Eilės parduotuvėje supykdė pirkėją: pandemijos metu taupoma klientų sveikatos sąskaita?

Valdant koronaviruso plitimą, didelėse parduotuvėse leidus lankytis tik pasiskiepijusiems asmenims, turėtų būti laikomasi visų saugumo reikalavimų, pavyzdžiui, atstumų tarp pirkėjų. Vis dėlto kai kurie parduotuvių lankytojai sako, kad parduotuvėse nesijaučia saugiai, mat nuolat ten susiduria su eilėmis. Jų įsitikinimu, prekybos tinklai tokiu būdu taupo pirkėjų sveikatos sąskaita. 

Visgi prekybininkai patikina, kad parduotuvėse kasininkų kiekis yra sprendžiamas vietoje – vertinant tuo metu parduotuvėje esamą klientų srautą. 

Pasipiktino tinklo nerūpestingumu 

Šiauliuose „Maximos“ tinklo parduotuvėje ne kartą su eilėmis susidūręs Marius (vardas pakeistas – aut. past.) įsitikinęs, kad tai yra įmonės strategija – taupyti savininko pinigus klientų sąskaita ir sveikata.

„Parduotuvėse, kada benuėjus, visada yra didelės žmonių eilės prie kasų. Šios eilės yra tik dėl to, kad visada dirba per mažai kasų. Galima ateiti į parduotuvę ir vakare, kai visai mažai žmonių. Tačiau eilės vis tiek bus, nes dirbs tik dvi kasos iš septyniolikos. 

Eilėse žmonės stovi pikti ir nesilaiko jokių atstumų. Daug kartų apie tai informavau tinklą, tačiau jokių sprendimų nėra“, – pasakoja Marius.

Vyras sako pamenantis, kad kai Vyriausybė sprendė dėl ribojimų prekybos centrams, tinklas skundėsi, kad taip bus trukdoma dirbti, tačiau kai leidžiama dirbti be apribojimų, parduotuvės tinkamai nedirba ir nesilaiko elementarios tvarkos ir saugumo klientų atžvilgiu. 

„Šiuo atveju klientai yra apgaudinėjami ir išnaudojami. Klientas savitarnos kasose apsitarnauja pats, dirba kasininkės darbą, tačiau jokio atlygio už šį darbą jis negauna. Jei „Maxima“ nori, kad klientas dirbtų už kasininkę, turėtų apmokėti, pvz., suteikti 30 proc. nuolaidą visam kliento pirkinių krepšeliui“, – sprendimus siūlo šiaulietis.

Kasos atidaromos pagal poreikį

„Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė sako, kad tinklas atsiprašo kliento už patirtus nepatogumus ir paaiškina, kad pirkėjų srautai parduotuvėse dažniausiai priklauso nuo laiko. 

„Pavyzdžiui, daugiau žmonių apsipirkti ateina per pietus ar po darbo, srautas pradeda didėti artėjant 17 valandai. Taip pat didesni srautai būna savaitgaliais.

Matydami daugiau pirkėjų, parduotuvės darbuotojai vietoje priima sprendimą atidaryti daugiau kasų, o kai pirkėjų srautas sumažėja, dirba ir mažiau kasų. 

Šiaulių „Akropolyje“ esančioje parduotuvėje piko metu dirba daugiau nei 10 kasų, kuriose aptarnauja kasininkai, taip pat yra viena informacijos kasa ir 8 savitarnos kasos“, – sako E. Dapkienė. 

Ji prideda, kad nuo rugsėjo 13 dienos įsigaliojus Vyriausybės numatytiems ribojimams, tiek šiauliečio minimoje parduotuvėje, tiek kitose didesnėse tinklo parduotuvėse pirkėjų srautai sumažėjo beveik 30 proc., tad apsipirkti dažnai galima ir nelaukiant eilėje. 

REKLAMA

E. Dapkienė taip pat prideda, kad tinkle darbuotojų nuo pernai, sumažėjo bene tūkstančiu – vidutiniškai 2020 metais prekybos tinkle dirbo 12 751 darbuotojas.

„Tai 957 mažiau nei 2019 metais, tačiau darbo užmokesčio fondas išliko toks pat kaip 2019-aisiais“, – sako tinklo įvaizdžio ir komunikacijos departamento vadovė. 

Ji prideda, kad pastaraisiais metais tinklas optimizavo daugelį veiklos procesų, todėl tiek pernai, tiek ir iš šįmet išsitenkama su mažiau darbuotojų. Taip pat E. Dapkienė sako, kad vis daugiau klientų patys renkasi savitarnos kasas.

„Šiuo metu 172 parduotuvėse yra įrengtos savitarnos kasos, tai sudaro 69 proc. visų parduotuvių. 

(...) Pastebime, kad žmonės vis dažniau renkasi savitarnos kasas. Prasidėjus pandemijai patys raginome aktyviai tai daryti, siekiant sumažinti kontaktus su mūsų darbuotojais“, – dalijasi E. Dapkienė.

Ji patikslina, kad 2020 metais, palyginti su 2019 metais, savitarnos kasose atsiskaičiusių pirkėjų skaičius išaugo 28 proc., o šiemet nuo sausio iki rugsėjo 16 dienos, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, atsiskaičiusių skaičius ūgtelėjo dar 12 proc.

Nauja tvarka

Naujienų portalas tv3.lt primena, kad nuo rugsėjo 13 d. gyventojams, turintiems galimybių pasą, netaikomi jokie apribojimai, tačiau jiems ir toliau rekomenduojama laikytis saugumo priemonių, pavyzdžiui, dezinfekuoti rankas, išlaikyti atstumą, dėvėti kaukes.

Neturintiesiems galimybių paso bus draudžiama lankytis nebūtinųjų prekių parduotuvėse, dideliuose prekybos centruose, turgavietėse (kai plotas viršija 1,5 tūkst. kv. metrų), jie negalės gauti grožio paslaugų, lankytis sporto klubuose ar dalyvauti renginiuose, į kuriuos susirenka daugiau nei 500 žmonių.

Tačiau be galimybių paso bus galima:

- lankytis parduotuvėse, turgavietėse, kurių pagrindinė veikla yra maisto prekių, veterinarijos, pašarų gyvūnams, vaistinių, optikos prekių ir ortopedijos techninių priemonių, augalų, sėklų, trąšų pardavimas. Tačiau šios parduotuvės turi turėti atskirą įėjimą iš lauko, o jų plotas negali viršyti 1,5 tūkst. kv. metrų. Ši tvarka galioja ir tokio dydžio prekybos centrams;

REKLAMA

- užsisakyti maistą išsinešti ar jį valgyti kavinės, barų atvirose erdvėse. Tokiu atveju prie stalo gali sėdėti ne daugiau nei penki žmonės. Tarp skirtingų klientų turi būti išlaikytas dviejų metrų atstumas;

- patekti į degalines, užsisakyti smulkias remonto paslaugas, kai kontaktas tarp paslaugos gavėjo ir teikėjo trunka ne ilgiau nei 15 minučių.


Rašyti komentarą...
j
jbj
2021-09-18 16:18:28
Pranešti apie netinkamą komentarą
Savitarnos kasos: tai pirkėjas dirba Maksimoje?
Atsakyti
-2

V
Vermontas
2021-09-18 16:50:20
Pranešti apie netinkamą komentarą
Aš jau 2 metus į tą maximinį šiūkšlyną neinu
Atsakyti
-5

N
Neinu,
2021-09-18 16:39:15
Pranešti apie netinkamą komentarą
Boikotas.
Atsakyti
-8

SKAITYTI KOMENTARUS (34)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
REKOMENDUOJAME
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų