REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ viešųjų pirkimų sutarties vienintelė nepasirašiusi valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybė siūlo nepasirašyti sutarties - tai reiškia, kad bendrovė nebūtų sutarties šalimi.

Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ viešųjų pirkimų sutarties vienintelė nepasirašiusi valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybė siūlo nepasirašyti sutarties - tai reiškia, kad bendrovė nebūtų sutarties šalimi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tai yra vienas iš trijų pasiūlymų, kuriuos įmonės valdybai pateikė „Lietuvos geležinkelių“ vadovai. Jie teigia laukiantys įmonės valdybos sprendimo, o pastarosios vadovas teigia, kad sutartis bus pasirašyta.

REKLAMA

„Kas būtų racionaliausia, kad „Lietuvos geležinkeliai“ išeitų iš sutarties“, - BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus patarėjas Darius Tarasevičius.

Anot jo, antras siūlomas variantas, kad „Lietuvos geležinkeliai“ sutartį pasirašytų su jų siūlomais pakeitimais, o trečias - valdyba įpareigotų bendrovės vadovą pasirašyti sutartį tokią, kokia ji yra dabar.

Įmonės valdybos pirmininkas, susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas BNS teigė, kad, jo nuomone, „Rail Baltica“ sutartis penktadienį bus pasirašyta.

REKLAMA
REKLAMA

„Aš manau, kad rytoj „Rail Baltica“ tikrai bus pasirašyta, aš galvoju, kad taip turėtų būti“, - BNS sakė S.Girdauskas.

Jis aiškino, kad „Lietuvos geležinkelių“ valdyba negali pritarti tokiems vadovų pasiūlymams, nes tai nėra sutartis dėl konkretaus projekto.

„Valdyba negali pritarti nepritarimui - vienas dalykas. Antras dalykas, reikia pradėti nuo to, kad aš paprašiau teisininkų išaiškinimo, už ką atsako valdyba. Aš kaip viceministras ir valdybos pirmininkas jau esu pritaręs sutarčiai. Tiesiog kadangi sutartyje nėra konkretaus kontrakto ar projekto, tai valdyba tokių sutarčių niekada gyvenime nesvarstė ir ne jos kompetencijai“, - sakė S.Girdauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu rytoj ryte grįžus generaliniam direktoriui (Stasys Dailydka grįš iš komandiruotės Minske - BNS), jam reikės papildomos medžiagos, mes susėsime, pateiksime mūsų jau patvirtintus protokolus, visą ministro patvirtintą medžiagą, jeigu dar trūks, mes galėsime pateikti valdybos patvirtinimą“, - teigė viceministras.

S.Girdauskas sakė, kad „Lietuvos geležinkelių“, kurie yra bendros įmonės „RB Rail“ akcininkai, vadovai baiminasi būsimos atsakomybės.

„Abstrakčiai sudėliota, nori jie įdėti, kad būtų aiški atsakomybė. Logiškais principais suprantama, kad jei „RB Rail“ paskelbė konkursą ir nupirko ne tas medžiagas, tai aišku, kad ji atsakinga. Jeigu geležinkeliai ne taip padarė, tai aišku, kad jie, o ne „RB Rail“ atsakingi. Čia normali teisė, normali sutartis“, - BNS aiškino S.Girdauskas.

REKLAMA

Su „Lietuvos geležinkelių“ vadovu S. Dailydka ketvirtadienį BNS nepavyko susisiekti.

„Lietuvos geležinkeliai“ vieninteliai savo parašu kol kas nepatvirtino sutarties „Rail Baltica“ dėl viešųjų pirkimų tvarkos. Praėjusią savaitę bendrovė pranešė nepritarianti susitarimui dėl „Rail Baltica “ konkursų - esą ji norėtų pati juose dalyvauti, o dabar ji neturi tokios teisės, kadangi yra bendros įmonės akcininkė.

Baltijos šalių atstovai rugsėjo pradžioje Briuselyje susitarė dėl daug ginčų kėlusios „Rail Baltica“ konkursų skelbimo tvarkos. Pagal susitarimą, pirkimai bus skirstomi į tris kategorijas: vien bendros įmonės organizuojami pirkimai, konsoliduoti bendros įmonės skelbiami pirkimai ir Baltijos šalių atskirai organizuojami, tačiau bendros įmonės griežtai prižiūrimi pirkimai.

Projektui, kurio vertė sieks apie 5 mlrd. eurų, ES 2014-2020 metais gali skirti iki 85 proc. lėšų. „Rail Baltica“ darbams Lietuvoje Europos Komisija pernai jau skyrė 106 mln. eurų, šiemet – dar beveik 191 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų