REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dažnas iš mūsų kiekvieną dieną naudojasi viešuoju transportu, bet retas kuris pagalvoja, už ką būtent susimoka pirkdamas vienkartinį bilietėlį, kainuojantį 3,5 lito. Balsas.lt pabandė išsiaiškinti, kur nukeliauja mūsų pinigai.

Dažnas iš mūsų kiekvieną dieną naudojasi viešuoju transportu, bet retas kuris pagalvoja, už ką būtent susimoka pirkdamas vienkartinį bilietėlį, kainuojantį 3,5 lito. Balsas.lt pabandė išsiaiškinti, kur nukeliauja mūsų pinigai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susisiekę su SĮ „Susisiekimo paslaugos“ administracija šiuo klausimu esame nukreipiami į Vilniaus miesto savivaldybės Viešųjų ryšių skyrių. Čia po truputį, nors ir miglotai, bandoma pateikti atsakymus.

REKLAMA

„Pas mus tikslios informacijos, iš ko susideda bilieto kaina, nėra. Iš ko susideda šilumos kaina, irgi niekas neaiškina, lygiai taip pat paaiškinti, iš ko susideda transpotravimas, taip pat sunku. Išskirstymo nėra, kiek tikslios kainos kur nueina, bet dalis, kaip žinoma, nukeliauja vežėjui, degalams, darbuotojų algoms“, – aiškino savivaldybės darbuotoja ir pridūrė, kad troleibusų bei autobusų vairuotojų algos atskaičius mokesčius siekia beveik 3000 litų.

REKLAMA
REKLAMA

Toliau besigilindami į viešojo transporto bilieto kainą ir kokia yra nauda vartotojui, pakalbiname Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narį Juozą Antanaitį. Jis šia tema turi tvirtą ir konkrečią nuomonę.

„Visų pirma įsivaizduokite, kad sergu ir man reikia nueiti į polikliniką už 5 kilometrų, kuriuos pėsčiomis eisiu kelias valandas, dar sušalsiu ir dar labiau susirgsiu, o čia sėdu į viešąjį transportą, susimoku 3,5 lito ir nuvažiuoju. Vadinasi, moku už tai, kad sutaupau laiko. Antra, taupau avalynę, kuri brangi, nes mane nuveža. Visada yra alternatyva – einu pėsčias, sėdu ant dviračio. Jei kalbėtume apie senyvo amžiaus žmones, jiems yra taikoma lengvata, ir ji taikoma vienintelė Lietuvoje, būtent Vilniuje. Mes norėtume gyventi už dyką ir už nieką nemokėti, o tas, kuris klausia, už ką moka, o jo maitintojas, tarkim, dirbtų vairuotoju, – jis sakytų, kad per mažas atlyginimas“, – dėstė J. Antanaitis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Priminus tarybos nariui viešojo transporto vairuotojų algų dydžius, kurie yra tikrai nemenki, ir paklausus, ar nederėtų visgi iš bilietėlio kainos ką nors skirti ir vartotojo patogumui, tarkim, ateinančio gripo sezono specialias dezinfekcijas ar patogesnį tvarkaraštį, tarybos narys taip pat tvirtai dėsto: „Vairuotojas dirba sudėtingai, jis turi mane gyvą ir sveiką nuvežti iš taško A į tašką B, taip pat jis yra eismo dalyvis, nuo jo orientacijos, sveikatos priklauso ir kitų eismo dalyvių saugus gyvenimas. Jis dirba labai atsakingą darbą. Nepamirškime to, kad Vilniaus mieste niekas negali gauti mažesnio atlyginimo už vidutinį Lietuvos.“ Pašnekovas priduria, kad nors pats turi naują mašiną, bet į darbą važinėja 1G maršruto autobusu, nes taip greičiau bei pigiau ir klausimų apie bilietėlio kainą jam net nekiltų.

Taigi, aiškinantis naudą vartotojui, mokančiam visą bilietėlio kainą, aišku tiek, jog mokame už tai, kad greičiau pasiekiame mums reikiamą tašką ir padengiame mus vežančio vairuotojo atlyginimą.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų