REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar sutiktumėte mokėti didesnes privalomo draudimo įmokas vien todėl, kad kiti vairuotojai šios markės automobiliais padaro daugiau avarijų, kad mašina turi galingesnį variklį arba tiesiog blogą istoriją?

Ar sutiktumėte mokėti didesnes privalomo draudimo įmokas vien todėl, kad kiti vairuotojai šios markės automobiliais padaro daugiau avarijų, kad mašina turi galingesnį variklį arba tiesiog blogą istoriją?

REKLAMA

Vilnietis Gediminas (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) su tuo nesutinka ir piktinasi, kodėl BMW savininkai turi mokėti didesnes draudimo įmokas:

„Tai yra diskriminacija, nes ne visi vairuotojai yra vienodi.“

Ir iš tiesų, draudimo bendrovių duomenimis, daugiausiai susimokėti tenka būtent BMW X5 ir „Audi Q5“ vairuotojams. O pigiausias draudimas – vairuojantiems „Opel“.

Vis tik specialistai atkreipė dėmesį, kad įtakos vairuotojų privalomojo draudimo kainai turi daugybė veiksnių, markė – tik viena iš jų. Itin daug lemia pačiam vairuotojui priskirta drausmingumo kategorija, jo patirtis ar vieta.

REKLAMA
REKLAMA

„Jokia čia neteisybė“ ar diskriminacija

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba pabrėžė, kad automobilio markė ar jo galingumas nėra galimas pagrindas diskriminacijai.

REKLAMA

„Pavyzdžiui, jei didesnes draudimo įmokas lemtų vairuotojo lytis, amžius, tautybė, rasė, negalia, socialinė padėtis ar lytinė orientacija, tuomet tokį pagrindą galbūt būtų galima įžvelgti.

Be to, draudimo bendrovės įstatymiškai turi teisę įvertinti draudimo riziką ir, kaip suprantame, tai daro besiremdamos objektyviais duomenimis bei tyrimais“, – tv3.lt portalui komentavo tarnyba.

Bendrovės „Edrauda“ direktorė Rima Kazlauskaitė–Alkinė atkreipė dėmesį, kad daugiau įtakos draudimo kainai turi automobilio galingumas, įvykių dažnis, o ne konkreti markė:

REKLAMA
REKLAMA

„Jei draudimo bendrovė, naudodamasi įvykių dažnių statistika, įžvelgia, kad BMW markės vairuotojai daro daugiau autoįvykių ir tuo naudodamasi kelia įkainius, tai jokia čia neteisybė. Tai yra tiesiog verslo rizikos paskirstymas tarp visų draudimo klientų.“

Bendrovės „Draudimas.lt“ vadovas Vytautas Janušauskas įvardijo, kad vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo kaina priklauso nuo daug veiksnių, tačiau didžiausią įtaką turi šie trys:

  • vairuotojas (amžius, stažas, kitų draudžiamos transporto priemonės valdytojų amžius / stažas);
  • automobilis (markė, modelis, variklio galingumas, registracijos vieta);
  • vairuotojo ir automobilio bendra istorija (drausmingumas).

„Nepatyrusiam vairuotojui, didmiestyje sėdančiam prie galingo automobilio vairo, teks sumokėti palyginti aukštą kainą, siekiančią kelis šimtus eurų ar net daugiau.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau patyrusiam ir drausmingam mažo miestelio gyventojui, vairuojančiam ne tokią galingą transporto priemonę, civilinės atsakomybės draudimas atsieis gerokai pigiau – gali nesiekti ir 50 eurų“, – aiškino specialistas.

„Edrauda“ direktorė pridūrė, kad draudimo kainą gali lemti ir automobilio paskirtis, pvz., ar tai – asmeniniam naudojimui, ar pavežėjų / taksi paslaugoms.

Vienas iš kriterijų kainai, be to, gali būti ir kliento lojalumas.

Draudimo kainų skirtumai pagal markę

„Draudimas.lt“ vadovas neslėpė, kad draudimo kaina gali skirtis ir dėl vairuojamo automobilio modelio, tačiau neženkliai.

„Neatmetus nei drausmingumo istorijos, nei valdytojų amžiaus ir stažo, palyginome beveik 20 tūkst. privalomojo draudimo sutarčių, siekiant įvertinti, kaip skiriasi draudimo kaina draudžiant skirtingų markių automobilius“, – kalbėjo specialistas.

REKLAMA

O rezultatai parodė, kad pigiausias draudimas yra „Opel“ markės automobiliams – vidutinė metinė kaina siekia 74 eurus.

Tik vos daugiau – apie 75–80 eurų – už draudimą tenka mokėti „Ford“, „Peugeot“, „Citroen“ ir „Renault“ automobilių vairuotojams.

Kiek didesnės draudimo kainos tenka „Škoda“, „Volkswagen“, „Honda“, „Audi“, „Mazda“, „Alfa Romeo“ ir „Toyota“ vairuotojams. Vidutiniškai šių markių automobilių vairuotojams už draudimą metams tenka sumokėti apie 80–100 eurų.

O brangiausiai draudimas dažniausiai atsieina vairuotojams, turintiems „Mercedes–Benz“, „Lexus“, BMW ir „Jaguar“ automobilius.

REKLAMA

Už jų civilinės atsakomybės draudimą metams vairuotojai vidutiniškai sumoka atitinkamai 106, 108, 116 ir 121 eurą.

„Atsižvelgiant į konkretų modelį, brangiausiai už draudimą tenka mokėti BMW X5 ir „Audi Q5“ vairuotojams“, – pridūrė V. Janušauskas.

Pasak jo, tiesiog taip sutampa, kad BMW, „Lexus“ ar „Jaguar“ automobiliai turi galingesnius variklius nei „Opel“, „Mazda“ ar „Ford“.

BMW vairuotojai moka daugiau – mitas?

Komentuodamas Gedimino pasipiktinimą V. Janušauskas įvardijo, kad, jei jokių avarijų neturėjęs, ilgą stažą turintis ir pan. BMW vairuotojas moka gerokai didesnę draudimo kainą, tai tikrai būtų vertinama kaip konkrečių automobilių gamintojų ir jų vairuotojų diskriminacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Tačiau, nekalbant konkrečiai apie BMW, o bendrai apie visus gamintojus, juk galime logiškai manyti, kad kiekvieno automobilio markė turi su savimi susijusią statistiką (įvykio tikimybės, įvykio žalos dydžio ir pan.), todėl kažkiek automobilio markė gali lemti draudimo įmoką.

Lygiai kaip ir registracijos miestas ar vairuotojo stažas – Vilniaus miesto gyventojai arba jaunesni asmenys galėtų jaustis lygiai taip pat diskriminuojami, kad mažesnių miestų gyventojai ar vyresni žmonės už draudimą moka mažiau“, – kalbėjo jis.

„Draudimas.lt“ atstovas pridūrė, kad palyginus remonto darbų kainas Vilniuje ir Utenoje arba palyginus, kiek statistiškai avarijų padaro jaunas ir vyresnis vairuotojas, galima greitai suprasti, kodėl privalomojo draudimo kainos skiriasi.

REKLAMA

Pašnekovas teigė norintis paneigti mitą, kad BMW vairuotojai už draudimą moka daugiau, ir pasidalino privalomojo draudimo kainos grafiku.

V. Janušauskas papasakojo, kad šiuo atveju lygino tik Vilniuje registruotas BMW, „Mercedes“, „Lexus“, „Opel“, „Citreon“ ir „Ford“ transporto priemones, kurių variklio galingumas yra tarp 100–120 kW.

Jo aiškinimu, taip į analizės apimtį patenka dauguma populiariausių modelių: 3 ir 5 klasės BMW; A, C, E klasės „Mercedes“; „Opel Astra“, „Mokka“, „Zafira“; „Ford Fiesta“, „Focus“, „Mondeo“ ir pan. 

Specialistas pridūrė, kad buvo sulyginti vairuotojų duomenys, grafiko imtis – asmenys tarp 35–45 metų amžiaus, turintys ne mažesnį nei 5 metų vairavimo stažą.

REKLAMA

„Iš grafiko matyti, kad privalomojo draudimo kaina yra labai artima tarp visų automobilių gamintojų ir skiriasi neženkliai, o bendra kainų lygio tendencija yra lemiama drausmingumo kategorijos. 

Objektyviai vertinant duomenis, yra ne vienas atvejis, kada BMW vairuotojas moka mažesnę įmoką nei „Opel“, „Citroen“ ar „Ford“ vairuotojas ir atvirkščiai. Tad darome išvadą, kad privalomojo draudimo kainai automobilio markė ar modelis neturi didesnės įtakos, nei automobilio galingumas arba vairuotojo drausmingumas“, – įžvalgomis dalinosi „Draudimas.lt“ vadovas.

Drausmingumą gali lemti automobilio perrašymas ar pirkimas

V. Janušausko teigimu, tiek vairuotojo, tiek automobilio drausmingumas yra vertinami bendrai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovo aiškinimu, pirmą kartą draudžiant automobilį vairuotojas turi 0 (nulinę) drausmingumo kategoriją.

Jei per metus nutiko eismo įvykis, kurio kaltininkas buvo šis vairuotojas, jo drausmingumas tampa N1 (padarius 2 įvykius – N2 ir t. t.). O važiuojant be eismo įvykių antrais metais nuostolingumas iš 0 tampa D1, D2 ir t. t. 

„Raidė „N“ reiškia nedrausmingas, o raidė „D“ – drausmingas. Tad, priklausomai nuo vairuotojo drausmingumo istorijos, gaunama adekvati draudimo kaina. Kuo ilgiau važinėsime be įvykių, tuo geresnė bus drausmingumo kategorija, tuo pigesnis bus draudimas“, – komentavo „Draudimas.lt“ atstovas.

Anot jo, praktikoje pasitaiko atvejų, kai drausmingas vairuotojas, per 5 metus sukaupęs, pavyzdžiui, D5 drausmingumo kategoriją ir mokėjęs mažas draudimo įmokas, pasikeitė automobilį ir bendra drausmingumo kategorija nusimušė į D0.

REKLAMA

Taigi naujo automobilio draudimo kaina padidėja, net jeigu kiti parametrai (automobilio galia, registracijos vieta ir pan.) nesikeitė.

Pašnekovas užsiminė, kad iš to seka įvairios kuriozinės situacijos. Kaip pavyzdį jis pateikė jauną vairuotoją, kuris turėjo sukaupęs D3 kategoriją, bet nusprendė perregistruoti automobilį ant močiutės, gyvenančios kaime, siekdamas sutaupyti draudimo įmoką.

O išėjo taip, kad draudimo įmoka net padidėjo, kadangi močiutė neturėjo drausmingumo istorijos.

„Todėl vairuotojams, kurie savo vairavimo istoriją tik kuria, patartume rinktis nedidelės galios automobilį ir ypač atidžiai laikytis kelių eismo taisyklių, o vairuojant – nerizikuoti, neviršyti greičio. Toks elgesys padės išvengti avarijų ir susikurti gerą drausmingumo kategoriją“, – pabrėžė V. Janušauskas.

REKLAMA

Vienoje įmonėje – 55, kitoje – 700 eurų

„Draudimas.lt“ vadovas paminėjo, kad visuomet yra verta palyginti kelių draudimo įmonių sąlygas ir tuomet priimti sprendimą, nes draudimas skirtingose draudimo bendrovėse tam pačiam vairuotojui ir automobiliui kartais skiriasi itin ženkliai.

Jis aiškino, kad ieškant geriausios kainos verta įsigilinti į skirtingų draudimo įmonių sąlygas: „Vienos bendrovės jaunu nepatyrusiu vairuotoju, kuriam taiko aukštesnes įmokas, laiko žmogų iki 23 metų su mažesne nei 3 metų vairavimo patirtimi.

O kitos įmonės pradeda taikyti geresnius įkainius vairuotojams nuo 25 metų, nepriklausomai nuo vairavimo patirties. Pasiskaičiuoti individualų draudimo pasiūlymą palyginant visų Lietuvoje veikiančių draudimo bendrovių kainas galima internetiniame portale www.draudimas.lt.“

REKLAMA
REKLAMA

Specialistas pateikė kelis privalomojo draudimo kainos pavyzdžius draudžiant identišką automobilį, tačiau skirtingose draudimo bendrovėse ir skirtingais parametrais: „Šiam pavyzdžiui pasirinkome vieną populiariausių automobilių Lietuvoje – 2008 m. „VW Passat“ modelį.“

Taigi draudimo įmoka gali būti tiek 55 ar 100, tiek 390 ar 700 eurų, vadinasi, ji gali skirtis net 13 kartų ar, pavyzdžiui, 645 eurais.

„Kaip matyti iš lentelės – drausmingumo kategorija turi daugiausiai įtakos draudimo kainai. Vairuotojas gali būti jaunesnis ir su mažesniu stažu, tačiau dėl geros drausmingumo istorijos mokės mažesnę draudimo kainą, nei vyresnis ir labiau patyręs vairuotojas“, – pridūrė V. Janušauskas.

Ne brangint, o keisti
Ne brangint, o keisti
Markė gali būti bet kokia, nemoki vairuot = nemoki vairuot. Nesiriša čia markė niekur. Vienintelis dalykas, kad BMW, MB ir kitos tokio lygio markės įprastai turi daugiau galios todėl atsiranda 19-inių su senom netvarkingom "kregždėm" ir nupezusiom "slyvom" už 900 eurų, be pinigų ant normalių padangų ir aptarnavimo, galu varomu, "bet 150 kw".
Čia sprendimas ne brangint visiems, o tiesiog neturint stažo ir YPAČ lapams drausti važinėt galingesnėm nei jų protas neša. Pvz.:
Lapas - Iki 90kw
Iki 5 metų stažas - iki 100kw.
Amžius čia irgi nieko nelemia. Tik stažas. Pasodink 26 ar kad ir 30 metų žmogų su lapu, kątik išsilaikiusį teises prie 190kw galu varomos mašinos žiemą - per savaitę 2 kartus į griovį priparkuos.
Keisti reikia sistemą, o ne mokesčius.
Sulaukus 36m kiekvienais metais draudimas brangsta 10eur nuo nieko nepriklauso, automobilis tas pats... vis draudeja aiskina, kad brangsta kiekvienais metais. Tai apgailetina. Kaip gali brangti draudimas jei nepadarai jokios zalos? LIETUVA VISA SALIS KARTELINIS SUSITARIMAS.

Tokiems žmonėms arba pavydas, nes seną Sharan'a vairuoja arba tiesiog proto trūkumas. Arba abu :) . Nemoki vairuot - vairuok, kad ir opeli, vistiek atsitrenksi į medį. Nesiriša čia markė
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų