Šie vitaminai padeda kovoti su koronavirusu: pasakė, iš kur jų gauti

Nors sveikata turėtume rūpintis nuolatos, dažniausiai apie ją susimąstome tada, kai organizmas pradeda siųsti nerimą keliančius signalus. Bene daugiausiai šaltuoju metų laikotarpiu kalbama apie vitaminus C ir D – iš kur gauti pakankamą jų kiekį ir kas gali nutikti, jei organizmui jų trūksta.

Šeimos gydytoja pasakė, iš kur gauti pakankamą vitaminų C ir D kiekį ir kas gali nutikti, jei organizmui jų trūksta (tv3.lt fotomontažas)

Rokiškio „MediCA klinikos“ šeimos gydytoja Vilija Leišienė naujienų portalui tv3.lt sako, kad abu šie vitaminai yra itin svarbūs organizmui, žmogaus sveikatai ir bendrai savijautai. Štai, pavyzdžiui, vitaminas C daro didžiulę įtaką ne tik imuninei sistemai, bet ir kitoms funkcijoms.

„Vitaminas C apsaugo ląsteles nuo laisvųjų radikalų žalos – tai antioksidacinis poveikis. Taip pat jis svarbus kolageno gamybai, padeda gyti žaizdoms, gerina geležies pasisavinimą – taigi turi svarbią reikšmę kraujodarai ir yra ypač svarbus imuninei sistemai“, – nurodo gydytoja.

Trūkumas gali sukelti net vėžį

Ji taip pat išskiria pagrindinius signalus, kurie gali įspėti, kad organizmui šio vitamino trūksta:

„Dėmesį atkreipti reikėtų į dantenų uždegimus, plaukų slinkimą, odos problemas, sąnarių skausmus, dažnas virusines infekcijas, prastą žaizdų gijimą.“

Nemažiau svarbu ir tai, kad ilgalaikis vitamino C trūkumas gali turėti ir kur kas liūdnesnių pasekmių. Jei organizmui ilgą laiką stinga šio vitamino, tai gali sukelti įvairias ligas.

„Didėja rizika susirgti tam tikrų organų vėžiu – storosios žarnos, plaučių, krūties, taip pat didėja įvairių infekcijų rizika“, – išskiria V. Leišienė.

Vitaminai

Kaip papildyti vitamino C atsargas?

Ji sako, kad daugiausiai vitamino C turi vaisiai ir daržovės, todėl reikėtų nepamiršti juos įtraukti į mitybos racioną ir kuo dažniau mėgautis šiais produktais.

„Ypač daug jo turi citrusiniai vaisiai, saldžioji paprika, kiviai, uogos, špinatai, pomidorai, raugintos daržovės, pavyzdžiui, rauginti kopūstai. Atsiminkime, kad termiškai apdorojant maistą, vitaminas C skyla, todėl svarbu kuo daugiau uogų, vaisių ir daržovių valgyti šviežių“, – pabrėžia šeimos gydytoja.

REKLAMA

Ji nurodo ir tai, kokia yra rekomenduojama vitamino C paros norma, priklausanti nuo amžiaus ir kitų faktorių:

„Nuo gimimo iki 6 mėnesių reikia gauti 40 mg vitamino C, vaikams ir paaugliams – 20–40 mg, suaugusiems – 60–90 mg, o krūtimi maitinančioms moterims – 120 mg. Žinoma, sergant vitamino C dozės gali būti didesnės.

Tačiau vaikams  iki 3 metų nerekomenduojama viršyti 400 mg, o suaugusiems – 2 000 mg. Suvartojus per daug vitamino C, gali pasireikšti virškinimo sutrikimai, pykinimas, viduriavimas.“

Vitamino D trūksta praktiškai visiems

Mūsų sveikatai ir savijautai taip pat labai svarbus ir vitaminas D. V. Leišienė nurodo, kad jis į organizmą patenka dviem būdais – su maistu ir yra pagaminamas odos epidermio ląstelėse keratinocituose, jas veikiant ultravioletiniams spinduliams.

Ji sako, kad norintys užsitikrinti pakankamą šio vitamino kiekį, turėtų atkreipti dėmesį į jo šaltinius.

„Vitamino D gausiu žuvų taukuose, lašišinėse žuvyse, pieno produktuose, kiaušinių tryniuose. Norint, kad pasigamintų pakankamai vitamino D, reikia nors du kartus per savaitę  10–30 minučių saulutei parodyti atidengtas kojas, rankas, nugarą.

Kadangi mūsų geografinėje platumoje saulėtų dienų nėra daug, vitamino D praktiškai trūksta visiems Lietuvos gyventojams“, – sako gydytoja.

Nuovargis

Svarbu atkreipti dėmesį į signalus

Ji pažymi, kad vitamino D trūkumas gali turėti nemažai neigiamų pasekmių:

„Pirmiausia sutrinka kalcio ir fosforo apykaita, todėl vaikams vystosi rachitas, o suaugusiems atsiranda kaulų suminkštėjimas.

Taip pat pasireiškia kaulų skausmu, raumenų silpnumu. Kaulai tampa trapesni, greičiau lūžta. Gali būti dirglumas ar mieguistumas, prakaitavimas, dažnos infekcijos, nes vitaminas D svarbus ląsteliniam imunitetui.“

REKLAMA

Gydytoja taip pat sako, kad šaltuoju metų sezonu, kai vitamino D negauname iš saulės, rekomenduojama vartoti papildus ir taip užsitikrinti, kad organizmas bus pakankamai juo aprūpintas.

„Iki 1-nų metų amžiaus rekomenduojama vitamino D paros norma yra 400 TV, vaikams ir suaugusiems – 600 TV, vyresniems nei 70 metų žmonėms – 800 TV.

Rekomenduojama vartoti vitamino D papildus profilaktinėmis dozėmis, o esant ženklesniam trūkumui, gydytojas gali skirti ir gydomąsias vitamino D dozes“, – sako V. Leišienė.

Naudinga kovojant su COVID-19

Šeimos gydytoja pastebi, kad šie vitaminai gali pasitarnauti ir kovoje su šių dienų nematomu priešu – koronavirusu.

„Abu šie vitaminai reikšmingai dalyvauja imuniniuose procesuose stiprindami mūsų organizmo apsauginę sistemą. Todėl žmogus, kuriam nėra šių vitaminų trūkumo, yra atsparesnis infekcijoms, taip pat rečiau kamuojamas lėtinių ligų.

O tiems, kurie jau susirgo, vartojant vitaminus, pagreitėja sveikimo procesas“, – nurodo specialistė.


Rašyti komentarą...
C
Cepelinas
2021-01-12 18:00:00
Pranešti apie netinkamą komentarą
Lietuviškas vitamino C šaltinis bulvės net nepaminėtos, o šis vitaminas jose gerai išsilaiko ir termiškai apdorojant. O vitamino D silkėje tiek, kad užteks suvalgyt 30-50 gramų per parą. Taip kad cepelinai porinėm dienom, o silkė neporinėm ir būsit sveiki. :)
Atsakyti
-17

K
Kepenėlės
2021-01-13 08:01:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
Vitamino D daugiaugiausia yraa menkių kepenėlių konservuose.
Atsakyti
0

S
Saule
2021-01-13 05:53:22
Pranešti apie netinkamą komentarą
Geriausias vitaminas Z-et, kur prie žemės met ;D !
Atsakyti
-2

SKAITYTI KOMENTARUS (6)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų