o galingiausias iš šiuo metu siūlomų sedanų, 335i pabrango 4300 litų. Bazinės įrangos sąrašas gausus, jame greta kitų „gėrybių“ rasite automatinę „start/stop“ funkciją, elektronikos blokuojamą diferencialą, variklio užvedimą be raktelio, jungtį mp3 grotuvui, šešių garsiakalbių garso sistemą, automatinį oro kondicionierių, 16 colių skersmens stabdžių diskus priekyje ir gale.

REKLAMA

Naujojo 3 serijos BMW (F30) interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Naujojo 3 serijos BMW (F30) interjeras (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Visgi smagiausios iš jų visuomet randamos papildomos įrangos sąraše, o BMW, kaip ir bet kurio kito premium segmento modelio atveju, tai reiškia dideles papildomas išlaidas. Pavyzdžiui, bandomojo modelio tamsiai ruda metalo spalva kainuoja beveik tris tūkts. litų, austrių atspalvio odos apmušalai – 4,3 tūkst. litų, o navigacijos sistema – 7 tūkst. litų. Daugiausiai tradiciškai teks mokėti už automatinę aštuonių laipsnių transmisiją, kurios kaina siekia 8,5 tūkst. litų. Iš viso bandomajame modelyje sumontuota papildomo įrangos už 52 tūkst. litų.

REKLAMA

Koks automobilis yra „vairuotojo“?

Nuo pat pirmųjų modelių 3 serijos BMW pradėtas vadinti tikru vairuotojo automobiliu ir laikui bėgant tas įvaizdis įsitvirtino. Intensyvus dalyvavimas kėbulinių automobilių lenktynėse, sėkmė 24 valandų Niurburgringo varžybose kartu, taip pat kultiniu tapusio sportinio M3 modelio populiarumas ženkliai prisidėjo prie to, kad „trečiukas“ būtų įvardijamas kaip tikras vairuotojo automobilis, tačiau visa tai nebūtų padarę tokio efekto, jei jis iš tiesų nebūtų tokiu buvęs.

„BMW M3 (E30)“ Vokietijos kėbulinių automobilių čempionate 1987 m. (nuotr. Gamintojo)„BMW M3 (E30)“ Vokietijos kėbulinių automobilių čempionate 1987 m. (nuotr. Gamintojo)

Nors automobilio dizainas, varikliai ir įranga keitėsi, 3 serijos BMW visuomet liko ištikimas pradinei, didžiulį populiarumą modeliui atnešusiai  sportiškai tiksliai valdomo kompaktiško, tačiau galingo klasikinės komponuotės automobilio idėjai. Visai nesvarbu į kurį „trečiuką“ atsisėsite, nereikės nei užvesti variklio tam, kad suprastumėte galvoti, kad automobilis skirtas dinamiškam važiavimui. Naujajame modelyje lygiai taip pat: sėdynė turi puikų šoninį prilaikymą, vairas nedidelis ir labai patogus, matomumas visomis kryptimis labai geras, o visi prietaisai pasiekiami ranka.

REKLAMA
REKLAMA

Santūresnis, bet vis dar provokuojantis

Bandomajame automobilyje sumontuotas 2,0 l turbodyzelinis variklis, vienas iš populiariausių agregatų ne tik „trečiuko“, bet ir visoje bavarų modelių gamoje, yra labai galingas, tačiau itin triukšmingas. Aukšto slėgio degalų įpurškimo sistemos ir kintamos geometrijos turbinos derinys leidžia šiam varikliui išvystyti maksimalią 184 AG galią ir 380 Nm sukimo momentą, tačiau darbo tūrio litrų yra vos du, o cilindrų tik keturi, taigi varikliui tenkantis stresas didžiulis, todėl nenuostabu, kad inžinieriams nepavyksta eliminuoti vibracijos ir nedidelį traktorių primenančio garso.

Naujojo 3 serijos BMW (F30) išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)Naujojo 3 serijos BMW (F30) išorės dizainas (nuotr. Balsas.lt/Ruslano Kondratjevo)

Automobilio valdymui rasti analogą būtų sudėtinga. Nors vairas ir yra kintamos charakteristikos, net ir lėtai važiuojant nesisuka labai lengvai. Viena vertus, tai šiek tiek apsunkina manevravimą stovėjimo aikštelėje, tačiau lengva „dozuoti“ pasukimą, o dėl pavyzdingo grįžtamojo ryšio jausti, kaip elgiasi priekiniai automobilio ratai labai lengva. Pakaba net ir pasirinkus „comfort“ važiavimo rėžimą išlieka kietoka, tačiau „trečiukas“ niekada ir nebuvo komfortiškiausias premium segmento modelis,  o jei esate susitelkęs į vairavimą 3 serijos BMW važiuoklė leis jums pajusti, koks kelio paviršius yra po kiekvienu ratu.

REKLAMA

Vairuotojas įtraukiamas vis mažiau

Dinamiškas važiavimas reikalauja minimumo pastangų ir net vairuodamas „trečiuką“ slidžiomis gatvėmis visada jautiesi užtikrintai, nes automobilį suvaldyti visai nesudėtinga. Tereikia neviršyti greičio. Dyzelinio variklio galios ir sukimo momento daugiau nei pakanka kasdieninėse situacijose miesto gatvėse, taip pat užmiestyje, o ir šiaip bet kokiomis sąlygomis. Visgi perspėjame, kad gamintojo skelbiamos 4,5 l/100 km vidutinės sąnaudos važiuojant agresyviai taps „utopiniu“ skaičiumi. Po bandomojo važiavimo mišriu rėžimu boro kompiuteris mums rodė 7,3 l/100 km.

Deja, jei esate tikras automobilių entuziastas arba į naujausią „trečiuką“ sėsite tiesiai iš kurio nors iš jo pirmtakų, galite būti nemaloniai nustebintas. Sunku įvardinti priežastį, kodėl tai vyksta, tačiau 3 serijos BMW kaip ir kaip ir 1 serijos modelis šiek pamažu „tolsta“ nuo vairuotojo. Masė lyginant analogiškų komplektacijų naujos ir buvusios kartos 320d modelius nepasikeitė, o galia padidėjo, taigi „trečiukas“ tapo greitesnis. Visgi valdyme juntamas didesnis elektronikos įsikišimas ir jeigu senajame E90 sedane dar jautiesi taip, kad vairuoji automobilį, o elektronika tau padeda, tai naujajame modelyje jau artimesnis įspūdis, kad kontroliuoji elektroniką, o ji jau valdo automobilį.

REKLAMA

Ilgamečiai ir nauji konkurentai

Didžiausi konkurentai tradiciškai yra „didžiojo trejeto“ atstovai. Analogiškų komplektacijų „Audi“ ir „Mercedes-Benz“ modelių kainos bei techniniai duomenys visiškai identiški. Pavyzdžiui, „Audi“ gamoje esantis A4 sedanas su 2,0 l darbo tūrio, 177 AG galios turbodyzeliniu varikliu, kainuoja 127 tūkst. litų, na o „Mercedes-Benz“ C klasės modelio „220 CDI“, kurio maksimali išvystoma galia siekia 170 AG, o kaina – beveik 123 tūkst. litų. Vidutinių degalų sąnaudų rodikliai, gamintojų skelbiamose techninių duomenų lentelėse – identiški ir tik „Audi“ šiek tiek išsiskiria su didesnėmis nei konkurentų 4,8 l/100 sąnaudomis. Tiesa, „Audi“ naudai reikia paminėti, kad už nurodytą pinigų sumą pirkėjai gauna automatinę pavarų dėžę.

2010 m. C klasės „Mercedes-Benz“ (nuotr. Gamintojo)2010 m. C klasės „Mercedes-Benz“ (nuotr. Gamintojo)

Kadangi  BMW savo modelį „įtaikė“ maždaug į konkurentų produktų gamybos ciklo vidurį (C klasės „Mercedes-Benz“ pasirodė 2007 m., o „Audi A4“ – 2008 m.), šiais ir kitais metais galima tikėtis gerų 3 serijos sedano pardavimų. Prie trijulės labai nori prisijungti „Lexus“, tačiau nuo šiam gamintojui koją pakišti gali abejotinas sprendimas atsisakyti dyzelinių variklių. Pavyzdžiui, „IS 220d“ kadaise kainavusį tik 111,510 litų dabar galite rasti tik antrinėje rinkoje, o šiuo metu vienintelė mūsų rinkai siūloma „Lexus IS“ sedano komplektacija – 2,5 l, 208 AG galios benzininis variklis, suporuotas su šešių laipsnių automatine pavarų dėže.

REKLAMA

Konkurentą „trečiukui“ šiuo metu ruošia „Jaguar“, tačiau sportiški ir prabangūs nori būti ne tik premium segmento atstovai. Geriausias pavyzdys – „Honda Accord“ sedanas. Japonai atvirai skelbia, kad klientus atiminėti nori iš visų ir kad vokiečių trejetas jiems joks autoritetas. „Honda“ sedano versija su 2,2 l, 180 AG galios dyzeliniu varikliu kainuoja 124 tūkst. litų, o japonų pranašumas šiuo atveju galėtų būti geras kainos ir siūlomos įrangos santykis. Kitas modelis, konkuruojantis su visais ir visada yra „Volkswagen Passat“. Didžiulio koncerno hierarchijoje „Volkswagen“ modeliai pamažu keliami aukštyn kaip prabangesni ir tarkime, tiesioginis bandomojo „trečiuko“ konkurentas, sedanas su 2,0 l, 170 AG galios dyzeliniu varikliu kainuoja maždaug 112 tūkst. litų.

Išvados:

Tapti kurio nors segmento etalonu automobilių srityje gali būti labai pelninga, nes kaip parodė istorija bandančių lygiuotis konkurentų kopijos retai būna geresnės už originalą, todėl jei tik sėkmingo modelio gamintojai nesnaudžia ir su kiekviena karta stengiasi „pasitempti“ rezultatai gali būti labai labai įspūdingi. „Trečiukas“ yra nuoseklios modelio raidos pavyzdys – kaip ir jo pirmtakai jis paveldėjo charakteringus dizaino elementus, tačiau atsinaujino; išliko sportiškas ir agresyvus, tačiau tapo labiau civilizuotas.

REKLAMA

Naujasis sedanas, nors ir nėra pats komfortiškiausias segmento modelis, visgi pavyzdingai surinktas, galingas, greitas ir puikiai valdomas. Antra vertus, jeigu jau „trečiukas“, kuris ilgus metus buvo įvardinamas kaip tikras vairuotojo automobilis, nuo tiesioginio valdymo pradeda tolti pagalbinių elektronikos sistemų grandine, tai galime numanyti, kad laikai, kuomet visi vairuosime ne automobilius, o „kompiuterius ant ratų“ jau čia pat. Kaip ten bebūtų BMW sugebėjimai tenkinti klientų, kurie tampa vis labiau išlepę, poreikius – pavyzdingi.

Mums patiko:

Agresyvesnis išorės dizainas

Galingas dyzelinis variklis

Tikslus automobilio valdymas

Mums nepatiko:

Dyzelinio variklio skleidžiamas triukšmas

Gerokai didesnės nei skelbiama degalų sąnaudos

Išaugęs elektronikos kišimasis į automobilio kontrolę

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų