„Nissan Almera“ buvo paaukota ant rinkodaros laužo, idant pasaulį užkariautų „Quashqai“ bei „Juke“ krosoveriai. Dabar hečbekas grįžta su kosminiu vardu „Pulsar“. Jis magiškai skamba tik Europos vairuotojams, nes taip kitose rinkose buvo vadinami lietuviams gerai pažįstami „Sunny“ ir „Almera“ modeliai.
Naršiau internetą ir radau, kad pulsaras yra stipriai magnetizuota, besisukanti ir radiacijos spindulius šaudanti žvaigždė. Paskutinįjį parametrą galima pastebėti tik tada, kai spinduliai yra nukreipti į Žemę. Visiškai taip pat kaip švyturio šviesa matoma, kai atsisuka į stebėtoją. Taigi į kurią rinkos dalį krypsta „Pulsar“ spinduliuotė?
Vieno atsakymo čia neužteks. Automobilis gali būti skirtas tokiems į Raudonąją knygą įrašytiems vairuotojams, kurie atsisakytų krosoverio, net jei šis būtų duodamas dykai. Taip pat dėl išskirtinai didelės vietos keliams galinėse sėdynėse „Pulsar“ gali tikti taksi paslaugas teikiančioms įmonėms ir automobilių nuomos bendrovėms. Arba vairuotojams, kurie gale dažniau nei vaikus vežioja savo draugus.
Gal jokio atsakymo ir nereikia, nes iškart matyti, kad „Pulsar“ kūrimui pastangų nebuvo įdėta daug. Išorės dizainas brėžtas neatitraukiant akių nuo „Qashqai“ ir „X-Trail“ brėžinių. Naujasis hečbekas pretenduoja į išskirtinumą su papildoma anglies pluošto imitacija ant galinio buferio ir chromu dailintais aerodinaminiais aptakais priekyje. Visgi tikėtina, kad niekas nepastebės kaip jis paskęs automobilių sraute jau po poros metų. Gal net greičiau. Toks pat tęstinumas išlaikytas ir viduje. Čia galima atpažinti „Quashqai“ vairą, liečiamą ekraną ir kitas smulkmenas. Tačiau yra daugiau nei aišku, kad salonas nepalyginamai blankesnis nei likusių „Nissan“ modelių. Vidaus įrengimo kokybei patikrinti naudoju dar niekuomet nenuvylusį testą. Atlenkiu saulės skydelius ir pasižiūriu kaip apšviesti veidrodėliai. Na, japonai užmigo ant krosoverių laurų ir nepasibodėjo sumontuoti tokios funkcijos. Centrinė konsolė lyg ir novatoriškai pakilusi virš panelės, tačiau tėra neskoninga plokštė su ekranu ir klimato kontrole. Nenustebčiau, jei salono dizaino kūrimui, bandymams ir konstravimui buvo sugaišta mažiau laiko nei šios pastraipos rašymui.
Testuojamas modelis turėjo jau gerai pažįstamą 1,5 l darbinio tūrio dyzelinį motorą, kuris buvo kartu kurtas su „Renault“. Prieš pusmetį testavau „Renault Captur“ su tokiu pačiu varikliu ir automatine dvigubos sankabos pavarų dėže. Čia maždaug tandemas kaip Bonė ir Klaidas ar Nelė Paltinienė ir Eugenijus Ivanauskas. Bet „Nissan“ montuojama 6 laipsnių mechnaninė pavarų dėžė taip pat veikia darniai, mat variklis maksimalų sukimo momentą pasiekia labai žemuose sūkiuose. Ir jei tikrai stengiatės atsispirti naujoviškoms krosoverių madoms, tai niekas kitas jūsų konservatyvumo nepademonstruos kaip sena gera trijų pedalų ir svirties kombinacija. Jau nekalbant apie tai, kad galima pasiekti labai artimą kuro ekonomiją tai, kurią deklaruoja gamintojas.
Ilgiausia ratų bazė (2,7 metro, jei būsime tikslūs) klasėje leido pasiekti tai, kad „Pulsar“ vairavimas primena veikiau sedano nei hečbeko dinamiką. Į vairo pasukimus automobilis reaguoja labai tiksliai ir greitai. Tačiau išvažiuojant iš ankšto posūkio krypties keisti negali, nes galiniai ratai gali užkliūti už bortelio ar kitos kliūties. Stebėjau vaizdo įrašą, kur „Pulsar“ buvo nuvežtas į Aukštadvario kartodromą. Posūkiuose, kurie iš esmės sukurti trigubai mažesnėms (ne)transporto priemonėms, modelis turėjo jaustis tiek pat jaukiai, kiek kraujiniai vėdarai veganų vakarėlyje. Ir jeigu „Pulsar“ galėtų uždainuoti, be jokios abejonės jis užriaumotų „Howlin‘ Wolf“ balsu: aš sutvertas komfortui, bet ne greičiui.
Taip, jis nuobodus viduje, nedaug išraiškingesnis išorėje. Bet ir ne variklis bus daugiausiai džiaugsmo teikiantis „Pulsar“ atributas. Praktiškumas – štai kas bus jo koziris. Visgi tai dar ne viskas, ką norėjau pasakyti. Kompanija pristatė konceptinę modelio versiją su benzingalviams gerai pažįstamu „Nismo“ ženkliuku, po kuriuo duosis 270 arklių. Nenuostabu, kad jo mėgstamiausias gamtos kampelis bus Niurburgringas. Didžiausia beprotybė yra ta, kad pragaro karštumo hečbeke be jokių kompromisų ir su iki galo atstumtomis priekinėmis sėdynėmis tilps visi keleiviai. Toko praktiškumo „hot-hatch“ klasė nėra mačiusi, bet dar palaukime.
„Nissan Pulsar“ techninis pasas
Variklio darbinis tūris – 1 461 kub. cm. Varomas dyzelinu. 260 Nm sukimo momentą pasiekia esant 1,75 – 2,5 tūkst. sūkių per minutę. Maksimali 81 kW galia pasiekiama esant 4 tūkst. sūkių per minutę. Iki 100 km/h įsibėgės per 11,5 sekundės. Deklaruojamos degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / mišrios), l/100 km: 3,6/ 3,3 / 4,1. Tuščio automobilio svoris – 1 307 kg. Kaina Lietuvoje prasideda nuo 14 990 eurų, arba 51 757 litų. Testuoto modelio – 20 590 eurų arba 71 093 litų.
Patiko
Erdvė visiems keleiviams Guvus variklis Komfortiškas važiavimas
Nepatiko
Besielis salonas Greitai rasojantys stiklai Nepatogi sėdėsena gale, nors keliams ir galvai vietos užtenka
Kompromisas
„Pulsar“ žavesiu nepulsuoja, bet tiesiog stulbina erdve