REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl nesugebėjimo pasiekti politinį sutarimą sustojus JAV valdžios veiklai, kuriam laikui galime likti be įprastų ekonominių rodiklių, mat sustabdyta ir Jungtinių Valstijų statistikos biuro veikla, rašo businessinsider.com.

REKLAMA
REKLAMA

Todėl siekdamas užpildyti atsiradusią tuštumą, JAV verslo naujienų portalas nusprendė pateikti pripažintų ekonominių indikatorių sąrašą, kurie iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti kiek keistoki.

REKLAMA

10. Neatsiimtų lavonų indikatorius

Šis indikatorius remiasi prielaida, kad laidotuvės yra brangus procesas, todėl ekonominių sunkumų metu daugiau palaikų artimieji tiesiog neatsiima.

Businessinsider.com teigimu, puikiausias tokio matavimo vieneto veiksmingumo įrodymas – Detroitas 2009 metais. Prasidėjus kriziniam periodui smarkiai padaugėjo ligoninėse paliktų palaikų, o valstybės finansuojamų laidotuvių kiekis ko ne padvigubėjo. 9. Kelyje mirusių dviratininkų statistika

REKLAMA
REKLAMA

Teigiama, kad ekonomikai krentant išauga kelyje žuvusių dviratininkų skaičius.

Būtent tokia koreliacija pastebima Jungtinėje Karalystėje (JK), kurios transporto departamento duomenimis, 2011 metais, kuomet buvo pradėta taikyti griežto taupymo politika, JK keliuose mirusių dviratininkų skaičius išaugo 12 proc. Tuo tarpu didžiosios depresijos metu mirties atvejų padaugėjo net 58 proc.

8. Suvartoto alaus indeksas

Teigiama, kad prastėjant ekonomikai dauguma gyventojų vakarams renkasi ne barus, o savo svetainę, mat taupant pirmiausia siekiama apkarpyti ne pirmo būtinumo išlaidas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Businessinsider.com teigimu, 73 proc. su alaus industrija susijusių darbo vietų Europoje yra visiškai nesusiję su šio gėrimo gaminimu. Nors nuo 2008 iki 2010 nedarbo lygis Europoje išaugo 2 proc., dirbančiųjų alaus pramonėje sumažėjo net 12 proc.

7. Aukštakulnių indikatorius

IBM analitikas Trevoras Davisas yra sakęs, kad krentant ekonomikai auga aukštakulnių pardavimai, nes niūrių nuotaikų akivaizdoje stengiamasi atrodyti kuo puošniau, mat taip siekiama užsimiršti.

Tokią koreliaciją nesunku pastebėti žvelgiant į tarpukario periodą, kurio metu JAV aukštakulnių pardavimai tikrai išaugo. Vis dėlto pastaroji krizė kiek sumenkino šį indikatorių, mat nors aukštakulnių buvo parduota daugiau 2008-2009 metais, jų pardavimai augo ir ekonomikai pradedant atsistatysi.

REKLAMA

6. Uodo įkandimų indikatorius

Pastebima, kad uodų įkandimų skaičius išauga, kuomet atsiranda daugiau aplesitų ir neprižiūrėtų namų. Tuomet žolėmis apaugusi teritorija tampa puiki veisimosi vieta uodams.

2009 metais, JAV Maricopa apylinkėje natūralių uodų veisyklų skaičius, lyginant su 2007 metais, išaugo net 60 proc. Vis dėlto businessinsider.com pastebi, kad tokie rodmenys gali būti nepatikimi, nes bankai vengia iškraustyti įskolinusius gyventojus, kad nesukeltų panikos būsto rinkoje.

5. Parduotų konservų indeksas

Pastebima, kad ekonominių sunkumų metu smarkiai išauga konservuoto maisto pardavimai.

2009 metais konservuotų troškintų pupų pardavimai Jungtinėje Karalystė išaugo net 23 proc., mat gyventojai, užuot ėję vakarienės į restoraną dažniau rinkosi gaminti namie.

REKLAMA

4. Kaklaraiščio pločio indikatorius

Čia pasireiškia netgi du ekonominės padėties matavimo vienetai, rašo businessinsider.com. Pirma, sunkmečio metu išauga kaklaraiščių pardavimai, nes dažniau vaikštoma į darbo pokalbius ir vyrai siekia atrodyti taip, lyg dirbtų sunkiau. Antras indikatoriaus dalis ta, kad ekonominio nuosmukio metu kaklaraiščiai siaurėja, tuo tarpu šalies situacijai gerėjant dažniau renkamasi šviesesnių atspalvių kaklaraiščius.

Pastebima, kad 2007 metais pranešus, kad kitąmet JK gali padaugėti atleidimu, kaklaraiščių pardavimai tiesiog šovė į viršų, mat darbuotojai norėjo parodyti, kad jie rimtai žiūri į darbo vietą. Kaklaraiščio pločio sumažėjimą lėmė per antrąjį pasaulinį karą taikyti medžiagos apribojimai ir nors dabar tai nėra aktualu, kiekvienas pabuvojęs finansinėje srityje pastebės, kad tokie kaklaraiščiai grįžo į madą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3. Šveicariškų laikrodžių eksportas

Populiarus JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“ šveicariškus laikrodžius yra įvardijęs, kaip vieną esminių prabangos prekių.

Teigiama, kad šių laikrodžių eksporto apimtys puikiai parodo pasaulio ekonomikos būklę – kuo ekonomika auga greičiau ir kuo daugiau išleidžiama, tuo daugiau laikrodžių parduodama.

2. Šiukšlių kiekio indikatorius

Šis ekonomikos matavimo vienetas pakankamai logiškas, rašo businessinsider.com. Augant šalies BVP, pagaminama vis daugiau prekių, tad natūralu, jog atsiranda ir daugiau šiukšlių.

REKLAMA

Šiukšlių indikatoriaus veiksmingumą įrodo tai, kad nė viena laivais ir traukiniais pervežamų krovinių kategorija nekoreliuoja su BVP augimu taip gerai, kaip šiukšlės. „Bloomberg“ ekonomistai Miachelas McDonougas ir Carlas Riccadonnas 2010 metais įrodė, kad šio indikatoriaus patikimumo koeficientas siekia net 82 proc.

1. Latvijos prostitučių indeksas

Šis indeksas susijęs su paprastu paklausos ir pasiūlos dėsniu, rašo businessinsider.com. Ekonominio pakilimo daugiau, kuomet lengviau rasti darbą, mažiau moterų renkasi uždarbį gatvėse, todėl naktinių plaštakių paslaugų kaina išauga.

Kaip geriausią šito indikatoriaus įrodymą businessinsider.com pateikia Latvijos sekso industrijos atstoves. Šalies ekonomikai 2009 metais patyrus didelį nuosmukį, valandos įkainiai nukrito iki 60 JAV dolerių (150 litų).

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų