REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
21
Rūkas (nuotr. Fotolia.com)

Šaltasis sezonas turi ir tamsiąją pusę, tik jo metu galime per vieną parą pamatyti lietaus, sniego, šlapdribos, o paskui dar pasidžiaugti plikledžiu. Visa tai – apsunkina vairavimo sąlygas. Taigi verta paklausyti patarimų, kurie padėtų išvengti pavojų kelyje.

21

Šaltasis sezonas turi ir tamsiąją pusę, tik jo metu galime per vieną parą pamatyti lietaus, sniego, šlapdribos, o paskui dar pasidžiaugti plikledžiu. Visa tai – apsunkina vairavimo sąlygas. Taigi verta paklausyti patarimų, kurie padėtų išvengti pavojų kelyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Šaltojo sezono metu vykstantys reiškiniai yra gerokai pavojingesni, nei šiltojo, tai neabejotinas faktas“, – įspėja VU GMF lektorius dr.Justinas Kažys.

REKLAMA

Saugotis reiktų stiprios pūgos ir tiršto rūko

Pavojingiausios sąlygos vairuotojui esant kelyje – rūkas bei pūga, taip pat stiprus lietus.

„Jei peržvelgtume atskirus meteorologinius reiškinius, kurie gali būti pavojingiausi kelyje, tai nugalėtojais taptų pūga ir stiprus rūkas pasirodantys šaltuoju metų laiku. Tuomet statistinė auto įvykių tikimybė padidėja. Jie nebūtinai įvyksta, bet tikimybė, kad įvyks yra didesnė“, – įspėja VU GMF lektorius dr. Justinas Kažys.

REKLAMA
REKLAMA

Kitas pavojingas reiškinys prisidedantis prie rūko ir pūgos – ledas. Prieš jį gali nepadėti jokie įgūdžiai, todėl patartina sekti orų prognozes ir žinant apie galimą plikledį pasirinkti saugų greitį.

„Matomumą neabejotinai blogina ir intensyvūs krituliai, o ledas yra didžiausiais priešas prieš kurį - jokie įgūdžiai gali neišgelbėti“, – mini J.Kažys.

Esant šioms sąlygoms tikėtinas akvaplaningas, reikia nepervertinti savo bei automobilio atsparumo, vengti didesnių vandens sankaupų, nevažiuoti ant jų.

„Esant rūkui, ką tik pradėjus lyti ar sngiti sukibimas su kelio danga pasidaro prastesnis, būna visokių reiškinių, akvaplaningo, vandens pleišto. Todėl reikėtų į tai atsižvelgti ir vairuoti pakankamai atsargiai, jeigu yra didelis vandens kiekis ant važiuojamosios dalies, tai neužvažiuoti ant jų, kad automobilio nesumėtytų“, – kalba J. Kažys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Stiprus lietus lemia daugiau avarijų

Vairuotojams labai pavojingas intensyvus liūtinis lietus, nes tuomet ne tik vairuotojo pasiruošimas svarbus, kelias tokiomis sąlygomis tampa nebe pravažiuojamas ir prasideda plaukimas, tuomet suvaldyti automobilį važiuojant ir leistinu greičiu tampa sudėtinga, todėl verta prisiminti, kad posūkiuose ar stabdant nebebus tokio sukibimo, kaip geromis oro sąlygomis.

„Vairuotojui svarbiausi dalykai yra matomumas ir sukibimo sąlygos, tai yra kelio dangos su padangomis“, – kalba J.Kažys.

Didžiausią pavojų kelyje sukelia pirmasis reiškinys įvykstantis tais metais. Po gražių vasaros dienų staiga ateina ruduo, pradeda stipriai lyti, arba atvirkščiai ateina žiema ir iškrenta pirmas sniegas – nors ir žinome, kad taip gali būti, bet vis viena nustembame, kai taip nutinka. Suveikia netikėtumo faktorius ir žmogus negeba persiorientuoti ir greitai prisitaikyti prie pasikeitusių sąlygų.

REKLAMA

„Pastaruoju metu Lietuvoje iškrinta pakankamai nedaug kritulių ir visi pripranta prie tokių sąlygų. Taigi, kai pradeda daugiau lyti, šio reiškinio pradžioje, tikėtina, bus daugiau auto įvykių. Apkritai, pirmąją lietaus ar pūgos dieną įvykių gali būti daugiau, nei kad lyjant visą savaitę, dėl to kad vairuotojai palaipsniui pripranta, jie būna atidesni. Įvyksta prisitaikymas prie reiškinių. Tai yra visiems prastesniems orams būdingas dėsningumas“, – kalba J. Kažys.

Automobilio techninė būklė – gali išgelbėti gyvybę

Vairuojant reikėtų įvertinti sukibimą su kelio danga, prie to priderinti vairavimo būdą. Mažinti greitį, vairuoti ne taip staigiai, o tolygiai, pasirūpinti padangomis. Automobilio tvarka itin svarbi, nes esant techniškai tvarkingai automobilio būklei yra didesnė tikimybe, kad jis prastomis oro sąlygomis jūsų nenuvils.

REKLAMA

„Transporto priemonė visuomet turi būti tvarkinga techniškai. Jeigu tos padangos bus plikos, tai, laikui bėgant jos nebegali išstumti iš po automobilio pakankamo vandens kiekio, dėl to prastėja sukibimas su kelio danga, visus tuos dalykus reikia įvertinti“, – mini Dmitrij Bial, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos, Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų