• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Komisija (EK) nusprendė prašyti Lietuvos pašalinti kliūtis registruoti šalyje transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje.

REKLAMA
REKLAMA

Pagal Lietuvos teisės aktus vairas turi būti įrengtas kairėje transporto priemonės pusėje. Nauji ir naudoti automobiliai, kurių vairas dešinėje pusėje, šiuo metu Lietuvoje neregistruojami.

REKLAMA

Komisija mano, kad šie registravimo apribojimai sudaro neproporcingą kliūtį į Lietuvą iš kitų ES valstybių narių importuoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje. Prašymas išdėstytas pagrįstoje nuomonėje, priimtoje laikantis ES pažeidimo procedūrų, praneša EK atstovybė Lietuvoje.

Jei per du mėnesius Lietuva neinformuos EK apie priemones, kurių ėmėsi visiems ES teisėje nustatytiems įsipareigojimams įvykdyti, EK gali nuspręsti kreiptis dėl Lietuvos į ES Teisingumo Teismą.

REKLAMA
REKLAMA

Komisijos nuomone, jei transporto priemonė atitinka ES transporto priemonių tipo patvirtinimo reikalavimus, ja galima saugiai naudotis visose valstybėse narėse, nesvarbu, kurioje pusėje – kairėje ar dešinėje – jos vairas. Todėl EK mano, kad visiškas draudimas registruoti transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, neproporcingas teisėtam viešosios tvarkos tikslui užtikrinti kelių eismo saugą ir apsaugoti žmonių gyvybę bei sveikatą.

Dėl naujų automobilių EK mano, kad kliūtys registruoti naujas transporto priemones, kurių vairas dešinėje pusėje, nesuderinamos su direktyva dėl transporto priemonių vairo mechanizmo tipo patvirtinimo ir direktyva dėl EB motorinių transporto priemonių tipo patvirtinimo. Dėl naudotų automobilių Komisija mano, kad Lietuva pažeidžia ES laisvo prekių judėjimo taisykles.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pagal ES transporto priemonių tipo patvirtinimo sistemą automobiliai Europos rinkoje turi atitikti konkrečius veikimo reikalavimus. Tipo patvirtinimu užtikrinama, kad vienoje valstybėje narėje patvirtinti produktai galėtų būti teisėtai parduodami visoje Europos Sąjungoje. Tai iš esmės sumažina bandymo bei sertifikavimo išlaidas ir susijusių administracinių procedūrų formalumus, taip pat užtikrina, kad būtų vykdomi visos ES reikalavimai dėl motorinių transporto priemonių saugumo.

Tipo patvirtinimas grindžiamas principu, pagal kurį gamintojai privalo išduoti kiekvienos pagamintos transporto priemonės atitikties sertifikatą, kuriuo patvirtinama, kad transporto priemonė atitinka patvirtintą tipą.

Pirmąkart Komisija atkreipė Lietuvos valdžios institucijų dėmesį į šį klausimą 2009 m. lapkričio 3 d. oficialaus įspėjimo rašte.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų