Tūkstančius kilometrų besitęsiantis ralis nėra lengvas uždavinys net ir didžiulę patirtį sukaupusiems lenktynininkams, todėl nenuostabu, jog eilę kartų kartų Dakare startavę sportininkai vieningai sako, jog norėtų sėkmingai pasiekti finišą, nes puikiai žino koks kartais šis ralis būna nenuspėjamas.
Vis dėlto, Dakaro ralio ambasadoriumi Lietuvoje laikomas Benediktas Vanagas į 2024-ųjų varžybas vyksta ne tik su noru tinkamai atstovauti mūsų šalį.
Lenktynininkas pokalbyje su TV3.lt portalu atskleidė, jog norėtų pagerinti rezultatą, apie kurį pasvajoja kone kiekvienas automobilių įskaitos dalyvis iš Baltijos šalių – galiausiai įžengti į taip visų trokštamą greičiausiųjų dešimtuką.
Plačiau – interviu su B. Vanagu.
Esate tarptautinės „TOYOTA GAZOO Racing“ komandos dalis. Ši partnerystė jums suteikia ne tik tam tikras privilegijas, bet ir įsipareigojimus. Ar galėtumėte papasakoti būtent apie pastarąją dalį? Kokius tikslus jums kelia „Toyota GAZOO RACING“?
Galimybė būti „TOYOTA GAZOO RACING“ dalimi nenusileidžia iš dangaus. Žinant „Toyota“ ir rytų verslo filosofiją, patekti ir būti šio pavadinimo dalimi yra tikrai labai didelis pasiekimas. Tai reiškia, jog didžiausias automobilių gamintojas pasaulyje tavimi pasitiki.
Tikslas – aišku, siekti rezultato, garbingai kovoti, ir nešti naudą prekiniam ženklui regione, už kurį mes esame atsakingi.
Ar „TOYOTA GAZOO RACING“ komanda jums nekelia konkrečių tikslų, vietos kurią turėtumėte pasiekti? Ar tokio susitarimo nėra?
Ne, tokio konkretaus susitarimo nėra. Reikia nepamiršti, kad ralyje dalyvauja „Toyota“ gamyklinė komanda, dalyvauja tokia pati „Toyota GAZOO RACING South Africa“, „Toyota GAZOO RACING Czech Republic“ – ralyje bus keletas tokių komandų.
Kai mes tapome „Toyota GAZOO RACING“ dalimi, kaip privati komanda, tai buvo vienas pirmųjų tokių paskyrimų pasaulyje. Mes atidarėme naująjį puslapį „Toyota“ istorijoje ir „Toyota“, tam tikra prasme, ima pavyzdį iš mūsų.
„Toyota GAZOO RACING“ visose automobilių sporto disciplinose naudos mūsų spalvinę gamą – juodos spalvos automobilius su sidabrinės spalvos stogu ir baltos (arba raudonos) spalvos logotipais.
Dakaro ralis jums nėra tik lenktynės. Jus taip pat galima vadinti Dakaro ralio ambasadoriumi Lietuvoje. Kaip jums pavyksta balansuoti tarp lenktynininko, komandos vadovo ir, jeigu galima taip pasakyti, influencerio vaidmenų?
Aišku, lenktynininkui yra labai svarbus rezultatas, bet laikas bėga ir, man atrodo, čia yra ir tam tikri asmenybiniai poreikiai. Man asmeniškai, būti tik sportininku, tik vairuotoju yra per maža atsakomybė, bet kada tu šalia prie sportininko rolės dar gali turėti rolę, kur įtraukiant didelį kiekį žmonių gali daryti pokyčius – man tai atrodo didelis ir svarbus dalykas. Galiu klysti, bet sakyčiau, kad ir Vyčio atgimimas dalinai prasidėjo Dakare.
Man atrodo, kad galima keisti pakankamai nemažai dalykų ir, man asmeniškai, tai man yra labai svarbu, kad galiu daryti didesnį pokytį negu tiktai siekti rezultatų.
Dakaro ralyje startuosite su naujos specifikacijos „Toyota Hilux“. Nors naująjį bolidą išbandėte trumpai, kokius pagrindinius skirtumus pavyko pajusti?
Turbūt pagrindinė naujovė mūsų bolido nuo prieš tai buvusio yra ta, kad jis yra naujas (juokiasi). Anas irgi buvo naujas prieš praėjusį Dakarą, tačiau skirtumas tarp jų yra vieneri metai ir tai bus visiškai naujas automobilis, kas yra svarbu tokio sudėtingumo lenktynėse.
Technologinių sprendimų, kurie įtakotų automobilio valdomumą ar greitį, iš esmės, praktiškai, nėra arba jie yra minimalūs.
Mūsų tikslas dabar yra gerai ištestuoti automobilį nuvykus į Saudo Arabiją. Drauge su gamykline komanda mes turime privačius testus, sausio 3 dieną ir ten turėsime tikslą pravažiuoti kuo daugiau kilometrų tam, kad jeigu yra kažkokie automobilio surinkimo nesklandumai, kad jie, būtent tų testų metų, ir išlystų.
2024-ųjų Dakare jums kelio knygą skaitys Kuldaras Sikkas. Kaip šio specialisto patirtis WRC varžybose pasitarnavo jūsų ekipažui?
Kuldaras – jis yra profesionalas iš didžiosios raidės. Kada tu esi profesionalas kitoje automobilių sporto disciplinoje, visa tai persiduoda į ralio maratonus. Specifika, kurios reikia ralio maratonuose – Kuldaras ją pagauna.
Man gaila, kad mums nepavyko praėjusiais metais finišuoti ir pagrinde gaila dėl to, kad Kuldaras negalėjo susirinkti visiškai visos patirties praėjusiame Dakare. Tai va dėl šito yra truputėlį apmaudu, bet, visais kitais atvejais, jis yra tikrai didelis profesionalas ir labai greitai pagauna niuansus.
Aš matau kaip jisai diskutuoja su kitais žinomais pasaulio šturmanais, nes automobilių sporto pasaulyje jis yra labai gerai žinomas. Matau, kad jisai dalinasi savo idėjomis, mintimis, klausimais. Jis iškelia klausimus, ir netgi kitokiu kampu mato tam tikrus dalykus, kurie vyksta ralio maratonuose, tad neneigiu, jog per Kuldarą ateis ir tam tikrų pokyčių į ralio maratono discipliną.
Ar galėtumėte įvardinti kokius pokyčius jis bando inicijuoti?
Ralio maratonai yra tam tikra mįslė, kurią mes turime įminti. Konkretaus pavyzdžio negalėsiu pasakyti, bet Kuldaras žiūri kitokiu kampu. Kadangi jis yra atėjęs iš klasikinio ralio disciplinos, jis nėra užsisukęs savo sultyse, kas dažnai nutinka sportininkams ar profesionaliems šturmanams, kurie jau yra daug metų vienoje disciplinoje. Jis į viską tiesiog pažiūri kitaip ir labai dažnai mato kitokį sprendimo būdą.
Pavyzdžiui, jis ralio maratonuose mato tam tikrus įstatyminius klausimus, taisyklių klausimus, kurie, galbūt, ne iki galo atitinka šių dienų standartų, mat viskas labai stipriai keičiasi.
Į Dakaro ralį vykstate su gerokai didesne kompanija. Prie jūsų komandos prisijungė Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas. Kokiais patarimais pasidalinote su debiutantais?
Man, visų pirma, yra labai smagu, kad Aisvydas nėra naujokas Dakare – jam tai jau yra trečiasis Dakaras. Jis jau turi patirtį ir pas mus komandoje. Jis jau yra vieną kartą finišavęs su Edvinu Juškausku prieš keletą metų.
Iš vienos pusės, Vladas yra labai greitas klasikinio ralio pilotas Lietuvoje. Iš kitos pusės, tai tikrai – žmogus, turintis gerą galvą ir šviesus žmogus, todėl yra labai smagu savo komandoje turėti tokį žmogų. Šis apibūdinimas galioja abiem lenktynininkams. (juokiasi)
Šalia Vlado jau yra žmogus su patirtimi, dėl to man yra šiek tiek ramiau, bet visas klaidas mes gyvenime turime padaryti patys. Patarimų buvo duota pakankamai nemažai, bet dažniausiai žmonės mokosi iš savo klaidų.
Aš viliuosi, kad tų klaidų nebus per daug, bet, mano vertinimu, jeigu Vladas išlaikys šaltą galvą, šaltą protą, jis gali nustebinti. Visus mus. Gerąja prasme.
Ar jų prisijungimas prie jūsų komandos yra ilgalaikės strategijos dalis?
Šį kartą – tai yra daugiau išbandymas. Šiuo atveju, kalbant apie Aisvydą ir Vladą, mums kaip komandai, tai yra nemažas iššūkis. Paruošti ir aptarnauti du automobilius Dakaro metu yra nemažas iššūkis, bet ir tai, komandai tai yra labai naudinga, nes kai tu gauni atitinkamą įtampą, tu gali žymiai greičiau tobulėti.
Aišku, važiuojant dviese, tu gali tam tikrose vietose sutaupyti kaštus. Tai yra sudėtingas procesas, bet tuo pačiu ir smagus, parodantis mūsų bendruomeniškumą ir lietuvių vienijimąsi.
Ir pabaigai. Kokie asmeniniai tikslai ir ambicijos lydi į šiųmetinį Dakarą?
Pagrindiniai tikslai – Galų, gale pagerinti rezultatą. Šiame Dakare sueis jau 5 metai kaip esame pasiekę geriausią Baltijos šalių rezultatą ir dar, kol kas, niekas nėra jo pagerinęs. 5 metai atrodo kaip pakankamas ilgas laiko tarpas ir mes jį turime tikrai pagerinti. Aš žinau, kad tikrai galime, bet, visgi, dienos pabaigoje tai reikia padaryti finiše.
Antras dalykas – komandos tobulėjimas. Pasiruošimas Dakarui yra didelė profesionalų kalvė.
Ir trečias dalykas – nešti naudą valstybei. Aš tai matau kaip pavyzdį jauniems, tikslo siekiantiems žmonėms, kad jie savo srityje darytų tą patį ir taip stiprintų mus visus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!