REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdos valstybinis jūrų uostas atsigauna. Trečiadienį uostamiestį pagaliau pasiekė antrasis vadinamojo STS (angl. „Ship-to-Shore“) tipo kranas, kurio vertė – 25 mln. litų. Milžiniškų gabaritų kraną įsigijo bendrovė „Klaipėdos Smeltė“. Jo pirmtakas į bendrovės teritoriją atkeliavo praėjusių metų spalį. Dar vienas identiškas kranas bus atplukdytas šį birželį. Tai ženkliai padidins krovininių laivų aptarnavimą.

Klaipėdos valstybinis jūrų uostas atsigauna. Trečiadienį uostamiestį pagaliau pasiekė antrasis vadinamojo STS (angl. „Ship-to-Shore“) tipo kranas, kurio vertė – 25 mln. litų. Milžiniškų gabaritų kraną įsigijo bendrovė „Klaipėdos Smeltė“. Jo pirmtakas į bendrovės teritoriją atkeliavo praėjusių metų spalį. Dar vienas identiškas kranas bus atplukdytas šį birželį. Tai ženkliai padidins krovininių laivų aptarnavimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

STS tipo kranas į bendrovės „Klaipėdos Smeltė“ teritoriją buvo išplukdytas kovo 31-ąją iš Suomijos. Kranas sveria daugiau nei tūkstantį tonų, jo aukštis pakelta strėle siekia apie 115 metrų.

REKLAMA

„Klaipėdos Smeltės“ technikos vadovas Gintaras Sadauskis Balsui.lt teigė, kad minėto krano paskirtis – pakrauti ir iškrauti jūrinius konteinerius į laivus.

„Šiuo metu mes naudojame mobilius uosto kranus, o STS tipo kranai yra ženkliai greitesni, konteinerių perkrovimo savikaina su jais taip pat mažesnė“, – privalumus vardijo specialistas.

Paklaustas, ar 25 mln. Lt už tokio tipo kraną yra adekvati kaina ir ar verta tiek investuoti, G.Sadauskis patikino, kad tikrai verta. „Laivybos linijos, norėdamos atkeliauti su dideliais laivais į uostus, reikalauja našumo iš konteinerių terminalo. To našumo mes negalėjome užtikrinti su turimais mobiliaisiais kranais. Be to, techninės galimybės mums neleido priimti didesnių laivų, nei kad iki šiol aptarnaudavome. Dėl to ir nusprendėme investuoti į STS kranus“, – paaiškino G.Sadauskis.

REKLAMA
REKLAMA

„Klaipėdos Smeltės“ technikos vadovas pasakojo, kad, perkant kraną, buvo renkamasi tarp suomių ir kinų siūlomos produkcijos. Pastarieji atsiriekia didžiausią šio verslo dalį. Vis tik laimėjo „Konecranes Finland Corporation“ pasiūlymas.

„Kranai būtų pigiau kainavę juos užsakius kur nors Kinijoje, netgi pristatymo terminas iš ten būtų greitesnis – kinai greičiau pagamina, tačiau suomiai siūlė kokybiškesnį variantą. Pagal technines kranų charakteristikas, pagal jų greitį, kėlimo aukštį ar svorį, matome, jog mūsų įsigyti STS kranai yra vieni didžiausių Baltijos regione. Dabar galime visiškai aptarnauti vienus didžiausių atplaukiančių konteinerinių laivų.“

Klaipėdos uoste konteinerių krova auga itin sparčiai. Per pirmus trejus 2014 m. mėnesius konteinerizuotų krovinių uoste perkrauta 35 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų