Tokiais atvejais jie keliauja ne į turgų, o į įvairius gėlių salonus.
Kokybės ir išskirtinumo pranašumas
Šiuolaikiniai pirkėjai ieškodami įvairiausių daiktų, siekia nusipirkti ne tik kokybišką, bet ir aplinkinių akį traukiančią prekę. Galbūt todėl lietuviai vis dažniau gėles renkasi pirkti ne iš turgaviečių. Vilniuje visai neseniai savo gėlių dirbtuves „Flowers and lovers“ atidariusi Ugnė džiaugiasi, kad į šią rinką jai pavyko įsilieti žaibišku greičiu. „Gėlių studijos gali pasiūlyti retus augalus, originalų pakavimą ir kitas mielas detales, kurios paprastą žiedą gali paversti nuostabia dovana“, – apie dirbtuvių privalumus pasakoja mergina.
Kitos gėlių studijos „Fiori Fiori“ savininkė Jūratė Girdauskė mano, kad didžiausias turgaviečių ir salonų skirtumas – siūlomų žydinčių augalų kokybė. „Pirkti gėles iš salonų yra patogu. Visų pirma, gėlės yra sutvarkytos, teisingai pakirptos ir pamerktos. Ne vien tik į vandenį, bet ir į trąšas. Jeigu turgavietėje atkreiptumėte dėmesį, pavyzdžiui, į rožes, pamatytumėte jų nesutvarkytus lapus, teisingai nepakirptus kotus. Vadinasi, jūs perkate pilnai nepagirdytą rožę. Kokybė yra pagrindinis skirtumas tarp salonų ir turgaus“, – tikino Vilniuje ir Kaune gėlių parduotuves turinti moteris.
Turgavietėse dažniausiai yra kuriama masinė prekyba, o tai lietuviams gana nusibodęs dalykas. Kaune gėlių dirbtuves „Cukrinis kaspinėlis“ turinti Alina Juodienė mano, kad atiduodamas visas dėmesys puokštei ir yra didžiausias pranašumas prieš turgavietės. „Mano klientai vis dažniau pasitiki ir leidžia improvizuoti, kurti pačiai. Nenustatinėja gėlių rūšies, bet nori kažko neįprasto ar nematyto“, – pasakoja mergina.
Vyrų ir moterų reikalavimai skirtingi
Nors gėlių puokštė nėra pats pagrindinis šventės akcentas, pirkėjai jas renkasi ypač kruopščiai. Tačiau vyrų ir moterų gėlių reikalavimai dažniausiai būna skirtingi. „Cukrinio kaspinėlio“ savininkės teigimu, vyrai renkasi daugiau akį pritraukiančias spalvas. „Moterys turi daugiau reikalavimų, jos nori aptarti daugiau detalių. Jeigu kalbėtume apie spalvas, moterys renkasi švelnesnes spalvas, o vyrai – ryškesnes“, – pasakoja A. Juodienė.
Dėl moterų smulkmeniškumo pritaria ir kitos studijos „Flowers and lovers“ įkūrėja. Ugnės teigimu, moterys yra linkusios ilgai rinktis gėles ir diskutuoti. „Moterys dažniau žino konkrečius augalus, stilių ir spalvas. Vyrai, nors ir retai žino gėlių pavadinimus, užsisako greičiau ir konkrečiau. Dažniausiai pasako konkretų biudžetą ir leidžia improvizuoti“, – pirkėjų skirtumus įvardija mergina.
Nors moterys mėgsta dažnai diskutuoti, jos ne visada teisingai supranta gėlių kokybę. Salono „Fiori Fiori“ savininkė teigia, kad lietuvės moterys turi keistą įprotį galvoti, jog išsiskleidusi rožė – sena. „Galiu pasakyti vienareikšmiškai – ne. Vienos rožės taip ir lieka neišsiskleidusios. O kitos skleidžiasi kuo labiau. Ypač šiuo aspektu yra priekabios moterys. Dažnai jos renkasi suspaustą žiedą ir joms atrodo,kad jos nusiperka pačią šviežiausią gėlę. Vyrai ne tokie priekabūs. Kaune labiausiai perka raudonas rožes“, – apie moterų ir vyrų požiūrį pasakojo J. Girdauskė.
Lietuviai gėlėms pinigų negaili
Nors kiekvienoje prekyboje yra dviejų tipų pirkėjai, taupesni ir išlaidūs, vis dėlto dauguma lietuvių nebijo išleisti daugiau pinigų ant vienos išskirtinės gėlių puokštės. Vilniuje ir Kaune savo gėlių salonus turinti J. Girdauskė tikina, kad ne abiejuose miestuose pirkėjai yra vienodai išlaidūs. „Žinoma, kiekviename salone bus skirtingai, tačiau per savo praktiką pastebėjau, kad Kaune klientai yra mokesni“, – išlaidumo skirtumą pastebėjo moteris.
Tačiau Vilniuje savo studiją įkūrusi Ugnė tikina, kad ir sostinėje pirkėjai yra pasiryžę už puokštę sumokėti kartais net daugiau nei 100 eurų. „Yra dvi kategorijos pirkėjų. Tie, kurie nori smulkios mielos dovanos ir renkasi puokštes už 15 – 30 eurų. Ir tie, kuriems svarbu idėja, įspūdis. Kartais tai gali būti supakuotas vienas žiedas už 5 eurus, o kartais ir didelė puokštė už 150 eurų“, – išleidžiamas sumas vardija gėlių kūrėja.
Kaune gėlių studijoje „Cukrinis kaspinėlis“ pirkėjai taip pat gali skirti įvairiais sumas, tačiau dažniausiai tai būna 30 – 50 eurų. „Visi labai skirtingi, vieniems 10 eurų atrodo didelė suma. Prisitaikau prie kiekvieno kliento poreikių. Kartais svarbiau, kad puokštė būtų graži nei kiek iš jos uždirbsiu. Manau tai ir yra sėkmės raktas gėlių versle“, – atskleidžia A. Juodienė.