REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Besimokant vairuoti būna, kad neužtenka ir tam skirtų 30 valandų – tenka pirkti papildomas pamokas. O kaip išmokti, jei įpusėjus pamokoms vis dar nebuvo leista išvažiuoti už aikštelės ribų?

Besimokant vairuoti būna, kad neužtenka ir tam skirtų 30 valandų – tenka pirkti papildomas pamokas. O kaip išmokti, jei įpusėjus pamokoms vis dar nebuvo leista išvažiuoti už aikštelės ribų?

REKLAMA

Vienas asmuo socialiniame tinkle „Facebook“ papasakojo, kad šiuo metu mokosi vairuoti ir teiravosi, kiek pamokų kitiems teko važinėti, kad būtų išleisti iš aikštelės:

„Manęs dar nenori išleisti iš aikštelės, nors jau – 7 pamoka. Būna taip, kad, jei iš pirmo karto nepadarau gyvatėlės, tai jis sako, kad bus dar pora pamokų aikštelėje, kol padarysiu“.

Žmonės komentaruose stebėjosi, kaip septinta pamoka vis dar gali būti aikštelėje, ir dalijosi, kad juos į gatves išleido pirmą ar antrą pamoką. Net tuos, kurie pirmą kartą sėdėjo prie vairo.

„Po dviejų pamokų į miestą važiavom, nors gyvatėlės iki dabar nepavyksta padaryti atbulai“, – rašė viena mergina.

REKLAMA
REKLAMA

„Na, nežinau. Draugei ir nesisekė gyvatėlė, bet, kad 7 pamokas laikyti aikštelėje, nebuvo nė minties“, – pasakojo kita komentatorė.

Dalis žmonių atkreipė dėmesį, kad dėl to teks pirkti nemažai papildomų pamokų, spėliojo, kad galbūt taip bandoma užsidirbti, ir siūlė keisti instruktorių.

REKLAMA

Portalo tv3.lt kalbinta su šiuo mokiniu nesusijusi vairavimo mokykla patikino, kad aikštelėje mokiniai laikomi daugiausiai 3 pamokas, mat gyvatėlė nėra privalomas kriterijus mokiniui išleisti į gatves.

Į gatves išvažiuoti galima ir su šeimos nariu

Šiaulių vairavimo mokyklos „Jago“ vairuotojų mokytojas Antanas Gedvilas neslėpė, kad tokią istoriją tenka girdėti ne pirmą kartą.

„Jeigu instruktorius yra užsibrėžęs, kad į miestą galima važiuoti tik tada, kai gyvatėlė – iš pirmo karto, tai, sakyčiau, ne visai teisingas sprendimas.

Gal mokiniui tik gyvatėlė ir nesiseka, o visur kitur važiuos ir manevruos be didesnio vargo. O gyvatėlę ir pasitaisius galima atlikti. Svarbiausia – išsisukti iš padėties nieko nekliudžius ir per adekvatų laiką“, – kalbėjo vairavimo instruktorius.

REKLAMA
REKLAMA

Jis primena, kad mokytis vairuoti galima ir su šeimos nariu, atitinkančiu aprašo nuostatas. O tokiu atveju visai nėra privaloma mokytis vairavimo aikštelėse – mokiniui yra suteikiama teisė dalyvauti eisme su šeimos nariu, galbūt visai neturinčiu mokymo praktikos.

Tad profesionalus instruktorius, pašnekovo nuomone, savo darbą puikiai atliktų atvirose vietose, pradedant nuo mažesnį eismą turinčių aikštelių baigiant magistralėmis ir greitkeliais:

„Laiką šlifuojant aikšteles iškeitę į važiavimą realiomis sąlygomis, gautume žymiai daugiau patirties sukaupusį vairuotoją.“

Pašnekovas įvardijo, kad, dėl esamų reikalavimų, mokiniai iš aikštelės yra išleidžiami po 2–3 pamokų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojų mokytojas akcentavo, kad gyvatėlė mokiniams nėra privaloma – į gatves yra važiuojama, kai mokiniui pavyksta sklandžiai valdyti transporto priemonę.

„Jūsų minimu atveju, mokiniui greičiausiai reikės kompensuoti pamokas, praleistas aikštelėse, įsigyjant papildomų pamokų, nes su pagrindiniais sunkumais būtent ir susiduriame realiame eisme.

Čia reikia daugiausia treniruotis. Dažnai, net minimaliai laiko praleidus aikštelėje, eismui laiko pritrūksta, tai papildomos pamokos – neišvengiamos, siekiant užbaigti mokymus vairuojant užtikrintai“, – neslėpė A. Gedvilas.

Kada gali neišleisti į gatves?

Kaip priminė A. Gedvilas, vairuotojų mokymo tvarkos apraše yra nustatyta, kad eisme mokinys gali dalyvauti išlaikęs teorijos egzaminą arba bent išklausęs pagrindines teorijos temas ir įgijęs praktinių įgūdžių vairavimo aikštelėje:

REKLAMA

„Visais atvejais dalis praktinio vairavimo įgūdžių mokymo kurso pirmiausia turi būti atliekama vairavimo mokymo aikštelėje, o vėliau mokiniai, įgiję būtiniausių teorijos žinių (turi būti išklausę kelio ženklų ir kelių ženklinimo, eismo reguliavimo (šviesoforų, reguliuotojo) ir įspėjamųjų signalų, važiavimo per sankryžas ir geležinkelių pervažas taisyklių mokymo kursą) ir turintys praktinio vairavimo įgūdžių vairavimo mokymo aikštelėje, gali būti mokomi keliuose (gatvėse).“

Pasak pašnekovo, vairavimo mokyklos taip pat privalo turėti praktinio mokymo teminius, planus, kuriuose yra numatyta, kiek laiko skirti mokymui aikštelėje. O, ką būtent reikia sugebėti išvažiuojant į gatves, nėra detalizuojama.

REKLAMA

Taigi, A. Gedvilo vertinimu, mokiniui susipažinus su automobilio valdymu, išmokus pajudėti iš vietos, įsibėgėti ir sustoti, saugiai sukti vairą ir jį atsukti (ištiesinti automobilį), pasitreniravus atlikti visus pratimus galima pradėti galvoti apie eismą:

„Dažniausiai tai trunka 2–3 pamokas. Pirma pamoka dažniausiai būna 2 akademinės valandos.“

Paklausus, kokiais atvejais mokiniai gali būti ilgai neišleidžiami į gatves, pašnekovas atsakė, kad, jeigu visiškai nesisektų valdyti vairo arba pedalų, viskas būtų daroma chaotiškai, neadekvačiai, kas galėtų kelti pavojų kitiems, tai būtų važinėjama aikštelėse arba nuošaliose gatvelėse, kur visai nėra eismo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žinoma, pirmą kartą išvažiavus į gatvę mokiniui atsiranda didelė baimė, todėl yra labai svarbu ramiai padėti jam nesukeliant papildomo streso.

Nes, esant per didelei įtampai, mokinys gali „kirsti“ per stabdžius, mestis staiga į šoną ar atlikti bet kokį nenuspėjamą veiksmą. Ir, ar tai bus trečia jo pamoka, ar septinta, rizika – tokia pati. Taigi mūsų patirtis rodo, kad visgi užsibūti aikštelėse ilgai tikrai nėra tikslinga“, – komentavo vairavimo mokyklos mokytojas.

Vairavimui eisme būtina skirti bent 15 valandų?

„Regitra“ atstovas spaudai Lukas Vosylius nurodė, kad minimali mokymosi trukmė, prieš įgyjant teisė vairuoti B kategorijos transporto priemones, yra 30 mokymo valandų.

REKLAMA

Pasak jo, B kategorijos, kitaip nei motociklo, egzamine „gyvatėlė“ nėra atliekama.

„Manytume, kad, siekiant išsiugdyti pakankamus vairavimo įgūdžius, mokymuisi vairuojant eisme būtina skirti ne mažiau dėmesio nei mokymuisi aikštelėje.

„Regitra“, spręsdama asmens priėmimo į egzaminą klausimą, vadovaujasi (be kita ko) informacija apie vairavimo mokymo baigimą, kai jis yra privalomas. Vairavimo mokymo kokybės ar turinio vertinimo funkcija „Regitrai“ nėra suteikta“, – komentavo L. Vosylius.

„Jago“ vairavimo mokytojas patarė, kad tokiu ar panašiais atvejais, kai mokinys be svarbių argumentų nėra išleidžiamas iš aikštelės, reikėtų pasikalbėti su mokyklos atsakingais darbuotojais ir pasikeisti instruktorių.

REKLAMA

O, jei situacija nesikeičia ir yra poreikis, visada nesunkiai galima pasirinkti ir kitą mokyklą, išsiimant nemokamą pažymą buvusioje, nurodančią, kiek pamokų buvo atlikta.

„Visuomet stengiamės kuo anksčiau (kiek leidžia nurodymai aprašuose) pradėti mokymą realiomis sąlygomis – taip mokinys pasisemia daugiau patirties ir greičiau prisitaiko prie eismo sąlygų.

Šiaulių regiono „Regitroje“ išlaikymo iš pirmo karto procentas nenuteikia džiaugsmingai – taip, kaip ir visos Lietuvos, kasmet vis dar mažėja. Bet mūsų mokiniai sėkmingai tą procentą kelia į viršų. Šie metai prasidėjo, panašu, dar sėkmingiau, išlaikymo procentas didėja“, – komentavo A. Gedvilas.

vairavimo instruktoriui, už mokinio ruošimą, turi būti apmokama tik tada, kai mokinys išlaiko vairavimo egzaminą regitroje. Dabar vairavimo "mokytojai" tik aprūpina darbu regitros egzaminuotojus, o tie, sukirtę mokinį, vėl duoda darbo vairavimo "mokytojams" - visi draugiškai melžia mokinio piniginę.
Mačiau ,kaip mokinys vaziavo mieste: posūkiu nerodė,itin lėtai antra juosta,sedint šalia instruktoriui. Labai nekokybiškai ruošiami vairuotojai,ypač neskiria dėmesio vairavimo kultūrai, kas dažnai iššaukia avarijas.Jauni vairuotojai nepraleidžia ,neįleidžia ar kitaip nedraugiški kitu atžvilgiu.Instruktoriai patys eisme nesibodi ta daryti ,tai ką jie gali išmokyti ???
Reikia prailginti praktini mokyma iki 3 ar 4 men. Dabar vadinami mvairuotojai kepami kaipm bandeles pagreitintu budu ir nespeja igyti praktiniu igudziu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų