Šviesoforas pėsčiųjų perėjoje (nuotr. Fotodiena.lt)

Šviesoforas pėsčiųjų perėjoje (nuotr. Fotodiena.lt)

Apie eismo saugumą yra kalbama daug, bet tik retais atvejais tie žodžiai pasiekia tinkamą adresatą. Bent jau iki tol, kol nenutinka itin skaudi ar net tragiška nelaimė. Įprastai šia tema kalbama iš vairuotojų elgesio perspektyvos, bet šįkart nutarėme pažvelgti iš kitos – pėsčiųjų – pusės.

Pėstieji yra viena pažeidžiamiausių eismo dalyvių grupė, nes per įvykius į kuriuos jie patenka, priešingai nei vairuotojų atveju, pėsčiųjų neišgelbėja nei oro pagalvės, nei kitos automobilyje esančios saugumo priemonės.

Sukrečiantys skaičiai

Vien per pirmuosius šių metų 10 mėnesių Lietuvoje buvo sužaloti 693 pėstieji (net 347 atvejais buvo užvažiuota ant pėsčiojo pėsčiųjų perėjoje – aut. past.). Per incidentus žuvo 49 pėstieji. Tai yra bent jau vienas žuvęs pėsčiasis per savaitę.

Tenka žvelgti ir į dar skaudesnę statistikos eilutę. Per pirmus šių metų 10 mėnesių Lietuvos keliuose žuvo 1 pėsčiasis vaikas ir net 164 pėstieji vaikai patyrė įvairių sužalojimų.

REKLAMA

Bet pažvelkime į šią problemą taip pat ir iš kitos pusės. Policijos duomenimis, šiais metais dėl pėsčiųjų kaltės užregistruota 150 eismo įvykių. Per šiuos eismo įvykius žuvo 17 žmonių, dar 136 buvo sužeisti.

Per tris šių metų ketvirčius (sausio-rugsėjo duomenys – aut. past.) pėstieji net 1123 kartus ignoravo eismo reguliavimo signalus (nubausti 1104 asmenys). Pavyzdžiui, tai yra asmenys, kurie buvo policijos užfiksuoti žengiantys per pėsčiųjų perėją degant raudonam šviesoforo signalui.

Dauguma puikiai mato realią situaciją, tad jei būtų užfiksuoti visi pažeidėjai, tai pažeidimų skaičius, greičiausia, būtų šimtą ar daugiau kartų didesnis.

Per tą patį laikotarpį buvo nustatyti 1281 atvejis, kai tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui pėsčiasis su savimi neturėjo liemenės, atšvaitų ar žibintuvėlio. Retorinis klausimas, o koks yra tikrasis tokių pažeidimų skaičius...

Statistikoje dešimtimis fiksuojami ir dėl pėsčiųjų kaltės nutikę eismo įvykiai. Bet svarbiausia nepamiršti vieno dalyko, kad vieną dieną tu gali būti vairuotojas, o kitą jau pėsčiasis, tai savo pareigas privalo tinkamai atlikti visi. Priešingu atveju, vaizdas gali tapti dar graudesnis.

Apie situaciją su pėsčiaisiais Lietuvoje pasikalbėjome su Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėju Vidmantu Pumpučiu.

REKLAMA

Kokia yra situacija su pėsčiųjų saugumu Lietuvoje?

Esmė, kad visi šiuo metu priimti pakeitimai yra numatyti dėl pačių pėsčiųjų saugumo užtikrinimo. Jei jų būtų paisoma, tai nelaimių tikrai būtų mažiau. Kalbu bendrai – tiek iš pėsčiojo, tiek iš vairuotojo pusės.

Anksčiau galiojo nuostata, kad vairuotojas privalo praleisti pėsčiąjį, kai šis jau įžengęs į perėją. Mat kai kurie vairuotojai net nestodavo prie lūkuriuojančio pėsčiojo, nes šis esą nejuda.

Vakarų Europoje įprasta praktika, kad vos tik žmogus priėjo prie pėsčiųjų perėjos, tai vairuotojas iškart stoja ir jį praleidžia. Į Lietuvą tokia kultūra žengia mažais žingsneliais.

Esmė yra tokia, kad vairuotojas važiuodamas keliu turi stebėti pėsčiųjų perėjų ženklus. Pirmas žvilgsnis į ženklą, o vėliau, ar yra pėsčiasis. O pas mus dauguma vairuotojų galvoja, kad jie kelyje yra svarbiausi.

Lietuvoje iki šiol yra daug netinkamai įrengtų pėsčiųjų perėjų, kurios neatitinka esminių saugumo reikalavimų. Tokiose perėjose dienos metu nėra sunku pastebėti pėsčiąjį, bet viskas pasikeičia naktį, kai tiek pačią perėją, tiek pėsčiąjį yra sunku pastebėti.

Tai problemą iš dalies išspręstų geresnis perėjų apšvietimas?

Praėjusiais metais visi mirtini įvykiai įvyko būtent tose nesaugiose pėsčiųjų perėjose. Jos turėjo esminių trūkumų. Vienas jų – blogas apšvietimas. Maža to, ten, kur realus važiavimo greitis yra didesnis kaip 50 km/val., ten turi būti įrengta iškilioji perėja, saugumo salelės.

REKLAMA

Po kai kurių pėsčiųjų perėjų rekonstrukcijų, didžiųjų miestų savivaldybės jau pastebėjo, kad mirtinų įvykių ten nėra pasitaikę. Nėra jokios abejonės, kad tokios investicijos atsiperka.

Kokios yra didžiausios pėsčiųjų daromos klaidos, kurios padidina riziką nutikti nelaimei?

Pradėkime nuo to, kad žmonės tiek įnikę į telefonus, kad eidami per perėja net nebesidairo aplink. Dar blogiau būna, kai tuo pačiu metu jie klausosi muzikos. Tada ne tik nemato, bet ir negirdi.

Kitas dalykas, kai žmogus nueina iki vidurio kelio, tada išsigąsta ir pradeda bėgti. Tokie staigūs manevrai dažnai turi tragiškų pasekmių.

Taip pat norėčiau atkreipti dėmesį, kai žengiama per perėją ir vienas automobilis stabdo, sustoja praleisti pėsčiojo, tai pastarasis, tarsi norėdamas atsidėkoti, paspartina žingsnį. Būna atvejų, kai atlekia kitas automobilis, kuris laiku nesustoja. Noriu pasakyti, kad jei kažkas sustojo praleisti jūsų, tai reikia elgtis įprastai, bet tikrai nepradėti greičiau judėti prarandant budrumą.

Neseniai bendravome su pareigūnais, kurie sakė, kad jei pėsčiasis kalbės telefonu, tačiau dairysis, akivaizdžiai stebės aplinką, tai jis nebus baudžiamas. Bet jei jis eis per pėsčiųjų perėją ir visas jo dėmesys bus sutelktas į telefoną ar kitą išmanųjį įrenginį, tai sulauks baudos. Niekas nenori tik bausti, bet negalime toleruoti tokio pėsčiųjų elgesio, kuris gali iššaukti tragiškas pasekmes.

2018-12-24 15:13:43
Taisyklės aiškiai nurodo prieš žengdamas y perėja ar važiuojamąją dalį ysitikink kad vairuotojas tave mato.tai va privalo šita žinoti kėkvienas bet visiems pėstiesiems dzin.tai kam gailėtis šitų kvailių???
Atsakyti
Patogiausias būdas sužinoti daugiau - sekti naujienas mūsų „Facebook“ paskyroje!
[email protected]

Naujienų portalo tv3.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB All Media Lithuania sutikimo draudžiama.

Kaunas 2018-12-24 19:36:07
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Kamsciu kruva,o per tokius pakeitimus tikrai padauges tuek kamsciu tiek ivykiu
Sveiku protu mastant tai pesciasis turi stebeti dauguau atomobiliu srauta,o ne vairuotojas ziuretu bl kas 1015metru pridarytu pesciuju pereju ir stabdyti tik pamacius zmogu prie pesciuju perejos!!!   ATSAKYTI
Vairuotojas 2018-12-24 15:53:41
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Pėsčiuosius reikia daugiau drausminti, jiems daugiau atsokomybes ivesti, kad jie patys turi save saugoti, o ne vairuotojai!!!    ATSAKYTI
Tas pats per ta pati 2018-12-24 15:13:55
Pranešti apie netinkamą komentarą
0
Bla bla bla statistikos bla bla vakaru europa. Daugiau apie nieko nesneka tik lygina i vakaru europa. Antraste tokia kad norisi paspaust ir paziuret kurios cia butent nesaugios, bet gaunamas rezultatas tai logiski atsakymai kur ir taip kiekvienam aisku , blogas apsvietimas ir t.t.
Jus kelkit bent jau naudingus straipsnius o ne mesla copy paste.   ATSAKYTI
2018-12-24 15:13:43
Pranešti apie netinkamą komentarą
-1
Taisyklės aiškiai nurodo prieš žengdamas y perėja ar važiuojamąją dalį ysitikink kad vairuotojas tave mato.tai va privalo šita žinoti kėkvienas bet visiems pėstiesiems dzin.tai kam gailėtis šitų kvailių???   ATSAKYTI
GAUK NEMOKAMĄ tv3.lt NAUJIENLAIŠKĮ Į SAVO PAŠTO DĖŽUTĘ:
UŽSISAKYTI

Top Video

Gynybos ekspertas sužavėtas: merginas šaukti į kariuomenę – puikus sumanymas
DABAR RODOMA
Gynybos ekspertas sužavėtas: merginas šaukti į kariuomenę – puikus sumanymas
DABAR RODOMA
Kruvinos Velykos Panevėžyje: mirus porai 13-metė liko našlaite
DABAR RODOMA
Tragiškos Velykos turistų rojuje: žuvo 215 žmonės, nugriaudėjo aštuoni sprogimai
DABAR RODOMA
Gedimino kalnas – pinigus ryjanti vieta: reikalauja daugiau
DABAR RODOMA
Aiškėja tikroji motociklininko žūties priežastis
DABAR RODOMA
Šimtmečių radybos Vilniuje – paaiškėjo ir pikantiškos detalės
DABAR RODOMA
Meschino ruoštos velykinės vaišės supykino Jankevičių
DABAR RODOMA
Valdas Adamkus žmonėms siunčia svarbią žinią
DABAR RODOMA
Naujausi kandidatų į prezidentus reitingai: užvirė žūtbūtinė kova
DABAR RODOMA
Pateko į aferisto pinkles: patikli kaunietė prarado 4 kambarių butą
REKLAMA
Europos Parlamento reklama (nuotr. stop kadras)
Artėjant rinkimams, Europos Parlamentas internete pristatė naują reklamą, raginančią rinkėjus nelikti abejingus ir gegužės pabaigoje skirti balsą, renkant savo atstovus Europos ...
Urologo Mindaugo Žiuko teismas (nuotr. Broniaus Jablonsko)
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) patvirtino, kad chirurgas urologas Mindaugas Žiukas yra kaltas dėl paciento mirties. Anot teismo pranešimo, chirurgas urologas, ...
Profesija kitaip: prasideda netradicinis profesijų pažinimo konkursas jaunimui
Griauname mitus apie viešbučių ir maitinimo paslaugų profesijas bei kviečiame jaunimą dalyvauti modernaus profesinio mokymo konkurse „Re-think. Profesija kitu kampu“. ...
Nacionalinio stadiono griaučiai ant Šeškinės kalno (nuotr. tv3.lt)
Vilniaus valdžia pagrįstai pašalino bendrovę Vilniaus nacionalinis stadionas iš sporto komplekso Šeškinėje statybų konkurso, nusprendė teismas. Vilniaus apygardos teismas ...
Revolut (nuotr. bendrovės)
Seimas nusiteikęs įpareigoti strateginių įmonių sandorius tiriančią vyriausybinę komisiją dar kartą aiškintis Jungtinės Karalystės finansų startuolio „Revolut“ patikimumą. ...
REKLAMA

TELEVIZIJA

×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų