Vienas iš mokestinių pakeitimų, kuriuos nuo kitų metų siūlo Finansų ministerija, yra susijęs su dienpinigių apmokestinimu. Ministerija siūlo juos apmokestinti labiau ir taip užtikrinti didesnes darbuotojų garantijas. Tačiau verslas įspėja, kad pakeitimus įgyvendinus pasipils bankrotai ir verslo perkėlimas į kitas šalis.

Vilkikai (Fotobankas)

Vilkikai (Fotobankas)

„Sodros“ duomenimis, Lietuvoje yra beveik 80 tūkst. sunkvežimių vairuotojų. Nemaža jų dalis krovinius vežioja užsienyje. Vairuotojams už darbą mokamas ne tik įprastinis atlyginimas bet ir dienpinigiai.

Už dienpinigius nereikia mokėti gyventojų pajamų mokesčio ir socialinio draudimo įmokų. Dėl to vairuotojai į rankas pinigų gali gauti daugiau. Tačiau susirgus, prižiūrint vaiką ar sulaukus pensijos išmokos jiems yra mažesnės nei būtų tuo atveju, jeigu atlyginimai būtų mokami su visais mokesčiais ir įmokomis.

Pagal galiojančias taisykles, neapmokestinamus dienpinigius vairuotojui galima mokėti tada, kai jo darbo užmokestis viršija minimalią mėnesinę algą (MMA), padaugintą iš koeficiento 1,3.

REKLAMA

Siūloma, kad nuo kitų metų šis koeficientas būtų didinamas iki 1,5. Be to, kitąmet MMA turėtų kilti nuo dabartinių 555 eurų iki 607 eurų.

Tai reiškia, kad norėdami prie įprastinio atlyginimo mokėti neapmokestinamus dienpinigius, darbdaviai turės didinti vairuotojų atlyginimą nuo 721,5 (555x1,3) iki 910,5 (607x1,5) eurų.

„Pasinaudojant galiojančiu reguliavimu galima įžvelgti tendenciją, ypač pasireiškiančią kelių transporto sektoriuje, kad rinkoje siekiama užtikrinti tik tokį darbo užmokesčio dydį, kuris leistų neapmokestinti darbuotojams, vykstantiems į užsienį, mokamų dienpinigių.

Dėl to šių darbuotojų pensijos pagal esamų atlyginimų ir dienpinigių proporcijas vertinant uždirbamus pensijų apskaitos vienetus mažėja iki trijų kartų, t. y. darbdaviai, galimai siekdami sumažinti gyventojų pajamų mokesčio ir socialinio draudimo įmokų išlaidas, tai daro darbuotojų socialinių garantijų sąskaita“, – taip aiškinamajame rašte argumentuojamas siūlomas pakeitimas.

Įspėja apie galimus bankrotus

Verslas kritikuoja tokį Vyriausybės sumanymą. Esą jis yra skubotas, nesuderintas ir jį įgyvendinus daug įmonių bankrutuos.

„Bet kokie mokestiniai pakeitimai turėtų būti priimami tik po išsamių diskusijų su ekspertais bei socialiniais partneriais. Šiuo atveju suinteresuotoms institucijoms skirtas 5 darbo dienų terminas įvertinti mokestinių įstatymų projektų paketą ir parengti jam pastabas yra akivaizdžiai per trumpas.

Svarstant tokios svarbos mokestinių įstatymų pakeitimus būtina užtikrinti jų priėmimo, įsigaliojimo ir taikymo konstitucingumą, t. y. priimant mokesčių įstatymų pakeitimus, kiekvienu atveju turėtų būti labai aiškiai motyvuojama, kodėl jų įsigaliojimas anksčiau kaip po 6 mėnesių yra kritiškai būtinas“, – sako Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas V. Sutkus.

REKLAMA

Valdas Sutkus

Valdas Sutkus

Asociacijos „Linava“ skaičiavimais, planuojami priimti mokestinės sistemos pakeitimai kelių transporto vežėjų sektorių praktiškai pavers nerentabiliu. 

„Numatomos permainos gali tapti rimta problema valstybiniu mastu, nes gali susvyruoti sektorius, kuriame „Sodra“ duomenimis yra daugiausiai darbuotojų ir kurio mokestinis įnašas į valstybės biudžetą yra labai solidus.

Šie pokyčiai, specialistų skaičiavimu, vežėjams užkrauna beveik tokią pat naštą, koks yra sektoriaus pelnas, tad akivaizdu, kad nemaža dalis įmonių taps nerentabiliomis“, – situaciją komentavo „Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius.

Profesinės sąjungos gėdina

Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė įsitikinusi, kad darbdaviai neturėtų pelnytis darbuotojų sąskaita, o transporto sektorius turėtų mokėti tokius pačius mokesčius kaip ir kiti darbdaviai.

Inga Ruginienė (Arnas Strumila/ Foto diena nuotr.)

Inga Ruginienė (Arnas Strumila/ Foto diena nuotr.)

„Didžioji dalis Lietuvos darbdavių sąžiningai sumoka su darbuotojų atlyginimais susijusius mokesčius, tačiau tolimųjų reisų vairuotojus samdantys verslininkai mano, kad yra normalu turėti išskirtines sąlygas ir du trečdalius atlyginimo mokėti praktiškai vokelyje (nepamokestinamais dienpinigiais). 

Vienas iš pelningiausių šalies ūkio sektorių linkęs išspausti iš darbuotojų paskutines sultis, negarantuoti jiems socialinių garantijų ir dar skurdinti šalies biudžetą“, – situaciją komentavo pirmininkė.

Jos vertinimus, prieš bandančius bent kiek pagerinti darbuotojų situaciją naudojami ciniški ir agresyvūs metodai, be to, vengiama susitarti dėl kolektyvinės sutarties.

Vairas
2019-10-15 20:46:27
Tegu tik neverkia kad bankrutuos ne tokias sumas juodais pinigais isplauna rekia kad neturi is ko algu pakelti o sau i kisenes kraunasi milijonus tegu pradeda moketi tokias algas kaip vakaruose ir ten kiek zinau dienpinigiai yra apmokestinti ir vairuotojams mokama didesni atlyginimai tegu apmokestina tik geraiu bus o tie savininkai tegu verkia maziau voks su juodais pinigais
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
Jonas lt 2019-10-17 14:59:18
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Jei Lietuvoje dirba apie 80 tūkstančių vairuotojų ir kiekvienas pasirašo kad gauna bet negauna apytiksliai 500 € ir d auginam 500 d auginam iš 80 tūkstančių, gausim suma toliau padauginkit iš 12 mėn kokia suma gausis    ATSAKYTI
Kestutis 2019-10-16 20:43:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Teisingai.Seniai turejo taip padaryti.O nevokti is vairuotoju pensiju.Jau tiek metu praejo ir pasirodo netiketai apmokestins.
   ATSAKYTI
Darbuotojas 2019-10-16 07:35:37
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Darbdaviai,, ne tik transporto sektoriuje, "rodo" atlyginimą tik tiek kiek reikalauja įstatymas, visa kita dienpinigiai. Mes darbuotojai niekaip negalime išsireikalauti kitaip. Tad ačiū, jei vyriausybė pasirūpins.   ATSAKYTI
Apsivalimas 2019-10-15 23:26:45
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Butinas nes trsnsporto priniso ryskiai per daug   ATSAKYTI
Realus pranasas... 2019-10-15 22:07:01
Pranešti apie netinkamą komentarą
-7
Tas verslas vos gyvas...kitiems metams jau senai suprogramuotas transporto nuopolis. Bet valdziai pofik, reik pratemp viena kadencija. ..paskui ziuresim...   ATSAKYTI
Sotkaus 2019-10-15 22:03:30
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Morzele jei biski ir sukus nieka nevodys lai tik deda bent gal pencija gales normalesne gaut vairuotojams.   ATSAKYTI
Manau 2019-10-15 21:26:03
Pranešti apie netinkamą komentarą
-3
Didžiausia blogybė, kad darbuotojas pats nemoka mokesčių valstybei ir nežino kiek tie mokesčiai yra. Gautų algą visą į rankas ir pats sumokėjęs jam priklausančius mokesčius pamatytų kiek liko rankose, tada suprastų kiek uždirbo. Dabar gi mokesčius moka darbdavys tiek savo, tiek darbuotojo ir žmogus nesusimąsto kur nueina beveik pusė jo uždirbtų pinigų.    ATSAKYTI
Arvis 2019-10-15 21:36:40
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
O kas būtų kai tas darbuotojas pasentų? Mirtų badu?  
As 2019-10-15 22:34:29
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Sutinku, kai liks be darbo tada rankom neplos, nemanau, kad jai liks 100euru nuo masinos darbdaviui jis leis dirbt masina.
  
Asta 2019-10-17 21:04:25
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Pritariu, nes dirbau transporto įmonėje buhaltere  
Arvis 2019-10-15 21:18:46
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Dar tegul statybų-elektros sityje pasižiūri kas su lauko priedais darosi. Moka po 300-400 Eur be jokių mokesčių. O pastovi atlyvio dalis truputį virš minimumo   ATSAKYTI
Vairas 2019-10-15 20:46:27
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Tegu tik neverkia kad bankrutuos ne tokias sumas juodais pinigais isplauna rekia kad neturi is ko algu pakelti o sau i kisenes kraunasi milijonus tegu pradeda moketi tokias algas kaip vakaruose ir ten kiek zinau dienpinigiai yra apmokestinti ir vairuotojams mokama didesni atlyginimai tegu apmokestina tik geraiu bus o tie savininkai tegu verkia maziau voks su juodais pinigais   ATSAKYTI
kolia 2019-10-15 20:14:16
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
jei ir bankrutuos tai menkniekis   ATSAKYTI
Laimis 2019-10-15 18:19:23
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Dienpinigių sistema yra visoje Europoje..    ATSAKYTI

Top Video

Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
DABAR RODOMA
Bijojo judėti net automobilyje: „ledo bombos“ talžė automobilio langą
DABAR RODOMA
Vyras nufilmavo, kaip degalinė apgavo ir priskaičiavo daugiau už kurą
DABAR RODOMA
Paviešinta: apsvaigintą moterį nusitempė nepažįstamas, o apsauga nieko nesiėmė
DABAR RODOMA
In memoriam Vitalijus Cololo: draugai ir bendražygiai apie mirusį vyrą
DABAR RODOMA
„X faktoriuje“ – pirmoji kritika Gerdai: teisėjai pasakė, ko nori iš jos
DABAR RODOMA
Paviešintas įžūlus moters poelgis parduotuvėje: ją teisė 4 milijonai internautų
DABAR RODOMA
Akimirka sujaudino tūkstančius: berniukas pirmą kartą išvydo spalvas
REKLAMA
Agnė Jonaitytė-Karalienė (nuotr. „Swedbank“)
Kai kalbame apie svarbius karjeros pasirinkimus, atrodo, kad dažnai atsiduriame tokiose situacijose, kuriose mūsų pasirinkimas skamba kaip „arba, arba“. Pavyzdžiui, jei ...
STT  (nuotr. Fotodiena.lt)
Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) siūlo viešinti informaciją apie Aplinkos apsaugos departamento atliekamus patikrinimus ir jų kontroliuojamus subjektus.
(R. Dačkus/fotodiena.lt)
Penktadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitetas svarsto naujų įstatymų projektus. Jiems įsigaliojus, atsirastų nauji mokesčiai. Šių būtinumą valdantieji grindžia papildomų ...
Lietuvos banko pastatas
Elektroninių pinigų įstaigai „SatchelPay“ už netinkamą dalies klientų lėšų laikymą Lietuvos banko Priežiūros tarnyba skyrė 23 tūkst. eurų baudą. Pagal Elektroninių pinigų ...
Ali Gadžijevas su šeima (nuotr. Eglė Mačiulskytė)
Bendro biudžeto valdymas gali kelti iššūkių ir jaunoms šeimoms, ir jau ne vienus metus kartu gyvenantiems sutuoktiniams.  Dviejų sūnų tėvas, verslininkas ir laidų vedėjas ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay

Top Video

Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
DABAR RODOMA
Bijojo judėti net automobilyje: „ledo bombos“ talžė automobilio langą
DABAR RODOMA
Vyras nufilmavo, kaip degalinė apgavo ir priskaičiavo daugiau už kurą
DABAR RODOMA
Paviešinta: apsvaigintą moterį nusitempė nepažįstamas, o apsauga nieko nesiėmė
DABAR RODOMA
In memoriam Vitalijus Cololo: draugai ir bendražygiai apie mirusį vyrą
DABAR RODOMA
„X faktoriuje“ – pirmoji kritika Gerdai: teisėjai pasakė, ko nori iš jos
DABAR RODOMA
Paviešintas įžūlus moters poelgis parduotuvėje: ją teisė 4 milijonai internautų
DABAR RODOMA
Akimirka sujaudino tūkstančius: berniukas pirmą kartą išvydo spalvas
Ornitologai įvertino Kauno priemones išvyti varnoms: padės tik trumpam
DABAR RODOMA
Ornitologai įvertino Kauno priemones išvyti varnoms: padės tik trumpam
DABAR RODOMA
Pakaunėje – gyventojų ir darbininkų konfliktas: prireikė net medikų
DABAR RODOMA
Streikas dėl algų Vilniaus universitete: štai sumos, kurias uždirba jo darbuotojai
DABAR RODOMA
Kolegos prabilo apie Panevėžyje nukritusį ir žuvusį kolegą
DABAR RODOMA
Prekybininkai apie naują mokestį – jis atsisuks kitu galu
DABAR RODOMA
Tėvai nemokamu vaikų maitinimu džiaugiasi, tik įžvelgia dar vieną problemą
DABAR RODOMA
Apžvalgininkas apie Seimo kartelės mažinimą: bus dar daugiau „balagano“
DABAR RODOMA
Medikai įspėja išsigandusius studentus, kaip saugotis užkrato
DABAR RODOMA
Literatūros ekspertas Šileris pasakė, kas lemia prastesnius moksleivių gebėjimus
DABAR RODOMA
Kraupi nelaimė Panevėžyje: žuvo nuo pastolių nukritęs statybininkas
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų