REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniuje gali kone dvigubai išbrangti kelionės oro balionais. Nuo birželio įsigalioja nauja karšto oro balionų skrydžių vykdymo tvarka, dėl kurios, pasak verslininkų, gali perpus sumažėti skrydžių skaičius ir gerokai šoktelėti kainos. Esą vienam žmogui už šią pramogą vasarą gali tekti paploti ir 200 eurų. Naują tvarką valdžia priėmė dėl saugumo, kad balionai netrukdytų oro uostui, tačiau verslininkai šia logika stebisi. Esą sostinėje skrydžiai saugiai vyko jau tris dešimtmečius.

Vilniuje gali kone dvigubai išbrangti kelionės oro balionais. Nuo birželio įsigalioja nauja karšto oro balionų skrydžių vykdymo tvarka, dėl kurios, pasak verslininkų, gali perpus sumažėti skrydžių skaičius ir gerokai šoktelėti kainos. Esą vienam žmogui už šią pramogą vasarą gali tekti paploti ir 200 eurų. Naują tvarką valdžia priėmė dėl saugumo, kad balionai netrukdytų oro uostui, tačiau verslininkai šia logika stebisi. Esą sostinėje skrydžiai saugiai vyko jau tris dešimtmečius.

REKLAMA

Oro balionų sezonas atidarytas jau mėnesį. Šylant orams sostinės Vingio parke prie estrados galima vis dažniau pamatyti besidarbuojančius verslininkus. Ši pramoga šiemet kainuoja brangiau nei pernai. 2022-aisiais vienam žmogui skrydis oro balionu kainavo nuo šimto eurų, o šį sezoną piniginę teks praverti plačiau.

„Kainos nuo pernai metų pakilusios, tarp 130–150 eurų dabar žmogui“, – teigia Lietuvos oreivių federacijos prezidentas Vytautas Sviderskis.

REKLAMA
REKLAMA

„Pernai kainavo žmogui apie 135 eurus, šiemet gali Vilniuje kainuoti nuo 150 eurų“, – sako „Pramogos ore“ vadovas Justinas Čižius.

REKLAMA

Nors oreiviai turėtų džiaugtis šiltuoju sezonu, visgi nuotaiką jiems gadina nauja tvarka, kuri įsigalios jau nuo birželio pirmosios.

„Mažėja skrydžių, mažėja grupė nuo 14 iki 7 balionų. Yra aprašyti kampai prie kurių vėjų galima skristi, kurių ne. Kursų sumažės prie kurių bus galima skristi Vilniuje“, – tvirtina Lietuvos oreivių federacijos prezidentas Vytautas Sviderskis.

Oro balionų grupei turės būti paskiriamas vienas balionų grupės vadas. Visi oro balionai privalės turėti atsakiklius, kad skrydžių vadovai detaliai matytų jų skrydžio trajektoriją ir greitį.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak verslininkų, Vilniuje pernai per sezoną įvyko daugiau nei 1000 skrydžių. Šis skaičius dėl naujų valdžios sugalvotų taisyklių tikėtina sumažės per pusę. Prieš kiekvieną skrydį bus žiūrima, kur pučia vėjas: link oro uosto, ar ne.

„Negalėsim prie tam tikrų oro sąlygų kilti, kur pūs vėjas, tarkim, į pietus, negalėsim startuoti pagal naujas taisykles. Galėsim skristi link Pilaitės arba kirsti stačiu kampu“, – aiškina „Pramogos ore“ vadovas Justinas Čižius.

„Optimistiniais vertinimais, sumažės viso labo pusė skrydžių, tokiais pesimistiškesniais, sakyčiau, kokie 70 procentų bus skrydžių bus mažiau Vilniuje“, – teigia „Oreivystės centro“ pilotas, instruktorius Giedrius Leškevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savo kailiu naujus reikalavimus dalis verslininkų jau spėjo išbandyti šiandien ryte, kai keliems oro balionams nebuvo leista pakilti iš Vingio parko.

„Šiandien ryte aš pats startuoti iš šito lauko negalėjau. <...> Šiandien suplanavom idealiomis oro sąlygomis. Netgi turėjom galimybę stovėti prisipūtę balionus, kol bus atrastas tarpelis tarp išvykstančių orlaivių“, – tvirtina G. Leškevičius.

„Kas atsitiko šiandien, kai žmonės atsikėlė trečią ryto specialiai, kad šeštą ryto suskristi virš Vilniaus, iš Panevėžio atvažiavo ir dėl nekompetencijos... <....> Mums atšaukė skrydį. <...> Iš keleivių mes nesurinkom apie pusantro tūkstančio“, – teigia pilotas Romanas Mikelevičius.

REKLAMA

Verslininkai net neabejoja, kad skrydžių kainos dar labiau pakils, nes paklausa bus didesnė už pasiūlą.

„Mažėjant apyvartai, baliono paties išlaikymas dėl to nepinga, tai kažkaip susiskaičiuos tie galai“, – sako V. Sviderskis.

„Lubas įsivaizduojam netoli 200 eurų“, – kalba J. Čižius.

Susisiekimo ministerija aiškina, kad naujoji tvarka užtikrins Vilniaus oro uosto klientų, oro balionų keleivių saugumą: leis užbėgti potencialioms nelaimėms už akių.

„Kai po pandemijos aviacija atsigavo ir skrydžių skaičius tikrai didėja, jų daugėja, atsirado didesnis poreikis rasti tinkamą balansą tarp saugos ir tarp aviacijos laisvės. <...> Man yra labai svarbu, kad tas būtų sureguliuota ir visi žinotų, ką, kaip ir kokiu metu daryti. <...> Po to, neduok Dieve, koks incidentas atsitinka“, – teigia susisiekimo ministras Marius Skuodis.

REKLAMA

Tiesa, ir iki atsirandant šiai tvarkai, oro balionai aplink sostinę judėdavo laisviau visomis kryptimis. O pavojingų incidentų, pasak oreivių, išvis nėra buvę. Tad kalbos apie potencialias nelaimes, anot oreivių, laužtos iš piršto.

„Mes turime Vilniuje praktiką skraidymo 30 metų, tai 30 metų sėkmingai ties skrydžiai vyko. Jokių incidentų pavojingų nebuvo“, – tikina V. Sviderskis.

Birželio mėnesį bus stebima situacija, kaip praktiškai veikia naujos taisyklės oro balionams. Valdžia žada tvarką peržiūrėti, jei atsirastų toks poreikis.

tv3.lt

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų