REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
51
Atnaujintas „Volvo V90 Cross Country“ universalas (nuotr. Aivaras Grigelevičius)

Lygių, bet nenuglūdintų linijų „Volvo“ universalai eilę metų keldavo asociacijas su didžiulėmis šaldytuvo dėžėmis, į kurias buvo galima sutalpinti bet ką. Šunį, sofą, lovą – didelis „Volvo“ universalas tiesiog buvo sukurtas pasitarnauti visose įmanomose situacijose.

51

Lygių, bet nenuglūdintų linijų „Volvo“ universalai eilę metų keldavo asociacijas su didžiulėmis šaldytuvo dėžėmis, į kurias buvo galima sutalpinti bet ką. Šunį, sofą, lovą – didelis „Volvo“ universalas tiesiog buvo sukurtas pasitarnauti visose įmanomose situacijose.

REKLAMA

Vis dėlto, kad ir kaip sunku būtų tai pripažinti, tačiau praktiškų universalų paklausa per pastaruosius 20 metų sumenko net keletą kartų, mat jų vietą užėmė sunkesni, masyvesni ir brangesni analogai, geriau žinomi SUV apibrėžimu. Ir nors įvairaus dydžio SUV automobiliai sudaro didžiausią „Volvo“ pardavimų dalį visame pasaulyje, tačiau švediškos markės vadovai iki šiol nėra linkę atsisakyti kone geriausio „Volvo“ automobilio recepto – praktiško universalo, su SUV automobiliams prilygstančia prošvaisa.

DIZAINAS

2016 metais prasidėjusi naujos kartos „Volvo“ automobilių ekspansija buvo pažymėta dviejų modelių debiutu – septynviečiu „XC90“ ir „Audi A6“ analogu – „Volvo S90“ ir „Volvo V90“.

REKLAMA
REKLAMA

Iš naujo „Volvo“ identitetą turėję surasti markės dizaineriai pasirinko ganėtinai nuosaikią, bet tuo pačiu modernią stiliaus kryptį. Vietoje gausybės aštrių, agresyviai atrodančių elementų, moderniuose „Volvo“ automobiliuose išvydome santūraus dydžio radiatoriaus groteles, kurios buvo įkomponuotos tarp Toro kūjo formos LED dienos žibintų. Pastarasis akcentas, regis, taps neatsiejama „Volvo“ automobilių dalis, mat bendrovės dizaineriams prireikus atlikti keletą subtilių „V90 Cross Country“ išvaizdos patobulinimų, jie nepasiryžo atsisakyti Skandinavijos mitologijos personažo simbolio.

REKLAMA

Ieškant akivaizdžiausių skirtumų tarp, pavyzdžiui, 2018 ir 2022 metais pagaminto „Volvo V90 Cross Country“, labiausiai, ko gero, reikėtų išskirti chromu padengtas kėbulo apdailos medžiagas, apvalius priešrūkinius žibintus bei galinius žibintus, kuriuose dabar išvysite ne vieną storą, bet dvi plonesnes, vertikalias LED žibintų juostas, su kuriomis „Volvo“ siekia išlaikyti universalo kėbulą turinčių modelių tęstinumą. O štai kitas pokytis, kuris, galbūt, nebus priimtinas visiems „V90 Cross Country“ gerbėjams – sumažėjusi kėbulo prošvaisa.

REKLAMA
REKLAMA

Sunku paaiškinti kodėl „Volvo“ ryžosi sumažinti šio universalo kėbulo prošvaisą, tačiau iki atnaujintos versijos pasirodymo, šio modelio kėbulo prošvaisa siekė net 210 mm, o štai po to ji sumažėjo iki 203 mm. Ne gana to, 2023 modelinių metų prošvaisa sumažėjo dar labiau – iki 195 mm. Vardan geresnių CO2 emisijų? Galbūt.

Pravartu žinoti

  • Ilgis (mm):4959
  • Plotis (mm): 1903
  • Aukštis (mm): 1537
  • Ratų bazės ilgis (mm): 2941
  • Kėbulo prošvaisa (mm): 203 mm
  • Automobilio svoris: 1919 kg
  • Apsisukimo spindulys (m): 12
  • Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd): 0.35

INTERJERAS

Nuo 2016 metų „Volvo V90 Cross Country“ salonas taip pat pasikeitė absoliučiai minimaliai. Metams bėgant, „Volvo“ nuolatos atlikdavo keletą subtilių, mažiau pastebimų pakeitimų, tačiau sulig šiuo atnaujinimu, didžiausia naujovė „V90 Cross Country“ salone – multimedijos sistema, kurią aptarsime kitame skyriuje. Tuo tarpu visais kitais, „Volvo“ automobiliams svarbiais aspektais – „V90 Cross Country“ išlieka ypatingai šaunus šeimos kompanionas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Volvo“ salone – labai daug erdvės. Tiek priekyje, tiek gale, net pagal didelių universalų standartus. Du, net ir didesnio sudėjimo keliauninkai patogiai jausis sėdėdami ant galinių sėdynių, o esant poreikiui – gale sutalpinsite ir tris keleivius.

Bagažinės tūris – taip pat milžiniškas. Nors lyginant „V90 Cross Country“ bagažinės tūrį su kitais šios klasės automobiliais „Volvo“ niekada negalės būti laikomas lyderiu, tačiau „V90 Cross Country“ turi kitą privalumą. Jos plotis, ilgis ir praktiškų smulkmenų kiekis yra svarbesnis už faktą, jog konkurentų bendras tūris yra keliasdešimt litrų didesnis.

Vairuotojui skirta aplinka – vis dar, pasižymi patraukliomis medžiagomis, įdomiomis tekstūromis bei lengvai perprantamais valdikliais. Vis dėlto, dar vieną, mažytę naujovę reikėtų paminėti – tai pavarų perjungimo svirtis ir jos valdymas. Jeigu anksčiau norimą automatinės pavarų dėžės režimą įjungdavote svirtį stumdami link nuo P link R, N ir D režimo, dabar veiksmų seka kitokia. Pavyzdžiui, norėdami įjungti D režimą, turite du kartus pavarų perjungimo svirtelę pajudinti žemyn. Norite įjungti atbulinę pavarą, svirtelę reikės du kartus iš eilės pajudinti į viršų.

REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Bagažinės tūris (l): 560 – 1526
  • Maksimali leistina apkrova (kg): 528
  • Maksimali stogo apkrova (kg): 100 kg
  • Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg): 2450
  • Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA): 63 / 69

TECHNOLOGIJOS

Kaip ir minėjome anksčiau, didžiausias technologinis pokytis šiame „Volvo“ automobilyje – multimedijos sistema. Kaip ir anksčiau, planšetinį kompiuterį primenantis ekranas turi „Google Automotive“ operacinės sistemos pagrindu sukurtą įrangą. Su ja „Volvo“ pakeitė iki šiol naudotą „Sensus“ operacinę sistemą, kuri, nors ir turėjo trūkumų, turėjo ir nemažai patogiai valdomų funkcijų.

REKLAMA

„Volvo“ perėjus link „Google Automotive“ operacinės sistemos, mes tikėjomės išvysti tikrą revoliuciją. Grafinės sąsajos, funkcionalumo, spartaus veikimo ir valdymo srityse, tačiau didžiulį potencialą turėjusi pademonstruoti sistema „Volvo“ automobiliuose yra tiesiog iki galo neišbaigtas produktas, kuriame netgi trūksta ankstesnėje sistemoje buvusių funkcijų.

Žinoma, ne viskas yra taip blogai. Jeigu esate didis išmanaus telefono naudotojas, gili „Android“ programėlių integracija bus efektyvi ir naudinga. Kaip ir, stebėtinai sklandžiai veikiantis „Google Assistant“ pagalbininkas, kuriam nėra sunku suprasti ką bandote pasakyti, tačiau jų naudingumas neatsveria fakto, jog „Volvo“ verčia kiekvieną šios markės vairuotoją naudotis „Beta“ versijos sistema, ir šią problemą dar labiau išryškina „Renault“ analogas, esantis „Megane e-Tech“ ir „Austral“ modeliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Saugos sistemos bazinėje įrangoje: Eismo juostos palaikymo sistema „Lane Assist”, pėsčiųjų ir dviratininkų atpažinimo sistema, kliūties apvažiavimo pagalba, nuovargio atpažinimo sistema, automatinė stabdymo sistema.
  • Euro NCAP saugumo reitingas: 5 žvaigždučių
  • Vaizdo kamerų konfigūracija: Priekyje, gale, šoniniuose veidrodėliuose
  • Oro pagalvių skaičius standartinėje įrangoje: 5 oro pagalvės
  • „Android Auto“ ir Apple Car Play“ sąsaja: Belaidė

DINAMIKA

„Volvo V90 Cross Country“ yra viena iš tų retų išimčių švediškos markės modelių gamoje, kurioje rasite senamadiškos komponuotės variklius. Skirtingai nei kiti „Volvo“ modeliai, kuriuose yra iš tinklo įkraunama „Recharge“ versija, „V90 Cross Country“ to nesiūlo. Tikėtina dėl to, jog potencialūs šio modelio vairuotojai daugiau laiko praleidžia keliaudami į idiliškus paplūdimius, slidinėjimo trasas ar tiesiog klaidžiodami po regionus.

REKLAMA

Tai reiškia, jog šiandien „V90 Cross Country“ siūlomas su dviem benzininiais ir dviem dyzeliniais varikliais, kurių galia niekada neviršija 300 arklio galių. Šių dienų standartais – tai nėra labai daug, tačiau, vėlgi, nepamirškite, jog tai yra „Volvo“.

Mūsų bandytame modelyje, turėjusiame 250 arklio galių išvystančią benzininę jėgainę, niekada nekilo minčių, jog jai trūksta papildomo postūmio, siekiant išjudinti šią švedišką baržą. 1800 – 4800 sūkių diapazone išvystomas didžiausias 350 Nm sukimo momentas, visuomet leidžia pasitikėti „V90 Cross Country“, jog staigus bandymas pagreitėti nesibaigtų keiksmų lavina., tačiau vargu ar „V90 Cross Country“ norėsite nuolatos smaugti ir elgtis su juo it būtų 5 serijos BMW.

REKLAMA

Kita vertus, bet kokį norą naudoti „Sport“ važiavimo režimą atmuša „Volvo“ automobiliuose naudojama „Aisin“, 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė. Kuomet automobilis juda tolygiu greičiu, jai toks veikimo modelis atrodo priimtinas, tačiau siekiant pajudėti iš vietos ar tiesiog norint pagreitėti, jai priskirta valdymo programa veikia „Nesuprantu kas vyksta“ arba „Varom!“ principu.

Susidaro įspūdis, jog „Volvo“ inžinieriai trokšta, jog kiekvienas „V90 Cross Country“ vairuotojas priprastų prie kitokios akceleratoriaus pedalo eigos. Jeigu kituose automobiliuose švelnus spustelėjimas leidžia sklandžiai pajudėti, „Volvo“ akceleratorių reikia spustelėti šiek tiek stipriau. Tad tik galite įsivaizduoti klasikinį scenarijų persėdus, pavyzdžiui, iš „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“. Norint pajudėti iš vietos ir nesulaukus norimos reakcijos, kiekvienas iš jūsų tiesiog spustels akceleratorių stipriau, tačiau vietoje to, automobilis tiesiog šauna į priekį ir suteikia pernelyg didelį pagreitį negu to nori vairuotojas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pravartu žinoti

  • Variklio tūris / Cilindrų skaičius: 2,0 litrų / 4 cilindrai
  • Variklio galia / Sukimo momentas: 250 AG (5400-5700 aps/min.) / 350 Nm (1800-4800 aps/min.)
  • Pavarų dėžės tipas: 8 laipsnių, automatinė
  • 0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas): 7,4 / 7,6 sekundės
  • 60 – 100 km/val. / 80 – 120 km/val.: 4,8 sek. / 5,9 sek.
  • Maksimalus greitis: 180 km/val.
  • Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100): 10,9 / 6,9 / 7,6
  • Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km): 60 l / 650 km
  • CO2 emisija: 170-188 g/km

VALDYMAS

Kiekvieną kartą pažvelgę į šį, didingai atrodantį universalą, labai greitai suprasite kokią funkciją jis turi atlikti šiame gyvenime. „Sportiškumas“, „atletiškumas“ – tai yra frazės, kurių niekada nesinori panaudoti vairuojant „V90 Cross Country“, bet tai – labai geras požymis, mat šis „Volvo“ primena kodėl keletą IKEA konstruktorių galintys sutalpinti švediški universalai yra tokie jaukūs ir malonūs eksploatuoti kasdien.

REKLAMA

Konstrukciškai, „V90 Cross Country“ yra labai artimas Lietuvoje itin populiariam „XC90“, tačiau abiejų automobilių pakabos veikimo ypatumai yra pastebimai skirtingi. „Volvo XC90“, net ir turėdamas orinės pakabos komplektą, tuos pačius kelio ruožus įveikia kiečiau, standžiau, it kažkas specialiai bandytų automobilio kėbulą išjudinti, priverčiant jį linguoti. O štai „V90 Cross Country“, tiesiogine žodžio prasme, kiekviename kelyje tiesiog plaukia.

Tai didelis, funkcionalus ir patogus šeimos automobilis. Kadangi jis nėra toks aukštas ar gremėzdiškas kaip populiarieji SUV, jo valdymas yra pakankamai klusnus ir svarbiausia – jis neužgožia aplinkinių automobilių. Jis niekada neprovokuoja elgtis it būtum ką tik nutrūkęs nuo grandinės ir vietoje to užtikrina komfortišką, švelnų važiavimą. 

REKLAMA

Žinoma, turint tokio dydžio biudžetą, galima rasti pigesnių ar netgi dinamiškesnių alternatyvų, tačiau „V90 Cross Country“ pasižymi itin brandžiu ir ramiu, netgi klasikiniu „Volvo“ charakteriu, įvilktu į elegantišką kostiumą, todėl tikėtina, jog jis labiausiai patiks vairuotojams, mėgstantiems neskubėti. Tiek važiuojant asfaltuotu keliu, tiek ten, kur, galbūt, kelio tiesiog nėra. 

Kaip ir kiti modernūs „Volvo“ automobiliai, „V90 Cross Country“ leidžia pasirinkti vieną iš keletos skirtingų važiavimo režimų, tačiau tik vienas iš jų bus naudingas ir įdomus. Tai – ambicingai skambantis „Off-Road“ režimas, kurį vairuojant „V90 Cross Country“ norisi naudoti dažniau negu, pavyzdžiui, „XC90“. 

REKLAMA
REKLAMA

Naudojant šį važiavimo režimą, automobilyje esančios elektroninės smegenys pakoreguoja akceleratoriaus, stabdžių sistemos, keturių varančiųjų ratų pavaros bei stabilumo sistemų darbą, siekiant užtikrinti absoliučiai maksimalų sukibimą su kelio danga. Be to, naudojant šį režimą, vairuotojai galės užmiršti stabdžių pedalą, mat „Off-Road“ režimas yra suprogramuotas taip, jog atleidus akceleratoriaus pedalą automobilis automatiškai pradeda lėtėti, bet neleidžia absoliučiai sustoti. Vis dėlto, šį režimą galima naudoti tik iki 40 km/val. Viršijus šį greitį, „Off-Road“ režimas išsijungia automatiškai.

Pravartu žinoti

  • Automobilio komponuotė: Priekiniai varomieji ratai su daline keturių varančiųjų ratų pavara
  • Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale ): Priekyje – dvigubos skersinės svirtys, gale – daugiasvirtė, su galimybe turėti orinės pakabos komplektą
  • Stabdžių sistema: 345 mm skersmens stabdžių diskai priekyje, 320 mm stabdžių diskai gale
  • Padangų išmatavimai bandytame modelyje: 235/50 R19

EKSPLOATACIJA

Svajojant apie didelį ir patogų „Volvo“ universalą, šiai dienai švediškos markės sekėjai turi tik vieną opciją – „V90 Cross Country“. Dėl tiesiog slieko dydžio „V90“ universalo paklausos, „Volvo“ atstovai Lietuvoje net nesiūlo šio modelio įsigyti. Kita vertus, tuo nereikėtų stebėtis, mat Baltijos šalyse padidinto pravažumo „Volvo 90 Cross Country“ yra ženkliai populiaresnis. Tikėtina, jog to priežastys jums taip pat turėtų būti aiškios.

REKLAMA

Kadangi 90-osios serijos „Volvo“ modeliai atlieka šios markės flagmanų vaidmenį, ko gero, nereikėtų stebėtis, jog pradinė „Volvo V90 Cross Country“ modelio kaina yra keliais tūkstančiais eurų mažesnė už tą, kuris dominuoja „Volvo“ pardavimų statistikoje – „XC90“.

Subtilų atnaujinimą praėjęs universalas Lietuvoje, su silpniausiu benzininiu varikliu, išvystančiu 250 arklio galių ir keturių varančiųjų ratų pavara, kainuoja nuo 66 600 eurų, tačiau ar pradinė kaina patenkins jūsų lūkesčius?

Verta paminėti, jog už ganėtinai didelę sumą pinigų, standartinėje įrangoje gausite adaptyvią greičio palaikymo sistemą, automatiškai tamsėjančius šoninius veidrodėlius, keletą saugumo sistemų, galinio vaizdo kamerą ir atstumo jutiklius, dviejų zonų klimato kontrolę, šildomą vairą, beraktę atrakinimo ir užrakinimo sistemą. Be to, papildomos įrangos kataloge yra vos keletas priedų, kuriuos tikrai norėsite užsisakyti: „Harman Kardon“ garso sistema – 998 eurai, signalizacija – 545 eurai, sulankstoma vilkimo jungtis – 1210 eurų.

Tiesioginių konkurentų „Volvo V90 Cross Country“, tiesą sakant, turi nedaug. Kitoje barikadų pusėje rasite tik „Audi A6 Allroad“ (nuo 68 tūkst. eurų) ir „Mercedes-Benz“ E klasės „All-Terrain“ (nuo 67 tūkst. eurų). Šioje kompanijoje, „Audi“, turės akivaizdų dinaminį pranašumą, mat Lietuvoje šis modelis siūlomas tik su šešių cilindrų agregatais, nes, matyt, potencialių klientų, keturių cilindrų versijos tiesiog nedomina. Net ir tada, kai jos yra keliais tūkstančiais eurų pigesnės.

Pravartu žinoti

  • Pigiausio modelio kaina: 66 600 eur
  • Bandyto modelio kaina: 73 100 eur
  • Garantinis laikotarpis: 3 metų, su galimybe prasitęsti
  • Atstovybių tinklas: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose

 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų