Vilniaus meras Artūras Zuokas tikina, kad nauji ir pakoreguoti senieji maršrutai bei keli greitieji autobusai padės vilniečiams pasiekti bet kurią sostinės vietą greičiau ir patogiau.

Vilniečiams pademonstruotas greitasis autobusas  (nuotr. Balsas.lt)

Vilniečiams pademonstruotas greitasis autobusas (nuotr. Balsas.lt)

„Neabejojame, kad bus greičiau, patogiau, o svarbiausia – Vilniaus miestas sutaupys 20 mln. litų subsidijų ir dotacijų. Tuos pinigus sutaupę mes galime juos skirti viešojo transporto gerinimui – naujoms transporto priemonėms ir kitiems dalykams“, – ketvirtadienį Europos aikštės stotelėje pristatydamas nuo liepos 1 dienos startuosiančią naują viešojo transporto sistemą ir su ja susijusias permainas sakė A. Zuokas.

„Tai, ką turėjome iki šiol, vedė įmonę į bankrotą – mes 2011 metais vos išgelbėjome viešąjį transportą nuo bankroto, ir tikimės, kad dabar sudėtingi laikai yra jau praeityje“, – teigė jis, stovėdamas greta specialiai į pristatymą atvažiavusios naujovės – greitojo autobuso.

REKLAMA

Pasak A. Zuoko, žmonių priekaištai dėl to, kad naikinami mikroautobusai ir kai kurie įprasti troleibusų ir autobusų maršrutai, o važiuodami su persėdimais keleiviai „netilps“ į pusę valandos galiojantį vienkartinį bilietą, yra nepagrįsti.

„Naikinami tik 4 autobusų maršrutai ir 4 troleibusų iš beveik 100, kurie yra Vilniaus mieste. Vietoj jų atsiranda greitieji autobusai, taigi teiginys, kad mes naikiname didelę dalį, yra neteisingas. Aišku, atsiranda gyventojams persėdimas – tiems, kurie privažiuoja iš tolimesnių vietų, tačiau bilietas galioja 30 minučių plius 10 minučių tolerancija. Arba galioja valandą plius 10 minučių persėdimams“, – atmeta priekaištus A. Zuokas. Jis pridūrė, kad tiems, vilniečiams, kurie naudojasi mėnesiniais bilietais, tai apskritai neaktualu, o dauguma vilniečių, pasak jo, ir naudojasi tokiais bilietais.

Jis pripažįsta, kad pereinamasis laikotarpis nebus labai lengvas, tačiau teigia, kad miestiečiai ir svečiai sulauks pagalbos: stotelėse, autobusuose ir troleibusuose atsiranda naujos, keleiviams suprantamos schemos, mieste – nauji informaciniai stendai, o pirmosiomis savaitėmis susiorientuoti vilniečiams padės savanoriai, kurie dirbs 40-yje Vilniaus vietų – ten, kur numatomi didžiausi keleivių persėdimai.

Nuo liepos 1 dienos atsiras šeši greitieji maršrutai, kurie turėtų važinėti kas 5–6 minutės. Jie veš keleivius šiomis kryptimis: Stotis-Santariškės, Santariškės-Laisvės prospektas-Stotis, Fabijoniškės-Centras-Oro uostas, Pilaitė-Saulėtekis, Pašilaičia-Saulėtekis, Naujoji Vilnia-Centras. Taip pat atsiras privežamieji maršrutai, kuriais mažos talpos autobusais atokesnių sostinės rajonų gyventojai galės pasiekti greitųjų maršrutų stoteles.

REKLAMA

(papildyta 13:00)

„Mikriukai“ patys kalti

A.Zuokas teigia, kad sutartys, pasirašytos su vežėjais mikroautobusais, pasibaigusios. O dalyvauti bendroje elektroninio bilieto sistemoje jie atsisakė. Todėl nuo liepos 1 dienos „mikriukų“ Vilniuje ir neliks.

„Viešojo transporto sistemoje, kaip pasakė ir Konkurencijos taryba, ir rodo Europos miestų praktika, negali konkuruoti skirtingos transporto priemonės. Jos turi viena kitą papildyti. Mes norėjome įtraukti „mikriukus“ į privežimo maršrutus, kaip darė Klaipėda. Mažieji autobusai važiuoja su bendru bilietu ir priveža keleivius iš toliau esančių vietų iki pagrindinių maršrutų. Deja, miesto taryba tam nepritarė. Ir nepritarė, kaip suprantu, įtakojama pačių mažųjų vežėjų. Mano įsitikinimu, jie nenori būti bendroje sistemoje, nes juos domina gryni pinigai“, – atmetė priekaištus dėl mikroautobusų naikinimo A. Zuokas. Jis pridūrė, kad ketinama skelbti naujus konkursus privežamiesiems maršrutams, kuriuose galės dalyvauti ir mažieji vežėjai.

Arklių į viešąjį transportą negražins

Vilniaus mero teigimu, troleibusai – jau atgyvena.

„Argumentai juokingi ir nesuvokiami. Kaip mačiau mitinge (trečiadienį vykusiame prie savivaldybės – red. past.) kai kas norėtų gražinti ir arklius į viešąjį transportą“, – šmaikštavo A. Zuokas ir jau rimtai pridūrė, kad ateityje visas viešasis transportas bus elektrinis, tik be „ūsų“.

„Nėra tikslo išlaikyti kontaktinio tinklo, kuris yra senas. Už tiek, kiek pinigų reikėtų jam sutvarkyti, galima nupirkti30 naujų transporto priemonių“, – tvirtino jis. Meras pridūrė, kad dėl mažėjančio troleibusų skaičiaus darbo netenkantiems vairuotojams bus pasiūlyti perkvalifikavimo kursai ir kitas darbas, pavyzdžiui, taksi įmonėje.

REKLAMA

Iš nuosavų automobilių vairuotojus „ištrauks“ greitis

Meras pripažino, kad kol kas ne visur galima įrengti atskiras juostas viešajam transportui, tačiau Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės atstovai tikino, kad buvo atlikti bandomieji važiavimai naujais maršrutais, o piko metu populiariausiais maršrutais automobiliai važiuos gerokai dažniau negu dabar. Persėsti iš nuosavų automobilių į viešąjį transportą juos esą paskatins galimybė greičiau pasiekti reikiamą vietą.

„Nuo liepos 1 dienos, pavyzdžiui, Kalvarijų gatvėje, jūs drausmingai stovėdami savo eismo juostoje pamatysite, kad pirmas greitasis autobusas jau šeštas pravažiuoja pro jus, o jūs jau pradedate vėluoti į darbą. Manau, nepraeis nė savaitė, kai pagalvosite, kad ženkliai patogiau važiuoti greituoju ir neturėti vargo su parkavimu centre ar kitų problemų“, – aiškina šios grupės vadovas Kastytis Lubys.

Vilniaus mero teigimu, svarstoma galimybė, kad 80-mečiai ir vyresni sostinės gyventojai galėtų viešuoju transportu naudotis nemokamai.

Sistemą kūrė specialistai

Pasak Z. Zuoko, nuo liepos 1 dienos veikti pradėsianti nauja viešojo transporto sistema – ne kelių kabinetuose dirbančių valdininkų kūrinys.

„Šis darbas buvo daromas nuo 2010 metų, baigtas 2012 metais. Dirbo VGTU specialistai, konsultantai iš Anglijos ir Prancūzijos. Taryba šiam sprendimui pritarė absoliučia dauguma“, – rodydamas storą aplanką su Vilniaus visuomeninio transporto studija teigė A. Zuokas.

Tačiau trečiadienį Europos aikštėje vykusiame mitinge, kurį organizavo nepritariantys permainoms, portalui balsas.lt pavyko sužinoti, kad artimiausiam Vilniaus miesto tarybos posėdžiui, kuris vyks liepos 10 dieną, Vilniaus miesto savivaldybės taryboje dirbančių opozicinių partijų atstovai ketina teikti nutarimo projektą, kurio esmė – koreguoti sostinės viešojo transporto sistemą taip, kad ji iš tiesų būtų patogi žmonėms. Tame pačiame mitinge jo dalyviai pasirašė rezoliuciją, kurioje pritariama, kad permainų miesto viešajame transporte reikia, tačiau jos turi būti tokios, kad sistema iš tiesų būtų patogi žmonėms.  

Taip pat skaitykite:

Raginimas A. Zuokui: jei nemoki dirbti – pasitrauk  

Tautos balsas: nuo liepos 1 d. Vilniuje nuvažiuoti nuo taško A iki taško B užtruks ilgiau ir kainuos brangiau  

xXx
2013-06-27 16:15:39
Visiškai teisingas mero sprendimas. Aš pilnai tam pritariu.
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
hmm 2013-06-30 13:47:38
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Taigi, patys mikriukai ketina ir toliau dushmanauti, o jei sutiktu isilieti i visuomeninio transporto sistema, kas visiems tik patogiau butu, galetu likti. Tas pats bilietas keleiviams yra patogiau.   ATSAKYTI
Algimantas.S 2013-06-27 20:38:48
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Kvailys ir melagis tas A. Zuokas:
- pabrangina viešojo transporto bilietus nuo 2 Lt iki 3,5 Lt, t. y. min 75 proc.;
- viešojo transporto vairuotojus paverčia kasininkais (ko nėra niekur pasaulyje... );
- važiavimas pailgėja, miesto centro pasiekiamumas sumažėja...
... ir dar tiegia, jog geriname viešojo transporto paslaugas... Galėtų pridėti, kiek jam asmeniškai "į kišenę nubyrės" už tokią transporto pertvarką.   ATSAKYTI
AS NEABEJOJU 2013-06-27 18:08:14
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
AS TAI GARANTUOJU KAD PO SIOS REFORMOS NELIKS ZUOKO LIETUVOS POLITIKOJE VISIEMS LAIKAMS BEI TA REFORMA PO KELIU MENESIU BUS ATKEISTA.   ATSAKYTI
Nu jo 2013-06-27 17:19:42
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
Oranzinis tramvajus isgelbes viesaji transporta..... O gal nudazykim visa Vilniu organize spalva? Issipildys Zuoko svajone.   ATSAKYTI
xXx 2013-06-27 16:15:39
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Visiškai teisingas mero sprendimas. Aš pilnai tam pritariu.   ATSAKYTI
Zuokulai 2013-06-27 16:10:05
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Zuokula, kodėl nepaminėjai, kad tai tavo "Taip" nariai vakar mitinge darė provokacijas su savo plakatais apie arklius viešajame transporte? Tavo tramvajaus bėgiai miesto vaizdą tikrai pagerins.   ATSAKYTI
melagystės 2013-06-27 15:52:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
"Vilniaus miestas sutaupys 20 mln. litų subsidijų ir dotacijų. Tuos pinigus sutaupę mes galime juos skirti viešojo transporto gerinimui" - taip taip, sutaupys pinigus, kurių ir taip nemoka, gi ir skola iš nesumokamų pinigų už lengvatinių keleivių vežimą. Zuokai, nepamiršai, kad to paties klausimo svarstyti iš naujo pagal įstatymus negalima? O gal vieniems klausimams galima, kitiems - negalima, žiūrint, kas Zuokui reikalinga?   ATSAKYTI
taigis 2013-06-27 15:17:10
Pranešti apie netinkamą komentarą
-2
ar kainas varguoliams už važiavimą kelti , - bus greičiau ir patogiau? Negalvojat,ką pagalvos žmonės su jūsų eliniu pažadu " ir greičiau ir patogiau" . O gal,žmonėms jau būtinas ekonomiškas keliavimas ,su pagrįstomis ir logiškomis kainomis. O tai kiekvienas durnius už svetimus pinigus sugebės pripirkt ir naujų autobusų ir maršrutnkių ,jei prireiks,kai žinos ,kad už nieką pačiam nereiks nei mokėt nei atsakyt už "naujoviškas " pereturbacijas.Nieks nebetiki valdžios gerais norais. Nes jie visi baigiasi dvigubai didesnėmis ,skant, "rinkos" kainomis. Tomis "rinkos" kainomis lyga šūdina šluota gal jau užteks liaudžiai per veidą daužyt? Vis tik ta liaudis ir turtus ir valdžią jums suteikė,todėl net šuo - ir tas susiprastų kad negerai savo šemininkui nedėkingumą pastoviai rodyt.   ATSAKYTI

Top Video

TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Pajūryje nebelieka vietos: poilsiautojų Palangoje ir Šventojoje daugėja kasdien
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Advokatas prabilo apie liudijimus, ką Pinikas darė prie žuvusios Didžiūnaitytės kūno
DABAR RODOMA
TV3 žinios. Nušauto policininko šeimą pasiekė piniginė parama: iš viso – kiek daugiau nei 33 tūkst.
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Dėl vietoj dušinių Palangoje išdygusio namo surengta akcija: žmonės atėjo pasiruošę išsimaudyti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Kaimynai sukrėsti dėl pro langą iškritusio ir žuvusio penkiamečio: tėvai vaikais labai rūpinosi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Su oro balionais į audrą patekę dalyviai papasakojo, ką patyrė skubiai leisdamiesi
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Punios šilas ir vėl specialistų akiratyje: šile įsisiautėjo kenkėjai
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Vos tik paskelbus sprendimą apie atidaromą sieną, lietuviai patraukė į Lenkiją
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Lietuva dėl Astravo sulaukė paramos iš Lenkijos: žada taip pat nepriimti
DABAR RODOMA
TV3 Žinios. Per Kuršių marias kelte plaukę keleiviai sulaukė netikėtos staigmenos
REKLAMA
BMW iX3 (gamintojo nuotr.)
Pirmasis visiškai elektrinis Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojos BMW visureigis antradienį oficialiai pristatytas visam pasauliui. Kinijoje surenkamas „BMW ...
„Lietuvos geležinkeliai“ (nuotr. LG)
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės keleivių vežimo bendrovė „LG Keleiviams“ už daugiau nei 200 mln. eurų planuoja įsigyti naujų traukinių – bendrovė pradėjo ...
Vokiečių gatvė (nuotr. Organizatoriaus)
„Svarbiausia – reikia neskubėti ir važiuoti gyvenamajai zonai nustatytu greičiu (20 km/val.), kad suspėtumėt stebėti kelio ženklus. O jeigu jau taip atsitiko, kad padarėte ...
Kauno pilis (nuotr. Tv3.lt/Ruslano Kondratjevo)
Ketvirtadienį paryčiais kelias valandas bus ribojamas eismas Kauno pilies transporto žiede. Kauno miesto savivaldybės duomenimis, eismas bus ribojamas nuo 4 iki 6.30 val., dėl ...
Vilniaus senamiestis (nuotr. Shutterstock.com)
Vilniaus senamiesčio gatvėse eismo pokyčiai – nuo liepos 7 d. visame sostinės senamiestyje įsigalioja kilpinis eismas. Senamiesčio lankytojai bei gyventojai ir toliau galės ...
REKLAMA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų