REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įprastai vairuojantys tėvai savo automobiliuose turi kėdutes vaikams. Vis tik pasitaiko atvejų, kuomet su vaikais tenka keliauti pasitelkiant taksi ar pavežėjų paslaugas. Dėl to gali kilti problemų.

Įprastai vairuojantys tėvai savo automobiliuose turi kėdutes vaikams. Vis tik pasitaiko atvejų, kuomet su vaikais tenka keliauti pasitelkiant taksi ar pavežėjų paslaugas. Dėl to gali kilti problemų.

REKLAMA

Remiantis Kelių eismo taisyklėmis (KET), nėra skirtumo, ar automobilis yra nuosavas, ar keleivius veža įmonė – kėdutės vaikams iki 135 cm ūgio yra privalomos, kitaip grės baudos ir vairuotojo teisių atėmimas.

Tačiau kėdutes turi mažesnė dalis taksi ar pavežėjų automobilių, todėl jų reikia laukti ilgiau ir už juos mokėti brangiau.

Iškilo klausimas dėl kėdučių taksi

Vienai gyventojai socialiniame tinkle paklausus, ar galima mažametį vaiką vežti automobilyje be kėdutės, o, pavyzdžiui, ant kelių, komentatoriai ėmė atsakinėti, kad už tai grėstų bauda.

Vis tik dalis jų ėmė diskutuoti, kam ta bauda būtų išrašyta – keleiviui su vaiku ar vairuotojui.

„Privaloma, tai taip. Bet mane visada domino, o kaip yra su taksi? Jie tai neturi vaikams kėdučių“, – pasiteiravo viena moteriškė.

REKLAMA
REKLAMA

Kita jai atsakė, kad, pavyzdžiui, „Bolt“ yra pasirinkimas su vaikiška kėdute, tačiau ten, anot jos, ne kėdutė, o „pašikniukas“, kuris tinka tik nuo tam tikro vaiko ūgio: „Tai realiau „Bolt“ neturi vaikiškų kėdučių.“

REKLAMA

Komentatoriai pritarė, kad naudojantis pavežėjų ar taksi paslaugomis vaikiškų kėdučių dažniausiai nebūna, o jei ir būna, už tai reikia net papildomai susimokėti ir dar ilgiau palaukti.

Kėdutes turi tik apie 20 proc. automobilių

„Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius aiškino, kad „Bolt“ platformoje jau kelis metus sėkmingai veikia kategorija patogioms ir saugioms kelionėms su vaikais.

Anot atstovo, joje registruojasi tie vairuotojai, kurie klientams gali pasiūlyti vaikišką kėdutę. Jis pridūrė, kad šiai kategorijai yra priskiriami vairuotojai, savo automobilyje turintys universalią,15–36 kg svorio vaikui tinkančią kėdutę.

REKLAMA
REKLAMA

Jis pridūrė, kad išsikviesdamas automobilį bendroje kategorijoje keleivis turi teisę pasirūpinti kėdute ir pats.

Taksi bendrovės „1820.lt“ komanda neslėpė, kad ne visi automobiliai turi vaikiškas kėdutes:

„Didesnė dalis mūsų automobilių yra standartinės transporto priemonės ir ten nėra įrengtos specialios vaikiškos kėdutės. Šis sprendimas yra susijęs su keleivių pasirinkimu ir paklausos lygiu.“

Vis tik atstovai pridūrė, kad tam tikri automobiliai gali būti įrengti su vaikiškomis kėdutėmis, tačiau tai nėra standartinė praktika – įrangą vaikams vežti turi apie 20 proc. bendrovės automobilių.

Paslauga su kėdute – brangesnė 

„Bolt“ atstovas įvardijo, kad kelionės kategorijoje „Vaikiška kėdutė“ kainuoja beveik tiek pat, kaip ir įprastoje – čia pritaikomas 0,6 euro didesnis įsėdimo mokestis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kaip ir kitų kategorijų atvejais, stengiamės į kelionės kainą įskaičiuoti kaštus, kuriuos vairuotojas patiria dėl papildomų keleivių poreikių – nesvarbu, ar tai vaikiška kėdutė, papildomas salono valymas vežant gyvūnus, ar tiesiog didesnis automobilis“, – kalbėjo A. Pacevičius.

„1820.lt“ atstovai atkreipė dėmesį, kad keleiviai gali užsisakyti automobilį su vaikiška kėdute, tačiau tai turi būti iš anksto aptariama ir sutarta su mūsų klientų aptarnavimo skyriumi.

„Paprastai už tai gali būti papildomas mokestis, nes tai reikalauja papildomų išteklių ir pasiruošimo iš mūsų pusės“, – nurodė jie.

Gali tekti palaukti ilgiau

A. Pacevičius įvardijo, kad šiuo metu vaikiškas kėdutes gali pasiūlyti beveik tūkstantis „Bolt“ platformą nuolat naudojančių vairuotojų.

REKLAMA

„Tikslios dalies įvardinti nepavyks, nes aktyvių vairuotojų skaičius platformoje nuolat kinta. Jie nėra „Bolt“ darbuotojai, o prisijungia pagal savo tvarkaraštį, norėdami papildomai užsidirbti.

Vis dėlto, automobilių su kėdutėmis pasiūla yra pakankamai didelė, todėl jų gali tekti palaukti šiek tiek ilgiau, tik kai bendrai kelionių skaičius yra išaugęs, t. y. pikų metu“, – dėstė pašnekovas.

„1820.lt“ irgi pripažino, kad gali būti atvejų, kai keleiviams su mažamečiais vaikais reikia laukti ilgiau, kadangi automobilių su vaikiškomis kėdutėmis yra mažiau:

„Tačiau su iš anksto suderintu planu ir pakankamu laiku iš anksto dažniausiai pavyksta rasti tinkamą automobilį laiku.“

REKLAMA

Kas mokėtų baudas iki 90 eurų?

Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) Komunikacijos vadovė Eglė Kučinskaitė pabrėžė, kad visi vairuotojai privalo vadovautis KET ir pavėžėjams bei taksi vairuotojams nėra išimčių.

„KET yra nurodyta, kad vairuotojas privalo užtikrini saugų vaikų vežimą, t. y. kad motorine transporto priemone vežami vaikai naudotų įrengtas ir jiems pritaikytas prisegimo sistemas.

Nevykdant šio reikalavimo, administracinėn atsakomybėn būtų traukiamas pavežėjas ar taksi vairuotojas“, – komentavo LTSA atstovė.

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Jorūnė Liutkienė paminėjo, kad vairuotojai turi naudoti saugumo standartus atitinkančias vaikų prisegimo sistemas, kurias vaikų prisegimo sistemų gamintojai sertifikavo ir kurios turi būti patvirtintos pagal Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos patvirtintų taisyklių Nr. 44/03 ar Nr. 129 arba vėlesnių jų versijų reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovės įvardijo, kad, pagal Administracinių nusižengimų kodeksą, naudojimosi vaikų ūgiui ir svoriui pritaikytomis atitinkamos grupės sėdynėmis tvarkos pažeidimas užtraukia baudą vairuotojams ir (ar) keleiviams nuo 30 iki 50 eurų.

Šį nusižengimą padarius pakartotinai, baudos siekia 60–90 eurų. Be to, už šiuos nusižengimus gali būti skiriamas teisės vairuoti transporto priemones atėmimas nuo 1 iki 2 mėnesių.

Be kėdutės vežti privalo atsisakyti

„1820.lt“ komanda nurodė – jei keleivis užsisako automobilį be vaikiškos kėdutės, o jo poreikiams pasikeitus kėdutė tampa reikalinga, galima susisiekti su bendrovės klientų aptarnavimo skyriumi, kad būtų rasta alternatyva.

REKLAMA

„Jei tai – neįmanoma, gali būti suteikiama galimybė atšaukti užsakymą ir iš naujo užsisakyti automobilį, kuris atitiktų naujus poreikius“, – komentavo atstovai.

Jie pažymėjo, kad „1820.lt“ vairuotojai negali priimti vežti mažamečių be vaikiškų kėdžių, kadangi tai prieštarautų įmonės saugos ir standartų politikai.

„1820.lt“ komanda patikino, kad kol kas nėra buvę atvejų, kai dėl kėdutės nebuvimo būtų buvę nubausti keleiviai, vairuotojai ar įmonė: „Mes siekiame užtikrinti, kad mūsų klientai būtų laiku ir saugiai pristatyti į norimus adresus.“

„Bolt“ atstovas priminė, kad vairuotojai yra atsakingi, jog vaikai būtų vežami tik specialioje kėdutėje: „Keleivių, keliaujančių su atžalomis, visada prašome rinktis tik šią kategoriją – neturėdamas kėdutės vairuotojas privalo atšaukti tokią kelionę.

REKLAMA

Atvejų, kai vairuotojai, savo automobiliuose neturintys kėdutės, atsisako vežti nepilnamečius, pasitaiko, bet pakankamai retai. Dažniausiai vairuotojai yra sąmoningi ir elgiasi pagal įmonės procedūras – atšaukdami kelionę jie gali nurodyti tai kaip priežastį.“

A. Pacevičius pridūrė, kad apie atvejus, kai vairuotojai būtų baudžiami už vaikų vežimą be specialios kėdutės, „Bolt“ iki šiol nebuvo informuotas.

Kaip vežami vaikai iki 135 cm ūgio

LTSA atstovė nurodė, kad KET labai aiškiai numato taisykles ir atsakomybes dėl vaikų vežimo ir privalomų kėdučių.

Ji ir policijos departamentas įvardijo, kad žemesni kaip 135 cm ūgio vaikai lengvuoju ar krovininiu automobiliu vežami prisegti jų ūgiui ir masei pritaikytomis vaikų prisegimo sistemomis, pagal gamintojo nurodytą dydžio intervalą ir didžiausią vaiko masę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Arba pagal šias grupes:

  • 0 grupė – skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 10 kg;
  • 0+ grupė – skirta vaikams, kurie sveria mažiau kaip 13 kg;
  • I grupė – skirta vaikams, kurie sveria nuo 9 iki 18 kg;
  • II grupė – skirta vaikams, kurie sveria nuo 15 iki 25 kg;
  • III grupė – skirta vaikams, kurie sveria nuo 22 iki 36 kg.

E. Kučinskaitė pridūrė, kad yra draudžiama ant priekinės motorinės transporto priemonės sėdynės vežti vaiką specialioje jo ūgiui ir masei pritaikytoje sėdynėje, kuri yra atsukta kryptimi, priešinga įprastai motorinės transporto priemonės važiavimo krypčiai, jeigu priekinė sėdynė – apsaugota saugos pagalve.

Ši nuostata nėra taikoma, jeigu priekinės saugos pagalvės veikimo mechanizmas yra išjungtas. Rekomenduojama, kad vaikas specialioje jo ūgiui ir masei pritaikytoje sėdynėje, kuri atsukta kryptimi, priešinga įprastai motorinės transporto priemonės važiavimo krypčiai, būtų vežamas kaip galima ilgiau (kaip nurodo sėdynės gamintojas). 

ŽMONĖS KADA JUS SUPRASITE BOLT NĖRA TAKSI IR BOLT UŽ NIEKA NEATSAKO ????
JUS RENKATĖS PIGŲ PAVEŽĖJĄ KURIAM BOLT DUODA UŽSAKYMĄ, NUSKAITĘS NUO PAVEŽĖJO 30 PROC. SU APVIRKŠTINIU PVM., IR JEI NEDUOK DIEVE KAŽKAS ĮVYKTŲ AVARIJA KUR JŪSŲ VAIKAS BUS SULUOŠINTAS, BANDYKITE IŠSIEIKOTI IŠ TO UZBEKO AR TADŽIDO,KURIS NET DRAUDIMO NETURI, NES BOLT JOKIOS ATSAKOMYBĖS NENEŠA ???? GAL BRADEKITE GALVOTI O NE VAIKUS LEISTI NAUDOTIS BOLT ...
Jeigu taksi vairuotojams sutinka vežti vaiką be auto kėdutės baudą bus ir vairuotojui ir tėvams... Bet aš stebiuosi kartais tėvais, kuriems nusispjaut ant vaiko saugumo ir kviečia taksi paprastų tarifų... O paskui kas kaltas??? O gi vairuotojams, jis sutiko vežti vaiką be auto kėdutės... Taigi brangieji tėveliai, netaupykite ant vaikų saugumu/gyvybės, ir kvieskite taksi tinkamą kategoriją, t.y. su auto kėdutė...
Pirmiausia reikia galvot ir kalbėti apie avarijos pasekmes vaikams kai jie buvo vežami be ar netinkančioje kėdutėje o ne apie baudas. Jei jūsų kelionės metu įvyks auto įvykis tikrai negalvosite apie baudas o žiūrėsite ar nenukentėjo jūsų mažametis
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų