Per 19 metų maratoninėse 1006 km lenktynėse Palangoje dalyvavo šimtai skirtingų automobilių. Kasmet prie starto linijos stoja bent po kelis „Porsche 911 GT3“ modelius, o BMW 3 serijos automobiliams skaičiuoti ne kiekvienais metais užtenka abiejų rankų pirštų. Tačiau lenktynėse kasmet dalyvauja išskirtiniai modeliai, paliekantys didžiulį įspūdį ne tik su jais besivaržantiems dalyviams, bet ir žiūrovams. Tai – neretai vienetiniai egzemplioriai, kurie iki tol nebuvo matyti Lietuvoje ar platesniame regione.

Omnitel 1000 km lenktynės (nuotr. Organizatorių)

Omnitel 1000 km lenktynės (nuotr. Organizatorių)

Tai nebūtinai patys greičiausi automobiliai. Ant apdovanojimų pakylos juos vairavę sportininkai lipa toli gražu ne visada, tačiau tokie automobiliai, be abejonės, papuošia lenktynes. Jų kiekvienais metais būna ne vienas, tačiau šiame straipsnyje surinkome tuos, kurie žiūrovams, organizatoriams ir kitiems dalyviams įsiminė labiausiai – tai dešimtukas pačių įspūdingiausių 1000 km lenktynių automobilių.

„Alfa Romeo GT“

„Alfa Romeo“ klubas Lietuvoje yra vienas aktyviausių – nėra kito, kuris kiekvienais metais surinktų komandą ir dalyvautų svarbiausiose šalies žiedinėse lenktynėse. Vienas didžiausių entuziastų – klubo prezidentas Rimvydas Agurkis, patyręs įvairių žiedinių lenktynių dalyvis. Klubas „Aurum 1006 km“ lenktynėse iki 2017 m. dalyvavo „Alfa Romeo GT“ – rinkoje už panašią kainą galima rasti kur kas greitesnių modelių, tačiau automobilio dvasia ir išskirtinumas alfistams svarbiau.

REKLAMA

BMW 330d

Kuo išskirtinis gali būti dyzelinis BMW? Kai prie jo vairo sėda vienas didžiausių automobilių sporto rėmėjų Lietuvoje Rimantas Blažulionis su komanda, net ir dyzelinis BMW gali kalnus nuversti. Arba, lenktyniniais terminais kalbant, aukštą vietą užimti. Pavyzdžiui, antrą bendroje įskaitoje 2011 m. Arba dar ne kartą patekti į „Top 10“.

Tai vienas pirmųjų 1000 km lenktynėse dalyvavusių dyzelinių automobilių, įrodžiusių, jog maratoninėse lenktynėse svarbus ne momentinis greitis, o ištvermė. „Rimo“ komanda niekada nebūdavo greičiausia viename rate, tačiau dyzelinis BMW vartodavo mažiau degalų ir kol greičiausi „Porsche“ stovėdavo degalinėje, juodų dūmų debesį už savęs paliekantis BMW toliau sukdavo ekonomiškus ratus.

BMW 6

„WinArt“ komanda niekada nekovojo dėl aukščiausių pozicijų maratoninėse Palangos lenktynėse, tačiau jų automobilis – dabar jau daugiau nei 30 metų sulaukęs BMW 6 – tapo neatsiejamu „Aurum 1006 km“ varžybų atributu. Šios komandos istorija primena „Alfa Romeo“ klubo – rinkoje yra daugybė pigesnių ir greitesnių automobilių, tačiau lenktyniavimas išskirtiniu automobiliu kartais yra svarbiau už bet kokią pergalę.

„Ford Escort“

Daug metų seniausio „Aurum 1006 km“ lenktynių automobilio statusą turėjo britų Hollandų šeimynos atgabenamas „Ford Escort“. Linksmieji britai yra „Ford“ gerbėjai ir šios markės automobilius anksčiau paruošdavo ne tik pagrindinėms lenktynėms, bet ir papildomiems renginiams – pavyzdžiui, Hollandai nepraleisdavo istorinių automobilių varžybų. 2018 m. visų turėtų „Escort“ atsargos išseko, tačiau Hollandai dar turėtų išbėgti į aikštelę.

REKLAMA

„Honda Civic Type-R“

„Civic“ neskamba įspūdingai, tačiau šis modelis yra neeilinis tiek savo paruošimu, tiek pasiekimais. Martynas Samuitis su Arūnu Gransku juo 2011 m. lenktynėse sugebėjo aplenkti „Spyker C8 Laviolette“, „Ferrari F430 Challenge“, „Renault Megane Trophy“, kelis BMW M3 ir daugybę kitų itin greitų automobilių – jie nugalėjo tuomet „Omnitel 1000 km“ pavadinimą turėjusiose varžybose. Kaip jiems tai pavyko?

975 kg svoris, 2 l atmosferinis „Mugen“ variklis, 6 laipsnių „Samsonas Motorsport“ pavarų dėžė, daugybė kitų patobulinimų ir kelios palankiai susiklosčiusios aplinkybės – pliaupęs lietus bei kai kurių konkurentų patirti gedimai – leido lietuviams pasiekti neeilinę pergalę. Ši „Honda“ išvystė vos 265 AG – tai yra silpniausias automobilis, kuriuo kada nors buvo pasiekta pergalė 1000 km lenktynėse.

„Honda Integra Type-R“

Dar viena „Honda“, tik jau su kita istorija. Tai yra bene ištikimiausias maratoninių Palangos lenktynių dalyvis ir tuo pačiu geriausias įrodymas, kad ne visada dideli biudžetai atneša pergales. Ilgus metus „Žaibelio“ komanda važiavo dar praėjusiame tūkstantmetyje pagaminta kiek daugiau nei 200 AG pasiekiančia „Integra Type-R“ ir kone kasmet pasiimdavo vienos ar kitos prabos apdovanojimus A2000 klasėje, kur varžomasi automobiliais su varikliais iki 2 litrų. Automobilis ne kartą pateko ir tarp dešimties greičiausiųjų bendroje įskaitoje.

Pastaraisiais metais „Žaibelis“ šį automobilį perleidžia kitoms komandoms, tačiau jos tęsia tradiciją. O 2018 m., kai nesusirinko pakankamai dalyvių A2000 klasės suformavimui, legendinė geltonai raudona „Integra“ buvo perkelta į galingesnių automobilių grupę – A3000. Ir ką manote? „Integra“ važiavę sportininkai sugebėjo toje klasėje užimti 2 vietą!

REKLAMA

„Lada 2104“

To, ką Dovilas Čiutelė išdarinėja su šiuo automobiliu, tikrai nesapnavo jį kūrę inžinieriai. D. Čiutelė yra geriausiai Lietuvoje žinomas rusiškos technikos mylėtojas, tad jo garaže įvairias „Lada“ detales ir automobilius galima skaičiuoti tonomis.

Etatinis X1 prototipų klasės dalyvis, raudonasis „Lada“ universalas, važiavo ir su prie žigulio variklio prilipdyta turbina, ir su į kėbulą įmontuoto „Ford Mustang“ varikliu, ir su daugybe kitų modifikacijų. Tai – vienas mėgstamiausių publikos automobilių, o jo idėjos autorius D. Čiutelė yra sakęs, kad naudos „Lada“ kėbulus tol, kol jų bus galima nusipirkti.

„Lexus IS-F“

„Šiuo automobiliu finišuoti neįmanoma – per daug kaprizingų mazgų, jis nepasiduoda modifikacijoms“, – tokios ir panašios kalbos buvo girdimos prieš 2011 m. lenktynes, kai „Artas Racing“ komanda pranešė jose dalyvausianti „Lexus IS-F“ automobiliu. Prognozės greitai buvo paneigtos – nepaisant to, kad daugybė automobilio mazgų liko standartiniai, jis finišo liniją kirto ketvirtoje bendrosios įskaitos vietoje.

„Lexus LS“

Ketverias duris turintis 5 metrų ilgio sedanas prieš daugiau nei dešimtmetį yra dalyvavęs 1000 km lenktynėse. Arvydas Padvaiskas bei jo komandos trasoje važiavo komfortiškai, naudodamas oro kondicionierių, ir sugebėjo aplenkti ne vieną varžovą, tačiau ilgainiui idėjos maratoninėse lenktynėse dalyvauti premium segmento prabangiu automobiliu buvo atsisakyta.

„Lotus Exige“

„Gera Dovana“ komanda ne vienerius metus startuoja 1000 km lenktynėse oranžiniu „Lotus Exige“ automobiliu, surenka puikių vairuotojų komandą, tačiau finišo vėliavos su šypsenomis veide išvysti jiems taip ir nepavyksta. Itin greitas prototipas savo pajėgumą įrodo kvalifikacijoje – pavyzdžiui, 2018 m. Simas Juodviršis juo pateko į „Top 10“, tačiau patikimumo vis pritrūksta. Nepaisant to, „Lotus“ yra unikalus net ir išskirtiniame „Aurum 1006 km“ lenktynių automobilių parke.

 

Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!

Nėra komentarų. Būk pirmas - komentuok!

Top Video

Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Nepaklausęs tėčio vaikinas labai pasigailėjo: dabar juokiasi visas internetas
DABAR RODOMA
Tarp gyventojų kilo panika: kiemuose užfiksavo nevaldomą pavojų
DABAR RODOMA
Reporterė netvėrė pykčiu: vyro poelgis tiesioginio eterio metu sukėlė sąmyšį
DABAR RODOMA
Dietistas atskleidė, kodėl stengiasi nevartoti pieno produktų
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
DABAR RODOMA
Bijojo judėti net automobilyje: „ledo bombos“ talžė automobilio langą
DABAR RODOMA
Vyras nufilmavo, kaip degalinė apgavo ir priskaičiavo daugiau už kurą
REKLAMA
REKLAMA

TELEVIZIJA

TVPlay

Top Video

Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Plikledis vos netapo lemtingu: užfiksavo kraują stingdančią akimirką
DABAR RODOMA
Nepaklausęs tėčio vaikinas labai pasigailėjo: dabar juokiasi visas internetas
DABAR RODOMA
Tarp gyventojų kilo panika: kiemuose užfiksavo nevaldomą pavojų
DABAR RODOMA
Reporterė netvėrė pykčiu: vyro poelgis tiesioginio eterio metu sukėlė sąmyšį
DABAR RODOMA
Dietistas atskleidė, kodėl stengiasi nevartoti pieno produktų
DABAR RODOMA
Automobilių mokestis Lietuvoje: koks scenarijus yra realiausiais
DABAR RODOMA
32 Valančiūno taškai neišgelbėjo „Grizzlies“
DABAR RODOMA
Kulvinskytė prakalbo apie šeimos pagausėjimą: to laukia visa šeima
DABAR RODOMA
Bijojo judėti net automobilyje: „ledo bombos“ talžė automobilio langą
DABAR RODOMA
Vyras nufilmavo, kaip degalinė apgavo ir priskaičiavo daugiau už kurą
Sukrėstos moksleivės papasakojo apie nuogaliaus išpuolį prie mokyklos
DABAR RODOMA
Sukrėstos moksleivės papasakojo apie nuogaliaus išpuolį prie mokyklos
DABAR RODOMA
Politologai apie nuleistą kartelę pateikimui į Seimą: bus išbandymas patiems rinkėjams
DABAR RODOMA
Vieta Radviliškio rajone kaip užkeikta: ir šįryt įvyko mirtina avarija
DABAR RODOMA
Įamžino gėdingą Gražulio poelgį Seime: dovanėlę iš nosies prilipdė ant palangės
DABAR RODOMA
Pokalbis su politikos apžvalgininku Vytautu Bruveriu
DABAR RODOMA
Pateikė daugiau detalių apie neeilinę avariją Vilniaus degalinėje
DABAR RODOMA
Vaizdai iš įvykio vietos: iš degalinės Vilniuje veržiasi dujos, ribojamas eismas
DABAR RODOMA
Neištikimo vyro beieškant – pavojus gelbėtojai Filefevai
DABAR RODOMA
Jašiūnų kelininko smėlio barstymo būdas išvertė iš koto: įrašas plinta žaibiškai
DABAR RODOMA
Per šimtas dalyvių mitinge ragino neprivatizuoti Kauno centrinio pašto
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų