REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Politinės atsakomybės prisiėmimas ir ministrų atsistatydinimai neturi užgožti būtinų sprendimų, kad „Belaruskalij“ įvestos sankcijos iš tiesų pradėtų veikti, sako ekonomikos ir inovacijų ministrė.

Politinės atsakomybės prisiėmimas ir ministrų atsistatydinimai neturi užgožti būtinų sprendimų, kad „Belaruskalij“ įvestos sankcijos iš tiesų pradėtų veikti, sako ekonomikos ir inovacijų ministrė.

REKLAMA

„Šita situacija yra neeilinė. Mes politinės atsakomybės akivaizdoje turime nepamiršti, kad sprendimus taip pat reikia priimti, kad nebūtų taip, jog atsistatydina žmonės, o trąšos toliau važiuoja“, – ketvirtadienį Seime žurnalistams sakė Aušrinė Armonaitė.

Ministrė patvirtino, kad jos vadovaujamos Laisvės partijos į susisiekimo ministro postą deleguotas nepartinis Marius Skuodis informavo, jog yra pasiruošęs trauktis iš pareigų dėl tebesitęsiančio „Belaruskalij“ trąšų tranzito per Lietuvą, nepaisant įsigaliojusių JAV sankcijų šiai įmonei. 

A. Armonaitė pabrėžė, kad trąšų tranzito klausimą būtina spręsti Vyriausybėje.

„Sankcijos yra skirtos režimui, sankcijos yra skirtos, kad Lukašenka, kuris yra sugrūdęs savo žmones į kalėjimus ir dabar dar veža žmones iš Artimųjų Rytų nelegaliai, kad jis vis dėlto pasitrauktų. Kai Baltarusija taps laisva, mes tikrai galėsime atnaujinti visus ekonominius ryšius“, – teigė ministrė.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, ketvirtadienį laukiama vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvados dėl bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ir vienos didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų „Belaruskalij“ sutarties, pagal kurią per Lietuvą ir Klaipėdos uostą gabenamos baltarusiškos trąšos.

REKLAMA

A. Armonaitė pabrėžė, kad reikalingi sprendimai, kurie išvis užkirstų kelią trąšų tranzitui per Lietuvą.

„Jeigu kas nors galvoja, kad šioje sudėtingoje politinėje situacijoje pavyks prasmukti ir tuos vagonus toliau stumdyti, nebūtinai (Lietuvos) geležinkeliams, bet kažkam gal kitam, to irgi tikėtis nereikėtų“, – sakė ji.

Ekonomikos ir inovacijų ministrė pripažino, kad jai pačiai nežinoma, kas ir kada priėmė sprendimą dėl avansinių mokėjimų priėmimo iš Baltarusijos įmonės.

„Teko aiškintis, yra painu, norėtųsi ir iš „Lietuvos geležinkelių“ daugiau atsakymų, kaip tie mokėjimai buvo priimti, kodėl niekam nekilo įtarimų. Iš tiesų, kai gauni į sąskaitą pinigų, matyt, turėtų pakilti antakis. Bent minimum“, – tvirtino ji.

REKLAMA
REKLAMA

„Sankcijas reikia įgyvendinti. Vyriausybė dabar turi galvoti ne tik apie politinę atsakomybę, bet ir kaip įgyvendinti sankcijas“, – akcentavo A. Armonaitė.

Trečiadienį įsigaliojus amerikiečių sankcijoms „Belaruskalij“, per Lietuvą toliau vyksta šios įmonės gaminamų trąšų tranzitas.

„Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, kad lapkritį „Belaruskalij“ atliko avansinį mokėjimą bendrovei už paslaugas, o šių lėšų gali pakakti pervežimams gruodį ir daliai sausio.

Geležinkelių sutartis su „Belaruskalij“ galioja iki 2023 metų.

„LTG Cargo“ vidutiniškai gabeno per 10 mln. tonų „Belaruskalij“ krovinių per metus už maždaug 60 mln. eurų. 

JAV Iždo departamentas sankcijas „Belaruskalij“ įvedė rugpjūtį ir iki gruodžio 8-osios verslui davė laiko užbaigti sandorius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų