REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaraisiais metais mūsų šalis pasiekė nemažą pažangą eismo saugumo srityje – eismo įvykiuose žūsta vis mažiau žmonių. 2022-aisiais Lietuvos keliuose eismo įvykiuose žuvo mažiausiai (120) eismo dalyvių nuo 1990 metų. Žuvusiųjų skaičius, tekęs vienam milijonui gyventojų, – 42 (palyginti, 2021 metais – 52, 2001 metais – 203, 1991 metais – 316). Europos Sąjungoje milijonui gyventojų vidutiniškai tenka 46 žūtys keliuose, rašo Lietuvos kelių policijos atstovai.

Pastaraisiais metais mūsų šalis pasiekė nemažą pažangą eismo saugumo srityje – eismo įvykiuose žūsta vis mažiau žmonių. 2022-aisiais Lietuvos keliuose eismo įvykiuose žuvo mažiausiai (120) eismo dalyvių nuo 1990 metų. Žuvusiųjų skaičius, tekęs vienam milijonui gyventojų, – 42 (palyginti, 2021 metais – 52, 2001 metais – 203, 1991 metais – 316). Europos Sąjungoje milijonui gyventojų vidutiniškai tenka 46 žūtys keliuose, rašo Lietuvos kelių policijos atstovai.

REKLAMA

Tad mūsų visų siekis – tik saugios kelionės ir nė vieno žuvusiojo šalies keliuose. Tai pasiekti galime bendromis pastangomis – ugdydami savo sąmoningumą, keisdami požiūrį į eismo saugą, netoleruodami ne tik kitų, bet ir savo netinkamo elgesio kelyje.

Policijos pareigūnai, kurių vienas iš uždavinių eismo automobilių keliais priežiūra, užtikrindami eismo saugumą ir rūpindamiesi mūsų visų saugumu, nuolat organizuoja įvairias prevencines priemones – ne išimtis bus ir šių metų kovas.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos kelių policijos tarnyba pateikia informaciją apie kovo mėnesį policijos pareigūnų šalies keliuose vykdomas tikslines prevencines eismo dalyvių kontrolės priemones:

REKLAMA

● Kovo 27–29 d. – transporto priemonių, tarp jų dviračių, elektrinių paspirtukų, vairuotojų blaivumo, apsvaigimo nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų patikrinimai.

● Kovo 14–16 d.:

– Vairuotojų veiklos, nesusijusios su vairavimu, kontrolė (naudojimasis mobiliojo ryšio priemonėmis ir pan.).

– Pavojingo ir chuliganiško vairavimo, manevravimo, lenkimo, kur tai draudžiama daryti, važiavimo per sankryžas, šviesoforo signalų paisymo kontrolė.

● Kovo 20–22 d. – vairuotojų nesustojimo prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal Kelių eismo taisykles, kontrolė.

REKLAMA
REKLAMA

● Kovo 23–25 d. – pėsčiųjų, dviračių vairuotojų kontrolė (ar šie eismo dalyviai tamsiuoju paros metu naudoja matomumą gerinančias saugos priemones – atšvaitus, šviečiančius žibintus, ryškiaspalves liemenes su šviesą atspindinčiais elementais).

Pažymėtina, kad apskričių vyriausieji policijos komisariatai savo prižiūrimose teritorijose gali organizuoti ir papildomas prevencines priemones (apie tai visuomenė iš anksto gali būti ir neinformuota).

Pirminiais duomenimis, per pirmuosius du šių metų mėnesius policijos pareigūnai išaiškino daugiau nei 149 370 Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Prie motorinių transporto priemonių vairo – 1 570 neblaivių vairuotojų (34 proc. atvejų pradėtas ikiteisminis tyrimas, nes neblaivumas viršijo daugiau negu 1,51 promilės).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Transporto priemonių greičio matavimo mobiliaisiais prietaisais „PoliScan FM1“ policijos pareigūnai užfiksavo 21 642 nustatyto važiavimo greičio viršijimo atvejus.

Lietuvos kelių policijos tarnyba prašo visų kelyje elgtis atsakingai ir vykdyti Kelių eismo taisyklių reikalavimus.

Šimtai vairuotojų neužsisegė saugos diržo

Praėjusią savaitę, kovo 6–12 dienomis, šalies keliuose policijos pareigūnai, vykdydami prevencinę priemonę „Saugos diržai“, išaiškino 659 atvejus, kai vairuotojai ir keleiviai, važiuodami transporto priemone, nebuvo užsisegę saugos diržų. Tarp šių pažeidimų 4 atvejai (Plungės rajone – 2, Skuodo rajone, Klaipėdoje), kai vaikai vežti nesilaikant Kelių eismo taisyklių reikalavimų.

REKLAMA

Daugiausia nedrausmingų eismo dalyvių – vairuotojų ir keleivių – nustatyta Klaipėdos (124), Vilniaus (94), Šiaulių (83), Kauno ir Panevėžio (po 54), Utenos (50) apskričių vyriausiųjų policijos komisariatų prižiūrimose teritorijose.

Išaiškintos 2 nusikalstamos veikos – narkotinių medžiagų turėjimas (šie atvejai Šiauliuose ir Utenos rajone).

Prevencinę priemonę „Saugos diržai“ (angl. Operation Seatbelt) inicijavo Europos kelių policijos tinklas ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) ir ji vykdyta daugelyje Europos šalių.

Per savaitę, kovo 6–12 d., Lietuvos keliuose policijos pareigūnai išaiškino beveik 13 000 Kelių eismo taisyklių pažeidimų, tarp jų 220 neblaivūs motorinių transporto priemonių vairuotojai, 133 asmenys, neturintys teisės vairuoti, ir 34 asmenys, sėdę prie vairo, nors teisė vairuoti jiems atimta, 1 337 atvejai, kai vairuotojai, vairuodami, naudojimosi mobiliojo ryšio priemonėmis. Pažeidimų fiksavimo sistemomis užfiksuoti 12 088 transporto priemonių leistino važiavimo greičio viršijimo atvejai, 24 proc. jų nustatyti policijos naudojamais mobiliaisiais prietaisais „PoliScan FM1“.

REKLAMA

Visiems svarbus priminimas iš Kelių eismo taisyklių:

– Vairuotojas ir keleiviai, važiuodami transporto priemone su įrengtais saugos diržais, privalo juos užsisegti.

– Saugos diržas privalo būti užsegtas juosiant jį per petį ir per juosmenį arba kaip numatė transporto priemonės gamintojas.

– Gyvenvietėse vairuotojui leidžiama neužsisegti saugos diržo važiuojant atbulomis arba stovėjimo aikštelėse.

– Žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis pagal gamintojo nurodytą dydžio intervalą ir didžiausią vaiko masę arba atitinkamas grupes.

– Vyresni kaip 3 metų autobusų keleiviai privalo naudotis įrengtomis prisegimo sistemomis.

– Vairuotojas privalo užtikrinti, kad motorine transporto priemone vežami vaikai naudotų įrengtas ir jiems pritaikytas prisegimo sistemas.

– Asmeniui, kuriam kompetentingos institucijos dėl rimtų medicininių priežasčių išdavė specialų pažymėjimą, leidžiama neužsisegti saugos diržo (pažymėjime turi būti nurodytas jo galiojimo laikas).

Policija veikia pilnu pajėgumu- gaudo greitį viršijančius, telefonais plepančius, reg.numerių nenusivaliusius ir tt vairuotojus. Juos baudžia, kartais netgi stipriai. O ką dar veikia policija? Lietuvoje pilna nusikaltimų: nužudymai, prievartavimai, plėšimai, dingsta žmonės, kas dieną surandami lavonai. Šioje vietoje policija vargais negalais suregistruoti tesugeba. Nėra pajėgumų. Tualete gulintį lavoną surado po dviejų savaičių nuo žmogaus dingimo. Atrodo, policija visiškai praranda prioritetus. Nespėja nieko nuveikti, tik su trikojais pasišvaistyti. Gal laikas būtų baigti reformuotis ir pradėti nors minimaliai dirbti, o ne tik girtis, kokie jie darbštuoliai. Laikas imtis prevencijos, laikas ne tik lygių galimybių kontrolierės užgaidas pildyti, įdarbinant gražias mergužėles, kurias pačias porininkai turi saugoti, bet sustiprinti patrulių darbą realiai. Kas nors Vilniuje matė pėsčiąjį policijos patrulį, o ir su mašinomis policijos patrulį gali pamatyti tik pietų metu prie kavinių. Gal laikas susimąstyti, ar kas nors vadovauja Lietuvos policijai, ar ji tik vykdo "ministrės" užgaidas.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų