Rūkymas (tv3.lt fotomontažas)

Rūkymas (tv3.lt fotomontažas)

Seime dar kartą bus bandoma teikti pataisas, draudžiančias rūkyti daugiabučių namų balkonuose. Iniciatoriai teigia, kad tai padės gyventojams išvengti pasyvaus rūkymo. Kritikai atkerta, kad dėl to kaimynai gali susitarti tarpusavyje, o Seimas turi rimtesnių darbų.

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad Europos Sąjunga vis griežčiau riboja galimybes įsigyti tabako gaminių ir juos rūkyti. Atitinkamai ribojimus turi įvesti ir valstybės narės, juos perkeldamos į nacionalinę teisę.

Nuo 2007 metų Lietuvoje rūkyti draudžiama restoranuose, kavinėse ir baruose, lošimo namuose, kitose laisvalaikio praleidimo įstaigose, patalpose, kuriose vyksta sporto varžybos ar kiti renginiai, ir kitose žmonėms aptarnauti skirtose patalpose, išskyrus specialiai įrengtus cigarų ar pypkių klubus.

Draus, jei prieštaraus bent vienas kaimynas

Siūlomos Tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatymo pataisos numato, kad bus draudžiama rūkyti daugiabučių namų balkonuose ir terasose, jeigu bent vienas namo gyventojas prieštarauja rūkymui.

REKLAMA

Projektas numato draudimą ir dengtose viešojo transporto stotelių vietose (paviljonuose), vaikų žaidimo aikštelėse, lauko kavinėse, išskyrus rūkymui skirtose vietose, laisvalaikio praleidimo vietose lauke, kuriose vyksta sporto varžybos ar kiti renginiai.

Draudimai galiotų ne tik rūkantiems paprastas cigaretes, bet ir elektronines cigaretes bei naujoviškus bedūmius tabako gaminius.

„Einame Latvijoje galiojančio įstatymo keliu: draudimo rūkyti balkonuose nebus, jei daugiabutyje nėra tam prieštaraujančių. Tačiau jei daugiabutyje yra nors vienas žmogus, kenčiantis dėl nuolatinio pasyvaus rūkymo, deramai įspėjus rūkančius kaimynus, draudimas įsigalios. Džiugu, kad yra konkreti kaimyninės šalies praktika ir nereikia išradinėti dviračio“, – socialiniame tinkle „Facebook“ rašė įstatymų pataisų rengėjas, Seimo narys Tomas Tomilinas.

Įstatymas lankstus, bus naudojamas kaip argumentas

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų s frakcijos narys T. Tomilinas portalui tv3.lt sakė, kad įstatymo pataisos padėtų nuo pasyvaus rūkymo kenčiantiems gyventojams ir padėtų derybose su kaimynais.

„Įstatymas yra lankstus dauguma atvejų. Jeigu niekas nesiskundžia, jeigu niekam nekenkia, tai žmonių valia. Bet jei yra bent vienas žmogus, kuriam rūkymas balkone nepatinka, jis turės įstatymą kaip argumentą kalbėdamas su kaimynais“, – pasakojo Seimo narys.

T. Tomilino teigimu, siūlymas dėl draudimo lauko kavinėse yra panašus, kaip ir balkonuose. Politikas pastebėjo, kad daugelyje lauko kavinių jau dabar egzistuoja praktika, kad dalyje ploto galima rūkyti, dalyje – ne. Pasak Seimo nario, įstatymas nenumatys tikslių sąlygų, kaip tai turi būti įgyvendinama, viskas priklausys nuo savivaldybių ir pačių kavinių.

REKLAMA

Kai kurių minčių atsisakė

Nors politikai sulaukė daug prašymų uždrausti rūkyti paplūdimiuose, T. Tomilinas sakė, kad šio siūlymo buvo atsisakyta.

„Paplūdimiuose galima labai nesunkiai atsiriboti nuo žmonių, rūkyti ir niekam nekenkti“, – kalbėjo politikas.

Anksčiau parengtame pataisų projekte buvo numatyta, kad draudžiama rūkyti arčiau kaip 20 metrų nuo daugiabučių namų, vaikų žaidimo, sporto bei poilsio aikštelių. T. Tomilinas teigė, kad dabar siūlomose pataisose šios dalies nebėra, nes priėmus tokias pataisas, būtų sudėtinga numatyti visas aplinkybes, skaičiuoti atstumus ir prižiūrėti, kad šių nuostatų būtų laikomasi.

„Teks pasikliauti žmonių sąmoningumu ir gebėjimu tarpusavyje susitarti. Bet, mano požiūriu, ir namų bendrijos, ir parduotuvės turėtų labai aiškiai nustatyti savo vidaus taisykles ir neleistų rūkyti prie pat įėjimo“, – pasakojo valstiečių frakcijos narys.

Tomas Tomilinas

Tomas Tomilinas

Taip pat atsisakyta drausti rūkyti arčiau kaip 10 metrų nuo nepilnamečių ir nėščių moterų.

„Buvo labai daug neigiamos komunikacijos iš Lietuvos laisvosios rinkos instituto, buvo pasityčiojimo iš tų žmonių, kurie kenčia ir kurie nori tam tikrų apribojimų“, – paaiškino T. Tomilinas.

Politikas nemano, kad rūkymo vietų reguliavimas yra kišimasis į privatų žmonių gyvenimą.

„Tai į mano privatų gyvenimą kišamasi, kai mano namuose eina dūmai nuo kaimynų. Čia kišimasis, o ne atvirkščiai“, – įsitikinęs T. Tomilinas.

REKLAMA

Seimas turi svarbesnių darbų

„Planuoju susilaikyti arba balsuoti prieš“, – tv3.lt sakė Mišrios Seimo narių grupės narė Aušrinė Armonaitė.

Politikės nuomone, kaimynai turi susitarti dėl taisyklių, kur galima rūkyti, o Seimas į tai neturėtų kištis.

„Manau, kad patys žmonės gali susitarti, o Seimas turi svarbesnių darbų“, – kalbėjo A. Armonaitė.

Aušrinė Armonaitė (nuotr. Fotodiena.lt)

Aušrinė Armonaitė (nuotr. Fotodiena.lt)

Seimo narė nemano, kad tokios priemonės padėtų sumažinti rūkančiųjų skaičių. Jos įsitikinimu, reikia daugiau dėmesio skirti ilgalaikėms prevencijos priemonėms: sveikos gyvensenos skatinimui, švietimui ir informacijos, apie rūkymo sukeliamą pavojų, sklaidai.

„O čia toks lindimas į kaimynystės santykius“, – kolegų siūlomas pataisas vertino A. Armonaitė.

Įstatymo pataisos Seimui pateikiamos sausio 12 d. Jei pataisoms bus pritarta, dėl jų bus balsuojama dar du kartus.

Tai ne pirmas kartas, kai Seimas bando uždrausti rūkyti daugiabučių balkonuose. Tačiau nei 2014 m., nei 2016 m. draudimui pritarta nebuvo.

T.D.
2019-01-11 14:28:55
Daugiabucio renovacijai reikia 51 % gyventoju kad darbai vyyktu ir 49% nuomone nebereikalinga o dabar 1% nuspres uz visa daugiabuti galima rukyti ar ne .Čia vadinasi skaldyk ir valdyk ir t.t.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Top Video

Premjeras nori būti prezidentu: laukia aršios lenktynės
DABAR RODOMA
Premjeras nori būti prezidentu: laukia aršios lenktynės
DABAR RODOMA
Sukčiai siaučia gatvėse: pinigus plėšia iš rankų
DABAR RODOMA
Tragiška avarija Šilutės rajone: žuvo motina ir duktė
DABAR RODOMA
Kauno ligoninė perpildyta: gatvėse sužalojimai skaičiuojami dešimtimis
DABAR RODOMA
Stano atskleidė paslaptį: už tai yra ypač dėkingas Zvonkui
DABAR RODOMA
Pavojinga sunkvežimio avarija "Via Baltica"
DABAR RODOMA
Pikul prakalbo apie klaidas: pasakė, kaip daugiau niekada nebesielgs
DABAR RODOMA
Susirinkusieji Seimo salėjė skandavo „Gėda, gėda“
DABAR RODOMA
Nors teismas baigė posėdį, mažametės įvaikinimo drama tęsiasi
DABAR RODOMA
Vilnietis savo kieme pasistatė ledinę Gedimino pilį
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI
REKLAMA
Inga 2019-01-15 16:49:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
As uz gi yra kurie augina vaikelius ir ka vaikeliai turi tais dumais kviepoti iems turi but gaivus grinas oras pati auginu suneli zinau kas tai yra kai eimanoma vasara langu atidaryt nes smarve aina tai is apacios tai isvirsaus o vaikas kvepuoja nikotinu ziauru ziema tai pofik nesijauce o vasara net reik niegot su uzdaritais langais. Nors mano vyras rukantis bet ruko tyk lauke    ATSAKYTI
Agnė 2019-01-15 15:52:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Juokinga savo balkone galiu daryt ka noriu xuj kas man ka uzdraus dar ble turiu ait pas kaiminus klaust ar galiu savo balkone rukyt kam nepatinka langus tegu uzsidaro ka jie dar ble prigalvos ka gad namie gert negalma bus ..   ATSAKYTI
Viena 2019-01-14 13:50:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Mano kaimynai, yra didžiausiai rūkuliai nepavykstą susitart - nors turi du balkonus dirba Policijoj viso galiai, mažai to meta savo cigaretės mums i balkoną, sudegino ir žaislus ir patalinė. Vaikams net negalių išvedint kambario. Baisu Net nepadeda pertvara 15 cm atsiribot nuo jų laužia.   ATSAKYTI
Smoky 2019-01-13 16:19:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei vienas žmogus galės nuspręsti ar namo balkonuose bus rūkoma, tai ne demokratija, o monarchija :-) Tarp kitko, A. Armonaitės pastebėjimams pritariu visom keturiom. Tiesa yra kaip visada kažkur per vidurį, o ne kraštutinumuose.   ATSAKYTI
Jovita 2019-01-13 14:54:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Už draudimą,nes su kaimynais neina susitart,kodėl kūdikiai turi kvėpuot,lai namie rūko, jai taip nori.   ATSAKYTI
Smoking 2019-01-13 16:43:32
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Pasigydit tau reik  
Smoking 2019-01-13 16:44:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tokie kaimynai kaip tu issikrausto patys anksciau ar veliau  
Toks 2019-01-19 19:07:08
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Krv zmones atsihaukit kas ruke tikrai neis i lauka rukyt o rukys vonioje tulike ar dar kur prie gartraukio ir tada jum ne tik i balkona eis o ir i kambari tie dumai... O tada jau ir niekas nieko nepasakys nes mano butas darau ka noriu jame  
Tylus Protestas 2019-01-13 11:08:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Jei kaimynai uzdraustu man rukyt balkone, ant skardos deginsiu guma kol patys ateis ir paprasys kad rukyciau vel.   ATSAKYTI
Teisybe 2019-01-14 00:34:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tai ant skardos su guma ir patį paspurginsim  
Mzarec 2019-01-12 20:12:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O kaip pvz,pas mane ne balkonas o lodzija kuri iskaiciota i buto kvadratura,ir uz kuria as mokejau laip uz buto kvadratura,tai cia mano nuosavibe kaip gali tai uzdraust?   ATSAKYTI
Lelija 2019-01-12 20:03:58
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Aš esu metusi rūkyti, bet nesuprantu,kur mūsų demokratija. Gerti jau uždraudė, vaistus uždraudė, o dabar ir rūkyti uždraus. Tegul žmonės rūko lauke negu butuose. Juk nerūko visa diena.Tik va, vieno rūkalių parašyčiau nemėtiti nuorūkų. O, jei trugdo užsidaryk langą ir nesmirdės. Sėkmės visiems! Gerkite vieni kitus!    ATSAKYTI
viena 2019-01-14 13:55:26
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Visi grįžtame vakarė namo ir norisi atidaryti ir išvedint buta. Žmogus gali rukit bet kam prie kaimynu lango  
Domas 2019-01-12 19:26:51
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Teisingai pasake rukysim prie balkono, o jai dar ir tai trugdys. Visada gali tas 1% parduoti buta ir kadangi nerukantis greit susitaupyti ir gyventi vienkemi kur niekas jam nei rukys nei ka. Ne jai man trugdo kai kaimyne mesa verda. Smarve eina net per langa uzdaryta. Tai ka man daryti?   ATSAKYTI
Jovita 2019-01-13 14:51:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
O teisinga,kai lauke karšta,namie ir..ir negali atidaryti balkono,nes iš apačios intensivus rūkymas,namie smirda lyg pati rūkius būčiau,o šalia kūdikis guli visas suprakaitavęs,nes negali atidaryti langų...???  
Smoking 2019-01-13 16:42:13
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Isnesk i kita kambari ta savo kudiki suprakaitavusi ar kokiuose jus ten konteineriuose gyvenat.   
Nerijus 2019-01-12 18:48:56
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O jei man nepatinka kaimynų verdamo maisto kvapas ar jų skalbinių minkštiklio kvapas kas tada? Pats nerūkau, bet manau, kad visų teisės privačioje erdvėje turėtų būti lygios. Suprantu dėl rūkymo laiptinėse, bet balkonai ne prie ko. Kur tada rūkančiam rūkyt. Gal savo rūsyje ar gartraukin galvą kišt?   ATSAKYTI
Visi rūkantys debilai 2019-01-12 23:56:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Celofanini maiša ant galvos ir tegul debilai ruko savo šuda. o nesmardina kambariu, kai lango atsidaryti negali, arba laiptinėje rūko. Ir tegul apsirūko vienas pats ir užsilenkia. O ne nuodyja aplink visus žmones.   
Rukorius 2019-01-12 13:57:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tai tada balkone nerukysiu rukysiu prie balkono duris atsidares ir ka jus man ?   ATSAKYTI
jurgita 2019-01-12 12:44:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Aš už , nusibodo vasaros metu kaimynų dūmais kvėpuoti,kai tvanku negali net balkono atsidaręs miegot, miegi dūmuose, jautiesi kaip kamine:)   ATSAKYTI
danute-ona19430831 2019-01-12 11:15:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
TAI KAS TADA rems Tabako pramonę,ar irgi Seimas rems,AKCIZĄ SURINKS,vargstančiūs iž dyką maitins Nord BANKĄ SUOMIAI nupirko, Šnapsą,plugdosi iš Latvijos,na TIKRAI dEBILAI lIETUVOJE   ATSAKYTI
Pries 2019-01-12 10:33:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pas mus laiptyneje vienas kaimynas bute ruko visa laiptyne smirda,tai kai visi kas ruko prades dumyti butuose uzgiedosit kitaip tada,sauksit kad tik i lauka ar i balkona eitu rukyti   ATSAKYTI
Pries nesamones 2019-01-12 10:30:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Nesuprantu bute rukyti ar balkone koks skirtumas,dumai tai nedings niekur,vistiek jie i lauka tures iseiti   ATSAKYTI
matot 2019-01-12 17:15:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Matot, niekam nepatinka savo bute dumuose skesti - rukaliams irgi norisi gryno oro.  
PRIEŠ rūkymą 2019-01-12 07:33:54
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Mes, nerūkantys, trinam rankas    ATSAKYTI
Realistė 2019-01-12 21:57:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Aš irgi nerūkanti, bet pažiūresiu kaip jūs trinsite rankas, kai kaimynai vietoj balkono pradės rūkyti tualete arba virtuvėje. Patikėkit manim tai žiauru. Atsikeli ryte, o dūmais prasmirdęs ne tik tualetas, bet ir visas koridorius. Reikia vidury žiemos atidaryti langus ir duris į laiptinę, kad skersvėjis ištrauktų dūmus. Balkone žmogus parūko ir vėjas nupučia, toms 2 minutėms galima langus uždaryti, bet kai dūmai eina per ventiliaciją ir visus plyšius sienose ir grindyse, tai nėra kur dėtis. Per išeigines pravedinu vis, o kai dirbu, vaikai taip ir kvėpuoja dūmais ištisai...   
art 2019-01-17 11:07:53
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
gali trinti pusiu i gartrauki galesi per bendra ventiliacija uostyti.  
Nezinomas 2019-01-12 03:31:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Aš nesuprantu, juk balkonas yra privati nuosavybė, kuri ieina į buto kvadratūrą. Kiekvienas tvarkosi balkonus iš savo kišenės, o kišasi tokie kaip T.Tomilinas į privačius būtus. Iš dalies tiesūs ir rūkantys ir nerūkantys ir čia galima diskutuoti kiaurą parą, kaip smirda nuo mašinų dūmų, maisto, nuosavų namų kurianamų malkų, kad net tiršta dūmų aplink. Reikia būti labiau komunikabiliem vieni su kitais. Jeigu pajutai cigarečių kvapą, užsidaryk langą, bent 5-10min, juk visą valandą niekas nerūko, o rukantieji tūrėtų labiau atsižvelgt į nerūkančius ir kartais susilaikyt ilgiau nerukę ar labiau užtaikyt progas parukyt kur nors išėjus.   ATSAKYTI
aha 2019-01-12 17:18:44
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tiek jau to. Tik savo privacius dumus laikykite savo privaciame bute.  
Nezinimas 2019-01-12 23:14:09
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
aha Tai gal savo mašinos dūmus irgi užsikišk kad man nesmirdėtų, ir savo nuosavo namo kaminą tuo pačiu užsikišk, nes išeidmas į lauką smirda degėsiais visas mikrarajonas ir va čia tipo jau ale vaikam nekenkia, svarbu pasiginčyt ir kažkam įkast....  
Teisybė 2019-01-14 00:27:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Visą valandą neruko,bet kas pusvalandį tai taip. Ką tokiu atveju daryti? Juk ne tik vieno rūkančio kaimyno dūmais turime kvėpuoti,bet ir už surenkamas nuorūkas po balkonais mokėt. Be baudų ir draudimų nieko nebus. Atrodo,kad visi gyvena tik sau ir ant kitų nusispjaut.  
Nezinomas 2019-01-14 03:14:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Na dėl nuorūkų savaime suprantama, kad reikia pas save turėt peleninę kokią nors, o ne mėtyt žmonėm ant galvų atsiprašant. Visokių žmonių būna matyt, aš asmeniškai stengiuosi tolerantiškai žiūrėti į nerūkančius nors ir pats rukau, tikrai stengiuosi kuo rėčiau namie rūkyti ir prie nerūkančiųju moku susilaikyti. Kiekvieno žmogaus mentalitetas skirtingas, visų pirma reikia ramiai vieni su kitais pasikalbėti manau, be juokų puolimų ar agresijos vieni kitiem, nes kitaip pagal komentarus paskaičius tai kažkoks chaosas čia.  
Ryta 2019-01-12 01:01:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Rūko kaimynai,patys nerūkom tegul balkone rūko ar geriau kambari prie vaikų?alio atsibuskit visi balkonas nuosavybė visiems neitiksi o palaukit nuosavam name balkone jai per tvora kaimynam dūmai eis ir blogai bus!blyn kur rytasi ta Lietuvėle...   ATSAKYTI
Teisutis 2019-01-12 02:19:24
Pranešti apie netinkamą komentarą
-5
Kušla tu blet aiskiai kalba daugiabučių balkonuose  
Renata 2019-01-11 23:39:11
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Tai dar blogiau, mano kaimynas wc rūko, tai dūmai jaučias ir wc ir vonioje, taip pat virtuvėje, o kvapas jaučias ir pas mane bute.   ATSAKYTI
Onute 2019-01-11 22:31:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
-4
Anais laikais irgi ruke ir nei vienam nekiuvo o dabar visi pasidare ponai viskas negerai.
Jei negerai tai galesit uostyti per ventiliacija   ATSAKYTI
Alergija (nuotr. 123rf.com)
Vis daugiau žmonių kamuojančios alerginės ligos jau pramintos 21-o amžiaus rykšte. Ir jei manote, kad labiausiai jos puola pavasarį, žydint augalams, klystate. Vis daugiau ...
parduotuvėje (nuotr. Fotodiena/Arnas Strumila)  (nuotr. Fotodiena.lt)
Ar prieš pirkdami maisto produktus parduotuvėje paragaujate? Kai kurie tautiečiai prieš pirkdami sveriamus produktus į burną įsimeta riešutą, vynuogę, ar dar kokį mažmožį, o ...
Ligoninės palata  (nuotr. TV3)
Iš Žemaitijos kilęs Antanas šio ketvirtadienio vakarą gavo antrąjį gyvenimo šansą, tiksliau – antrąją širdį, kuri per porą valandų buvo atskraidinta tiesiai iš Rygos ir ...
Naktinės maudynės lediniame vandenyje (nuotr. Raimundo Maslausko)
Šiąnakt visoje šalyje buvo galima stebėti būrius žmonių, besipliuškenančių lediniame vandenyje. Mat tikima, kad sausio 19, nuo vidurnakčio, porai valandų, visas vanduo Žemėje ...
Po jauno vyro mirties Anglijoje – motinos ir močiutės ginčas
 Prieš didžiąsias metų šventes vieną Lietuvos šeimą pasiekė skaudi žinia iš Anglijos. Šioje šalyje po užpuolikų smūgio gatvėje mirė jaunas vyras. Tačiau po tragedijos ...
REKLAMA

Top Video

Premjeras nori būti prezidentu: laukia aršios lenktynės
DABAR RODOMA
Premjeras nori būti prezidentu: laukia aršios lenktynės
DABAR RODOMA
Sukčiai siaučia gatvėse: pinigus plėšia iš rankų
DABAR RODOMA
Tragiška avarija Šilutės rajone: žuvo motina ir duktė
DABAR RODOMA
Kauno ligoninė perpildyta: gatvėse sužalojimai skaičiuojami dešimtimis
DABAR RODOMA
Stano atskleidė paslaptį: už tai yra ypač dėkingas Zvonkui
DABAR RODOMA
Pavojinga sunkvežimio avarija "Via Baltica"
DABAR RODOMA
Pikul prakalbo apie klaidas: pasakė, kaip daugiau niekada nebesielgs
DABAR RODOMA
Susirinkusieji Seimo salėjė skandavo „Gėda, gėda“
DABAR RODOMA
Nors teismas baigė posėdį, mažametės įvaikinimo drama tęsiasi
DABAR RODOMA
Vilnietis savo kieme pasistatė ledinę Gedimino pilį

TELEVIZIJA


×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų