• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje sparčiai populiarėjant žaislams-pakabukams „Labubu“ Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė paklausimų dėl galimų klastočių pardavinėjimo internete. Kadangi žaislas greitai išparduodamas oficialiose parduotuvėse, žmonės ieško kaip įsigyti žaislą ne iš oficialių šio žaislo prekybos vietų ir rizikuoja gauti padirbinį. 

Lietuvoje sparčiai populiarėjant žaislams-pakabukams „Labubu“ Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) sulaukė paklausimų dėl galimų klastočių pardavinėjimo internete. Kadangi žaislas greitai išparduodamas oficialiose parduotuvėse, žmonės ieško kaip įsigyti žaislą ne iš oficialių šio žaislo prekybos vietų ir rizikuoja gauti padirbinį. 

REKLAMA

Taigi kaip atskirti padirbtą „Labubu“?

Išduoda ne tik išvaizda

Norint atskirti originalų „Labubu“ nuo padirbto, verta atkreipti dėmesį į kelis svarbius dalykus.

REKLAMA
REKLAMA

Visų pirma, originalus „Labubu“ gaminamas iš aukštos kokybės plastiko, jo siūlės yra lygios, o spalvos – ryškios ir tiksliai atkartojančios dizaino detales. Tuo metu padirbiniuose dažnai naudojamos prastesnės medžiagos, siūlės būna nelygios, o spalvos blankios arba net neatitinkančios naudojamų originaliuose dizainuose.

REKLAMA

Pakuotė taip pat gali daug pasakyti apie gaminio autentiškumą. Tikras „Labubu“ ant savo pakuotės turi „Pop Mart“ logotipą, QR kodą ir serijos informaciją. Tuo metu klastotės kartais būna be logotipo, su įvairiomis klaidomis arba net visiškai be dėžutės.

Kainos skirtumas taip pat signalizuoja apie galimą klastotę – originalus gaminys kainuoja nuo 15 iki 50 eurų (o jei leidimas ribotas – ir dar daugiau), todėl jei pastebėsite neįprastai mažą kainą, verta suabejoti gaminio kilme.

REKLAMA
REKLAMA

Išduoti padirbinį gali ir žaislo proporcijos bei forma. Originalūs žaislai pagaminti tiksliai ir profesionaliai, o klastotės dažnai būna keistų formų ar neteisingų proporcijų. Skiriasi ir jų kvapas: originalus „Labubu“ neturi kvapo arba pasižymi neutraliu plastiko kvapu, o padirbtas gali skleisti stiprų, nemalonų plastiko ar dažų kvapą.

Autentiškumą patvirtina ir papildomi ženklai – originalas turės QR kodą, hologramą ar sertifikatą, tuo tarpu padirbtose versijose jų paprastai nėra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galiausiai svarbiausia yra įsigijimo vieta. Norint išvengti klastočių, verta rinktis oficialias parduotuves arba patikimus tiekėjus, nes turguose ar neaiškios kilmės internetinėse parduotuvėse dažniausiai yra siūlomos neoriginalios prekės.

„Visada svarbu įsitikinti, ar el. parduotuvė yra patikima. Kadangi VVTAT neturi galimybių iš anksto užkirsti kelio kiekvienai rizikingai svetainei, vartotojų budrumas išlieka pagrindine priemone išvengti nuostolių“, – komentavo VVTAT.

REKLAMA

Kas signalizuoja, kad parduotuvė nepatikima?

VVTAT atkreipia dėmesį į kelis požymius, kurie gali rodyti, kad elektroninė parduotuvė yra nepatikima.

Visų pirma, nerimą turėtų kelti tai, jei pardavėjas svetainėje visai nenurodytas arba jį sunku identifikuoti.

Taip pat verta būti atsargiems, jei už prekes siūloma atsiskaityti per neaiškius tarpininkus ar net pervesti pinigus į trečiąsias šalis.

REKLAMA

Papildomai įtarimų gali sukelti ir prastos kokybės svetainės turinys – pilnas netikslumų, gramatinių klaidų ar automatinio vertimo tekstų.

Galiausiai, jei puslapyje stinga objektyvių vartotojų atsiliepimų, tai taip pat gali būti ženklas, kad verta ieškoti patikimesnės vietos apsipirkti.

VVTAT prieš perkant iš nepažįstamos elektroninės parduotuvės įvertinti šiuos aspektus: 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
  • Ar svetainėje aiškiai nurodytas veiklą vykdantis asmuo, jo kontaktai ir rekvizitai? 
  • Ar įmanoma su pardavėju susisiekti? 
  • Kam konkrečiai bus pervedami pinigai – ar mokėjimo informacija atitinka deklaruotą pardavėją? 
  • Koks yra visas svetainės turinys – ar prekių aprašymai, taisyklės, grąžinimo sąlygos ir kita informacija parašyta aiškia, taisyklinga kalba? 
  • Ar prekių
  • pasiūlymai nėra įtartinai per geri, kad būtų tiesa? 
  • Ar galima rasti realių, patikimų atsiliepimų nepriklausomuose šaltiniuose? 
  • Ar tai tikrai žinoma elektroninė parduotuvė, o ne jos imitacija su nežymiu pavadinimo pakeitimu? 

„VVTAT stebi elektroninės prekybos rinką, tiria gautus skundus ir imasi priemonių, kai nustatomi teisės aktų pažeidimai. Tačiau, atsižvelgiant į didelį tokių svetainių skaičių ir nuolat kintančius jų veikimo modelius, pirmiausia reikalingas atsakingas vartotojo elgesys ir kritiškas požiūris į nepažįstamas prekybos vietas internete“, – nurodė tarnyba.

REKLAMA

Madą pradėjo dainininkės

„Labubu“ žaislai 2015 m. buvo sukurti Honkonge (Kinija) gimusio menininko Kasingo Lungo, kuris taip pratęsė savo įnoringą personažų rinkinį „Pabaisiukai“.

Paprastai jie parduodami užslaptintose dėžutėse, kurių kiekvienoje yra atsitiktinai parinktas žaislas, t. y., kol neatidarysite dėžutės, nesužinosite, kokį „Labubu“ žaislą gavote.

REKLAMA

Šie žaislai itin išpopuliarėjo 2024 m., kai garsios grupės „Blackpink“ narė Lisa savo „Instagram“ paskyroje pasidalijo sukaupta „Labubu“ kolekcija.

Plačiai „TikTok“ socialiniame tinkle išplitusiuose vaizdo įrašuose garsi dainininkė parodė, kaip išpakuoja kelis „Labubu“ žaisliukus, o kai kuriuos iš jų panaudoja kaip aksesuarus ir pasikabina ant rankinės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kiek vėliau su šiais žaislais buvo pastebėtos ir kitos įžymybės. Pavyzdžiui, garsi dainininkė Rihanna buvo pastebėta su „Louis Vuitton“ rankine, kuri buvo papuošta ličių tematikos „Labubu“ žaislu.

Nuo šios mados neatsiliko ir Dua Lipa, kuri taip pat papuošė savo rankinę tokiu žaislu. Šie pakabinami žaislai dažniausiai ir pastebimi būtent ant rankinių, manoma, kad jie suteikia rankinėms spalvingumo.

REKLAMA

Uždirba milijardus

Pradinė „Labubu“ kaina siekia apie 20 eurų, o dėl riboto prieinamumo ir kolekcionavimo manijos jų kaina antrinėje rinkoje gali išaugti iki kelių šimtų eurų.

Šių žaislų oficiali platintoja yra Kinijos žaislų kompanija „Pop Mart“, kuri sparčiai auga žemyninėje Kinijoje ir užsienyje.

Žaislų populiarumas ne tik išaugino jų kainas, bet ir ženkliai prisidėjo prie „Pop Mart“ finansinės sėkmės.

REKLAMA

2024 m. bendrovės pajamos padidėjo 106,9 proc., pasiekdamos 13 mlrd. juanių (beveik 16 mlrd. eurų), o grynasis pelnas išaugo 185,9 proc., siekdamas 3,4 mlrd. juanių (daugiau nei 4,1 mlrd. eurų).

Plėsdama savo veiklą, „Pop Mart“ 2024 m. užsienio rinkose uždirbo 5,07 mlrd. juanių (beveik 7 mlrd. eurų), tai yra 375,2 proc. daugiau nei ankstesniais metais.

Bendrovė planuoja 2025 m. pasiekti 20 mlrd. juanių metines pajamas (apie 28 mlrd. eurų), iš kurių daugiau nei 10 mlrd. juanių (apie 14 mlrd. eurų) turėtų sudaryti užsienio rinkų pardavimai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų