• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Būsimi vairuotojai gali sulaukti pokyčių – užsimota keisti vienos iš kategorijų laikymo tvarką, dėl kurios tektų išlaikyti ne tik teorijos, bet ir praktikos egzaminą.

Būsimi vairuotojai gali sulaukti pokyčių – užsimota keisti vienos iš kategorijų laikymo tvarką, dėl kurios tektų išlaikyti ne tik teorijos, bet ir praktikos egzaminą.

REKLAMA

„Regitroje“ vairavimo egzaminą su automobiliu išlaikę ir B kategorijos vairuotojo pažymėjimą gavę vairuotojai turi teisę vairuoti ne tik tokią transporto priemonę, bet ir mopedą ar lengvąjį keturratį.

Vairuoti negalingą (ne daugiau kaip 50 cm3) lengvąjį keturratį ar mopedą galima nuo 15 metų ir tada, net jei neturite B kategorijos vairuotojo pažymėjimo. Tiesa, tam yra viena sąlyga – būtina išlaikyti teorijos egzaminą „Regitroje“. Tačiau dabar užsimota šią tvarką keisti.

Pasakė, kas lauktų būsimų vairuotojų

Naują įstatymo projektą įregistravusi Seimo narė Ligita Girskienė teigia, kad dažniausiai tokias transporto priemones vairuoja nepilnamečiai vaikai, už kuriuos dar atsako patys tėvai. 

REKLAMA
REKLAMA

Dažniausiai, kaip teigia L. Girskienė, AM kategorijos transporto priemonė būna pirma, kurią pradeda vairuoti nepilnamečiai. Todėl, pasak jos, yra būtina suteikti tinkamus įgūdžius pradedančiajam vairuotojui, kad kelyje būtų išvengta eismo įvykių ar kitų pavojų.

REKLAMA

„Taip pat pasitaiko atvejų, kai jaunuoliai neturintys patirties elgiasi neatsakingai ir sukelia pavojų tiek sau tiek aplinkiniams. Todėl, siekiant geriau paruošti juos dalyvavimui eisme, siūloma numatyti, kad ir AM kategorijai būtų taikomi tie patys reikalavimai kaip ir kitoms kategorijoms.

Taip pat šiuo metu yra ydinga praktika, kai esminiai egzaminavimo principai yra apsprendžiami poįstatyminiame teisės akte“, – sakoma registruotame įstatymo projekte.

REKLAMA
REKLAMA

Politikė naujienų portalui tv3.lt taip pat komentavo, kad naujoji tvarka būtų aktuali tik jauniems asmenims. Kitaip tariant, B kategorijos vairuotojo pažymėjimus turintys gyventojai ir toliau galėtų vairuoti mopedus ar lengvuosius keturračius, jiems papildomai išlaikyti praktinio AM kategorijos vairavimo egzamino nereikėtų. 

„Regitroje“ nusidriektų dar didesnės eilės?

Naujienų portalas tv3.lt jau rašė, kad nusidriekusios eilės „Regitroje“ išbando vairuotojų kantrybę. O neretam tenka pralaukti savo šanso ir kone mėnesį arba du. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tąkart „Regitra“ tikino, kad ne egzaminuotojų skaičiaus padalinyje trūkumas yra pagrindinė priežastis, kodėl vis dar formuojasi eilės ir gyventojams įprastai tenka pralaukti kone mėnesį. 

„Iššūkis, su kuriuo susiduriame, yra prastėjantis egzaminų išlaikymo procentas. B kategorijos išlaikytų egzaminų procentas kito sekančiai: 2021 metais – 33,16 proc., 2022 metais – 27,07 proc., 2023 metais – 23,49 proc.“, – kalbėjo įmonės vadovas Lukas Vosylius.

REKLAMA

„Regitra“ skaičiuoja, kad per 2023 metus B kategorijos praktikos egzaminą laikė 37 635 gyventojai, o VĮ „Regitra“ priėmė 107 865 B kategorijos praktikos egzaminų. Tad 72 proc. laikiusiųjų egzaminą laikė 1, 2 arba 3 kartus.

REKLAMA

Likusieji 28 proc. gyventojų praktikos egzaminą, pasak L. Vosyliaus, laikė vidutiniškai 6 kartus. Šie 10 537 gyventojų praktikos egzaminą „Regitroje“ laikė iš viso 60 437 kartus.

„Tai reiškia, kad 28 proc. gyventojų užima beveik 60 proc. praktikos egzamino vietų.

Todėl mes pabrėžiame būtinybę atsakingai ruoštis vairavimo egzaminams. Tuo tikslu esame parengę rekomendacijas ir vaizdinę medžiagą būsimiems vairuotojams. Susipažinti su mokomąja medžiaga kviečiame įmonės internetiniame puslapyje ir atvykti į egzaminą pasiruošus“, – svarstė L. Vosylius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Reaguodami į žadamus pakeitimus, „Regitros“ atstovai taip pat atkreipia dėmesį, kad įstatymo projekte minimas papildymas nėra visiškai teisingas. 

Pasak įmonės atstovų, pakaktų Motorinių transporto priemonių vairuotojų egzaminavimo sąlygų ir tvarkos aprašo viename iš punktų panaikinti nuostatą, kad „egzaminuojamieji, norintys įgyti teisę vairuoti AM kategorijos TP, laiko tik teorijos egzaminą“.

„2023 m. AM kategorijos vairavimo egzamino teorinę dalį išlaikė per 3 tūkst. asmenų. A1, A2 ir A kategorijų praktinę dalį pernai išlaikė beveik 6 tūkst. asmenų. Tad prie šio išlaikiusiųjų skaičiaus prisidėtų dar pusė tiek.

REKLAMA

Tikėtina, kad laikančiųjų bus mažiau, nes ši kategorija galimai nebebus tokia patraukli, jei reikės laikyti ir praktinę egzamino dalį“, – teigė L. Vosylius.

Tuo metu L. Girskienė pripažįsta, kad eilės „Regitroje“ iš tiesų yra problema. Tačiau, pasak jos, jeigu naujas įstatymas įsigaliotų, tai nebūtinai reikš būtinybę praktikos egzaminą atlikti stebint „Regitros“ egzaminuotojui.

„Negaliu teigti, kad AM kategorijos pažymėjimą būtų privalu gauti tik laikant egzaminą „Regitroje“. Galbūt pakaktų surinkti, pavyzdžiui, tam tikrą praktinio vairavimo valandų kiekį. Tai čia tikrai yra diskusijų klausimas. Bet kad praktinių vairavimo pamokų AM kategorijos pažymėjimui gauti, tai tikrai 100 proc.

REKLAMA

Kiek tenka bendrauti su gyventojais, o ir pačiai teko ne kartą matyti – tikrai galima pastebėti labai daug problemų  Tikrai ne visas jaunimas, bet yra tokių, kurie neatsakingai žiūri į vairavimą“, – svarstė politikė.

„Akategorija.lt“ vairavimo instruktorius Darius Jankauskas pritarė tokios idėjos įgyvendinimui. Pasak jo, neretai jauni žmonės negeba iškart pritaikyti teorinių žinių praktikoje, tad praktinis susipažinimas būtų naudingas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, D. Jankauskas svarsto, kad praktikos egzaminas nebūtinai galėtų būti laikomas „Regitroje“.

„Panaši tvarka yra ir dabar – vadinamasis B kategorijos papildymas. Jeigu vairuotojai turi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir yra sulaukę 24 metų, jiems reikia pabaigti 6 valandų praktinio vairavimo mokymus vairavimo mokykloje ir vėliau jie gali įgyti teisę vairuoti A1 kategorijos motociklus, kurių galia neviršija 125 cm3.

Tad būtų galima padaryti ir šiuo atveju, kai yra norima įgyti galimybę važiuoti AM kategorijos transporto priemone, t.y – 2–3 pamokos mokykloje ir tokiu atveju nesusidarytų papildomos eilės „Regitroje“, – svarstė instruktorius.

REKLAMA

Pasak jo, įprastai vairavimo mokyklos būsimus vairuotojus gali priimti po kelių savaičių, o tokiu būdu, pasak jo, būtų užtikrintas ne tik kitų eismo dalyvių, bet ir pačių vairuotojų saugumas.

„Tikrai būtų geriau, negu šiaip paleisti žmogų, kuris neturi praktinių įgūdžių, į gatvę su mopedu. Be to, papildomos praktinės pamokos galbūt duotų ir šiek tiek disciplinos. Nes iš patirties galiu pasakyti, kad kai kurie nepilnamečiai sprendimus kelyje priima chaotiškai, trūksta disciplinos. Tad jiems reikia padėti paaiškinti, kaip turi atrodyti nuoseklus vairavimas, kad jie žinotų, ką reikia daryti tam tikrose situacijose, susipažintų su Kelių eismo taisyklėmis“, – komentavo pašnekovas.

„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje iš viso yra daugiau kaip 1,5 mln. vairuotojų, turinčių teisę vairuoti AM kategorijos mopedus ir lengvuosius keturračius. 


Į [LENKIJĄ] apsipirkti.
Į [ISPANIJĄ] atostogauti.
Į [VOKIETYJĄ] gydytis.
Į [ANGLIJĄ] laikytis vairuotojo teisių.

Jei ką nors praleidau - papildykite.

Už viso siūlomo pakeitimo galimai slypi kažkieno ausys ir noras pasipinigaut, manau ateis ta diena kuomet ir pėstieji turės laikyti egzaminą Regitroj norėdami vaikščioti.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų