„Sąlygos rūkui ir smogui išsisklaidyti šias kelias dienas bus nepalankios. Vėjas ir šiuo metu yra, bet jis labai silpnas. Naktį pūs 2–7 m/s, o dieną – 3–8 m/s vėjas. Jis priskiriamas prie nestiprių. O sustiprėjimo laukiame lapkričio 1 dieną“, – „Balsas.lt“ teigė sinoptikė Margarita Kirkliauskaitė.
Anot jos, ateinančią naktį daugelyje rajonų formuosis rūkas, o jam susiformavus smogas bus dar stipresnis penktadienio rytą. „Kol šeštadienį neatkeliaus nedidelių kritulių zona, kuri turėtų nusodinti ore tvyrančias kietąsias daleles ir tuos dūmus, visą laiką smogas laikysis, ypač didmiesčiuose“, – sakė ji.
Vilniaus apskrities priešgaisrinė gelbėjimo valdyba paviešino pranešimą, kad neįprastas kvapas ore atsirado dėl praėjusią parą užfiksuotų 60 gaisrų atvirose teritorijose. „Jokių didesnių incidentų nebuvo. Nei durpynai, nei miškai nedegė. Teršalų atsirado dėl visokių medžių lapų ir atliekų deginimo, intensyvesnio šildymo“, – teigė ugniagesių atstovas.
Jie įspėja, kad kvėpavimo negalavimų turintys žmonės vengtų ilgai būti lauke, namie užsidarytų langus.
Aplinkos apsaugos agentūros ketvirtadienį paskelbtais duomenimis, kietųjų dalelių koncentracija aplinkos ore buvo padidėjusi. Vilniuje Žirmūnuose, Kaune Petrašiūnuose ir Klaipėdos centre vidutinė kietųjų dalelių paros koncentracija viršijo ribinę vertę.
Tarša Lietuvos didmiesčiuose
(Papildyta 14:52)
Įspėjančias apie smogą žinutes gavo ne visi gyventojai
Ketvietadienį popiet į dalies vilniečių mobiliuosius telefonus atskriejo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento žinutė, įpėjanti, kad dėl nepalankių oro sąlygų Vilnius ir jo apylinkės skendi smoge, todėl gyventojai turėtų vengti be reikalo būti lauke.
„Padidėjus oro taršai rekomenduojama mažamečiams vaikams ir žmonėms, turintiems kvėpavimo negalavimų, vengti ilgai būti lauke“, – rašoma šioje žinutėje.
Tačiau tokią žinutę gavo toli gražu ne visi vilniečiai. Ją išplatino tik vienas iš mobiliojo ryšio operatorių, be to, jos sulaukė net ne visi šio tinklo klientai. Kaip turėtų būti iš tikrųjų, domėjosi „Balsas.lt“ žurnalistai.
„Šias žinutes siunčia pats Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas. Tai yra ypatingo statuso žinutės. Jas žmogus turi gauti net tuo atveju, jeigu jo telefone tuo metu nėra SIM kortelės. Svarbu, kad aparatas būtų įjungtas. Ir jei Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas siuntė pranešimus gyventojams, nepriklausomai nuo to, kurio operatoriaus paslaugomis jie naudojasi, visi turėjo gauti įspėjimą”, – naujienų portalui „Balsas.lt“ sakė „Bitės“ atstovas Paulius Kudarauskas.
„Tele2“ atstovas Andrius Baranauskas taip pat tvirtino, kad jų tinklo paslaugų vartotojai turėjo gauti įspėjamąsias žinutes. „Mes patys tokių žinučių nesiunčiame, tačiau mūsų infrastruktūra, kaip ir kitų mobiliojo ryšio paslaugų teikėjų, naudojama. Todėl žinutes, kurias siuntė Priešgaisrinės apsasugos ir gelbėjimo departamentas, mūsų klientai turėjo gauti“, – tvirtino A. Baranauskas.
„Kodėl kai kurie gyventojai jų negavo, reikėtų teirautis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente“, – pridūrė jis.
„Įspėjančio pranešimo galėjo negauti „iPhone“ telefonų turėtojai, kadangi gamintojas nėra aktyvavęs tokios funkcijos“, – pridūrė P. Kudarauskas. Pasak jo, žmonės, pageidaujantys ateityje gauti įspėjamąsias žinutes, turėtų apsilankyti operatoriaus, kurio paslaugomis naudojasi, salone, kur priklausomai nuo telefono modelio instruktoriai padės nustatyti reikiamas funkcijas. „Instrukcijos, kaip šias funkcijas nustatyti savo telefone pačiam, yra Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento interneto puslapyje. Čia pateiktos instrukcijos skirtingų modelių telefonams“, – pridūrė P. Kudarauskas.
Vienas informacinių technologijų specialistas naujienų portalui „Balsas.lt“ sakė, kad jo „iPhone“ modelio telefone visos reikiamos funkcijos nustatytos, tačiau jis įspėjančio pranešimo taip pat negavo. „Jei taip nutiko, reikėtų užsukti į paslaugas teikiančio mobiliojo ryšio operatoriaus saloną, kuriame specialistai turėtų patikrinti, kodėl žinutė į jūsų telefoną neatėjo“, – sakė P. Kudarauskas.
„Omnitel“ atstovai taip pat patvirtino, kad kai kurių telefonų savininkų žinutės gali nepasiekti. „Tai veikia SG, 3G tinkle, bet kai žmogus įsigyja telefoną, jis nebūna nustatytas, kad automatiškai gautų žinutes. Nustatyti, kad jos ateitų, patartume kreiptis į Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą, kadangi mes išsamios informacijos, kurie yra nustatymai, neturime“, – pridūrė jie.