Europos Sąjungos Teisingumo Teismas Liuksemburge nusprendė, kad tik „Ferrari“ gali taip vadinti savo produktus. Net ir praėjus dešimtmečiams po garsiojo modelio gamybos pabaigos.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Ginčo ištakos
Ginčo pradžia siekia 2015 metus, kai Niurnberge įsikūrusios žaislų gamybos įmonės savininkas Kurtas Hesse pareikalavo panaikinti „Ferrari“ priklausančią „Testarossa“ prekės ženklą.
Italų gamintojas šį vardą buvo užregistravęs dar 2007 metais ir planavo jį naudoti tik serijiniu būdu gaminamiems automobiliams, bet ir atsarginėms dalims bei modeliukams.
2016 m. Vokietijos ir Europos prekių ženklų tarnybos iš dalies pritarė K. Hesse prašymui. „Ferrari“ buvo leista „Testarossa“ vardu žymėti tik motorines transporto priemones.
Vis dėlto, teisiniai procesai nesibaigė. 2017 m. Diuseldorfo teismas nusprendė, kad „Ferrari“ per pastaruosius penkerius metus nepakankamai aktyviai naudojo šį ženklą, todėl jis neturi būti saugomas. Teismo atstovė tada cituota sakant: „Kad prekių ženklas būtų saugomas, jis turi būti faktiškai naudojamas. Šiuo atveju to nebuvo.“
„Ferrari“ įtikino ES teisėjus
2023 m. rugpjūtį Europos prekių ženklų tarnyba (EUIPO) galutinai panaikino „Ferrari“ teises į „Testarossa“ prekės ženklą.
Žvelgiant iš šalies atrodė, kad K. Hesse atveriamas kelias naudoti šį pavadinimą savo produkcijai. Nuo žaislų iki dviračių, elektrinių paspirtukų ar net skutimosi priemonių.
Tačiau „Ferrari“ nusprendė nepasiduoti ir pateikė ieškinį ES Teisingumo Teismui. Pastarojo sprendimas gamintojui buvo palankus.
Teisėjai pripažino, kad „Ferrari“ ir toliau realiai naudoja „Testarossa“ ženklą. Pavyzdžiui, kai autorizuoti „Ferrari“ pardavėjai prekiauja naudotais šio modelio automobiliais, jų dalimis ar aksesuarais.
Tokiais atvejais, pasak teismo, laikytina, kad „Ferrari“ suteikia licenciją ar patvirtina produkto autentiškumą, tad ženklas naudojamas faktiškai.
Teismas taip pat pažymėjo, kad gamintojas nuolat patvirtina automobilių kilmę, dokumentuoja jų istoriją ir tokiu būdu palaiko ženklą aktyvioje apyvartoje. Kai kurios EUIPO išvados buvo įvertintos kaip prieštaringos ir nepakankamai pagrįstos.
Vis dėlto, galutinis sprendimas išlik oaiškus. „Ferrari“ išlaiko išimtinę teisę naudoti „Testarossa“ vardą, o tiek EUIPO, tiek K. Hesse privalės padengti bylinėjimosi išlaidas.
Nors K. Hesse buvo siejęs šį pavadinimą su naujais projektais, teisiškai jis pralaimėjo, o legendinis modelio vardas lieka susietas tik su 1984–1996 m. gamintu „Ferrari Testarossa“, kurį iki šiol atpažįsta automobilių entuziastai visame pasaulyje.