JAV oro linijų pilotai ir anksčiau buvo susidūrę su sunkumais skrendant „Boeing 737 MAX“ lėktuvais. Orlaivis netikėtai pats pradėdavo leistis įjungtame autopiloto režime. Specialistai dabar tiria, ar tie pranešimai buvo tinkamai įvertinti, ir ar jie gali būti susiję su neseniai įvykusiomis katastrofomis.

„Boeing 737“ katastrofa: pilotai skundėsi lėktuvu (nuotr. SCANPIX)

„Boeing 737“ katastrofa: pilotai skundėsi lėktuvu (nuotr. SCANPIX)

„Dallas News“ žurnalistai aptiko du pranešimus, susijusius su „Boeing 737 MAX“. Viename jų anoniminis šaltinis pranešė, kad lėktuvas pradėjo staigiai prarasti aukštį, kuomet buvo aktyvuotas autopilotas. Tai lydėjo garsinis signalas, kuris paprastai lydi pavojingą aukščio netekimą skrendant žemame aukštyje. Pilotams pavyko greitai stabilizuoti lėktuvo padėtį perėmus skrydžio kontrolę.

Antrasis užfiksuotas pranešimas pasakoja panašią istoriją, kaip ir ankstesnis. Jame tikinama, kad lėktuvas savavališkai pradėjo kristi 6-8 m/s greičiu, praėjus kelioms akimirkoms po to, kai buvo įjungtas autopilotas. Jį atjungus lėktuvas vėl tapo valdomas. Kaip ir ankstesniu atveju, aukščio praradimas buvo palydimas garsiniu signalu.

REKLAMA

„Boeing 737“ katastrofa: pilotai skundėsi lėktuvu (nuotr. SCANPIX)

„Boeing 737“ katastrofa: pilotai skundėsi lėktuvu (nuotr. SCANPIX)

Ataskaitose pilotai nurodė, kad autopiloto elgesys galėjo būti iššauktas neteisingais skrydžio greičio parodymais. Tokiu atveju lėktuvo kompiuteris galėjo nuspręsti, kad laineris skrenda pavojingai mažu greičiu, ir atitinkamai sureaguoti. Vienintelė išeitis tokiu atveju, jų teigimu, yra autopiloto išjungimas ir rankinis lėktuvo valdymas.

Pirminėje „Lion Air“ oro linijų ataskaitoje, kurios lėktuvas „Boeing 737 MAX“ pateko į katastrofą 2018-ųjų spalį, užsimenama, kad pilotai susidūrė su skirtingais įvairių aukščio jutiklių parodymais. Tokiu atveju galėjo susidaryti situacija, kuomet naujoji skrydžio stabilizacijos sistema MCAS, atsiradusi naujos kartos „Boeing 737“ lėktuvuose, pradeda kištis į lėktuvo valdymą, bandydama išgelbėti jį nuo staigaus aukščio ar greičio netekimo. Ši sistema veikia tik kai būna įjungtas autopilotas. Nelaimės atveju MCAS pradeda pamažu leisti lėktuvo priekį tam, kad šis galėtų pagreitėti. Teoriškai, jeigu davikliai klaidingai praneša apie lėktuvo aukštį ir aktyvuojasi MCAS sistema, pilotai gali ją rankiniu būdu atjungti.

„Boeing 737“ katastrofa: pilotai skundėsi lėktuvu (nuotr. SCANPIX)

„Boeing 737“ katastrofa: pilotai skundėsi lėktuvu (nuotr. SCANPIX)

Šiuo metu nėra aiškiai nustatyta, kokį vaidmenį „Lion Air“ lėktuvo katastrofoje Džakartoje suvaidino MCAS sistemos darbas. Taip pat nebuvo viešai paskelbta informacija apie tai, ar šios sistemos darbas buvo tarp tų faktorių, kurie nulėmė „Ethiopian airlines ET302“ skrydžio katastrofą 2019-ųjų kovo 10-ąją.

REKLAMA

Daugelis skrydžio bendrovių, kurios naudojosi šiais lėktuvais, sustabdė skrydžius, kol nebus išsiaiškinta katastrofų priežastis.

JAV federalinė aviacijos administracija ir bendrovė „Boeing“ išplatino kelis pareiškimus, kad kol kas nėra jokio pagrindo abejoti dėl „Boeing 737 MAX“ saugumo. Tačiau lėktuvo gamintojai vėliau vis tik sutiko su siūlymu atsisakyti skrydžių šiuo modeliu, kol nebus išsiaiškintos katastrofų aplinkybės.

„Ethiopian Airlines“ skrydis kovo 10-ąją baigėsi tragedija – iš pradžių lėktuvas dingo iš radarų, o vėliau gelbėtojai aptiko nuolaužas kalnuose už 30 kilometrų nuo oro uosto. Lėktuvu skrido 149 žmonės iš 35 šalių. Visi jie žuvo.

Skelbiama, kad lėktuvo pilotai skrydžių reguliavimo centrui spėjo pranešti apie valdymo problemas, tačiau kas konkrečiai nutiko, ir ar tai gali būti susiję su katastrofa, nėra skelbiama.

 

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Ne iš kelmo spirta pardavėja tapo didvyre – lietuvės gudrybė sustabdė vagišių
DABAR RODOMA
Farai. Vairuotojo elgesys pareigūnus išvertė iš koto: mašina nevažiavo, o vyras „vairavo“
DABAR RODOMA
Pasidalijo, ką mama išdarinėjo lėktuve: dukrai teliko rausti iš gėdos
DABAR RODOMA
Pamačius, kaip bandoma išvažiuoti iš automobilių aikštelės aplinkiniai susiėmė už galvų
DABAR RODOMA
Košmaras autobuse: nufilmuota, kas dėjosi viduje per siaubingą avariją
DABAR RODOMA
Internautai negali patikėti savo akimis: neatskiria, kuri yra dukra, o kuri – mama
DABAR RODOMA
Visi mes žmonės. Skambinas įvardijo skyrybų su Krysko priežastį: galutinis taškas padėtas tik dabar
DABAR RODOMA
Gero vakaro šou. „TV Pagalbos“ žvaigždė Navickas prisiminė, kaip saugojo Landsbergį: pas jį prie durų miegodavom
DABAR RODOMA
Lietuvis įsiuto: bejėgio vilkiko vairuotojo nelaimė policijai sukėlė juoką
DABAR RODOMA
Gerbėjai dalijasi įrašu ir sako, kad princas Harry – svajonių vyras
REKLAMA
Lietuvos pašonėje – senovinis požeminis miestas: viskas sukurta vien iš druskos (nuotr. stop kadras)
XIII amžiaus miestas po žeme, 286 kilometrai koridorių, koplyčios, ežeras, SPA paslaugos ir klasikinės muzikos koncertai – visa tai galima rasti Veličkos druskų kasyklose, ...
Asociatyvi (nuotr. SCANPIX)
Šiaurės vakarų Irane sekmadienį įvykęs 5,7 balo žemės drebėjimas kaimyninėje Turkijoje pareikalavo mažiausiai aštuonių gyvybių, o abiejose šalyse buvo sužeisti dar dešimtys ...
Kinijoje plinta Koronavirusas (nuotr. SCANPIX)
Kinijoje mirusiųjų nuo naujojo koronaviruso atvejų skaičius sekmadienį išaugo iki 2 442, vyriausybei pranešus apie 97 naujus mirties atvejus. Nacionalinė sveikatos komisija ...
Autobusas (nuotr. stop kadras)
Šokiruojantis įrašas iš mokyklinio autobuso. Jame matyti, kaip įvykus avarijai viduje sėdėję vaikai skraido transporto priemonės viduje. Viskas įvyko dėl to, kai lengvojo ...
Aikštelė (nuotr. stop kadras)
Vaizdo įrašas iš Niujorko privertė už galvų susiimti ne tik aplinkinius, bet ir internautus. Įraše matyti, kaip vairuotojas ar vairuotoja bando išvažiuoti iš automobilių ...
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų