REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas gyventojas susidūrė su neeiline situacija – pardavęs naudotą automobilį, jis vėliau bylinėjosi teisme su pirkėju, netinkamai eksploatavusiu automobilį ir jį sugadinusį per savaitę laiko.

Vienas gyventojas susidūrė su neeiline situacija – pardavęs naudotą automobilį, jis vėliau bylinėjosi teisme su pirkėju, netinkamai eksploatavusiu automobilį ir jį sugadinusį per savaitę laiko.

REKLAMA

Teismo duomenimis, vyras praėjusiais metais pardavė naudotą automobilį – šis automobilis buvo modifikuotas, jo variklio galia didinta.

Praėjus maždaug savaitei laiko, automobilio pirkėjas susidūrė su techninėmis problemomis.

Dėl šių problemų servise buvo atliktas automobilio defektų nustatymas – į patikrą buvo kviečiamas ir automobilio pardavėjas. Netrukus po to, pirkėjas pateikė kelis skundus automobilio pardavėjui, siekdamas susigrąžinti pinigus už sugedusį automobilį.

Pinigų neatgavęs automobilio pirkėjas tuomet kreipėsi į Vilniaus apylinkės regiono teismą, bandydamas prisiteisti visą automobilio įsigijimo kainą, 5 proc. siekiančias metines palūkanas nuo pirkimo sumos, bei bylinėjimosi išlaidas.

REKLAMA
REKLAMA

Taip automobilį pardavęs vyras atsidūrė keistoje situacijoje – jam teko bylinėtis dėl parduoto 20 metų senumo automobilio, kuriam nėra suteikiama garantija.

REKLAMA

Naujienų portalui tv3.lt pavyko gauti Vilniaus apylinkės regiono teismo nuosprendį – dokumente pažymima, jog minėto automobilio variklio stūmoklis išsilydė, apgadino penktą variklio cilindrą, nustatyti ir keli kiti defektai. Dėl to automobilis netinkamas naudoti – variklis pradėjo dirbti netolygiai, skleisti itin didelį garsą ir vibraciją.

Teigė, jog už automobilį mokėjo daugiau nei rinkos kaina

Kreipdamasis į teismą, pirkėjas akcentavo, jog už automobilį mokėjo daugiau nei rinkos kaina – esą dėl to automobilis turėjo būti nepriekaištingos būklės. Vis dėlto, kaip vėliau paaiškėjo, pirkėjas lygino šio modifikuoto BMW automobilio kainą su kitais parduodamais nemodifikuotais BMW markės automobiliais, kurių rinkos kaina yra gerokai mažesnė.

REKLAMA
REKLAMA

Teismas konstatavo, jog per 6 dienas eksploatacijos pirkėjas automobiliu nuvažiavo  beveik 1500 km, galimai netinkamai naudojo automobilį – dažnai be reikalo didindamas variklio sūkius.

Vėliau pirkėjas teismui pasakojo, jog apie didintą variklio galią nežinojo – nors tai buvo nurodyta patalpintame skelbime.  

Šiuo atveju teismas konstatavo, jog automobilį perkantys vairuotojai turėtų būti susipažinę su atliktomis modifikacijomis. Galiausiai teismas nusprendė pirkėjo prašymo netenkinti – taigi, pinigų susigrąžinti už įsigytą automobilį jam nepavyko.

Modifikuotų automobilių patikimumui pirmiausia kenkia netinkama eksploatacija 

Naujienų portalas tv3.lt susisiekė su viena Kaune veikiančia įmone, atliekančia automobilių variklių galios didinimo darbus. Įmonės atstovas sutiko pakomentuoti minėtą situaciją anonimiškai. Pasak įmonės atstovo, nedidelis automobilio galingumo didinimas nekenkia automobilio patikimumui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kiekvienas gamintojas yra palikęs rezervo, kuris yra neišnaudotas. Jeigu automobilis sukuriamas 200 kw galingumui, jis į skirtingas rinkas išvažiuoja su skirtingais apribojimais. Į kitą rinką automobilis išvažiuos su 175 kw galingumu. Jeigu didinant galingumą einama ta linkme, kad pasiekiamos gamintojo nustatytos ribos, patikimumas nenukentės“, – teigė įmonės atstovas.

Pasak įmonės atstovo, modifikuoto automobilio patikimumas labiausiai priklauso nuo automobilio naudojimo įpročių – tai turės gerokai didesnę įtaką automobilio patikimumui, nei atlikti pakeitimai variklio skyriuje.

„Žinoma, priklauso nuo to, kaip tu jį naudosi – ar gainiosi, dalyvausi lenktynėse, nekeitęs tepalų ir neprižiūrėjęs tepalų sistemos. Jeigu purkštukas prakiuro, yra normalu, kad išsilydys stūmoklis, perliejant kurą“, – aiškino įmonės direktorius.

REKLAMA

Specialisto teigimu, kai kurie kiti galios didinimo būdai gali neigiamai įtakoti automobilio patikimumą – tačiau, variklio programos perrašymas nėra vienas iš jų.

„Automobilio galingumas gali būti didinamas ir kitomis priemonėmis – priverčiant turbiną anksčiau pūsti, duodant daugiau slėgio, ar duodant perteklinį kuro kiekį. Tokios modifikacijos tiesiogiai gadina variklį, nesvarbu, kaip jis yra naudojamas“, – dėstė specialistas.

Pasak įmonės atstovo, šiuo atveju dėl automobilio gedimo ko gero buvo kalta netinkama eksploatacija.

„Variklio galingumas šiuo atveju, tikėtina buvo padidintas itin nedaug, lyginant su gamintojo specifikacija, gal apie 11 kw. Tai yra toks nedidelis prieaugis, kad nežinau, ką reikėtų pridirbti su programa, norint sugadinti automobilį. Tikėtina, jog automobilis buvo drožiamas nekreipiant dėmesio.

Jeigu būtų bloga programa, netinkamai sureguliuotas variklis, visi purkštukai būtų davę daugiau kuro. Jeigu tai atsitiko vienam purkštukui – tai nesusiję su automobilio modifikacijomis“, – sakė serviso vadovas.    

tai ant kiek reikia buti pačiam daužtam ir kiauram kad Lietuvoje pirkti "automobilį".
Nors ir dviračio lt nepirkčiau ,jei parduoda ,reiškia kažkas sugedo ,kažką atsibodo taisyti,o jei dviratis elektrinis tai reiškia akumuliatoriui ateina galas , kuris po to kainuos netoli pusę tukstančio,...
Čia gi žmogeliams kraujuje jau visą tai ,jei genda -reikia skubiai stumti ,gal atsiras koks "durnelis"
Kai asilai valdžioje
Kai asilai valdžioje
tai ir įstatymai idiotiški
Įdomu, kas vertė pirkt automobilį, tiesiog nepasisekė ir tiek, nemanau kad pardavėją reikia baust..
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų