• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gražiausios metų šventės jau visai čia pat, todėl pirkėjai šturmuoja prekybos centrus ir godžiai krauna dovanas į krepšius, kartais net neatkreipdami dėmesio, jog kai kurių prekių kainos pakilo dvigubai.

Gražiausios metų šventės jau visai čia pat, todėl pirkėjai šturmuoja prekybos centrus ir godžiai krauna dovanas į krepšius, kartais net neatkreipdami dėmesio, jog kai kurių prekių kainos pakilo dvigubai.

REKLAMA

Šįkart portalą tv3.lt pasiekė kelios prekybos centre „Rimi“ pirktų dovanų maišelių kainų nuotraukos. Pasirodo, prieš pat šventes maišelių kaina padvigubėjo – nuotraukose ir filmuotoje medžiagoje aiškiai matyti, kad prieš tai maišelis kainavo 0,49 eurus, o ant viršaus užklijuota nauja kaina – 0,99 eurai.

Įsivėlė klaida

Prekybos centro viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė tokį kainų šuolį paaiškino paprastai – įsivėlė klaida.

„Šis maišelis pernai per Kalėdas kainavo 0,99 cnt. Vasarą turėjom šių maišelių išpardavimą, kur prekė kainavo 0,49 cnt. Nuo liepos mėn. šis maišelis vėl kainavo 0,99 cnt. Tad atsiprašome, kad prekės žymėjimas yra klaidinantis – ant prekės neturėtų būti dviejų kainų. Ir dar kartą akcentuoju, kad nei šio nei kitų maišelių kaina nuo praėjusių metų nesikeitė“, - tv3.lt patikino G. Bielskytė.  

REKLAMA
REKLAMA

Kaina nustatoma laisvai, tačiau klaidinti negalima

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) informuoja, kad dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl pakilusių prekių kainų arba klaidingo kainų nurodymo. Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme įtvirtinta, kad komercinė veikla yra nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu.

REKLAMA

VVTAT rašo, kad nors komercinės veiklos subjektai gali laisvai nustatyti savo produktų kainas, tačiau vartotojams negali būti sudaromas įspūdis apie ypatingą prekės kainos pranašumą, jei ši informacija neatitinka tikrovės.

„Pažymėtina, kad vidutinis vartotojas akciją, kurios metu yra mažinama prekės kaina, suvokia kaip tam tikru trumpu laikotarpiu taikomą nuolaidą prekei, kuri yra taikoma nuo reguliarios prekės kainos, t. y. vidutinis vartotojas pagrįstai tikisi, kad tokios akcijos metu galės įsigyti prekę pigiau nei įprastai, t. y. pigiau nei reguliari prekės kaina“, – teigiama atsakyme tv3.lt portalui.

REKLAMA
REKLAMA

Atsižvelgiant į tai, tuo atveju, jei vartotojui sudaromas apgaulingas įspūdis apie prekės kainos pranašumą, už vartotojų klaidinimą ir vykdomą nesąžiningą komercinę veiklą komercinės veiklos subjektams Tarnyba pagal savo kompetenciją gali taikyti sankcijas nuo 289 iki 8 688 eurų. „Tarnybos komisijos priimti nutarimai yra vieši ir skelbiami Tarnybos interneto svetainėje“, – prideda VVTAT.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų