REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į pasaulinę mobiliųjų technologijų parodą „Mobile Wordwide Congress 2013“ išvyko ir beveik 20 Lietuvos atstovų, kurie lankytojus bandė sudominti interaktyviais sprendimais.

REKLAMA
REKLAMA

Barselona savaitei buvo tapusi mobiliųjų technologijų naujovių traukos centru. Į kasmetinę, vieną didžiausių pasaulyje parodų „Mobile Wordwide Congress 2013“ atvyko per 70 tūkst. lankytojų – laisvų kambarių viešbučiuose nebuvo, taksi išsikvietimas tapo dideliu iššūkiu, o restoranų savininkai trynė rankomis. „Į parodą atvykstantys žmonės labai geri klientai – jie dirba itin daug, bet kartu išleidžia daug pinigų, – teigė vienas iš jų. Milžiniškuose parodų rūmuose „Fira Gran Via“ įsikūrė per 1,5 tūkst. dalyvių: pradedant didžiaisiais rinkos dalyviais, kaip „Samsung“, „Nokia“, HTC, ir baigiant niekam nežinomomis kompanijomis. Be naujų telefonų, planšetinių kompiuterių modelių pristatymų, didelis dėmesys buvo skiriamas NFC (angl. near field communications) technologijai, leidžiančiai įrenginiams tarpusavyje bendrauti susilietus. Taip pat nebuvo pamiršti ir vyresni mobiliųjų įrenginių naudotojai – kelios kompanijos siūlė specialiai jiems sukurtus mobiliuosiuos telefonus. Lietuviai parodos taip pat nepamiršo. Stende „Smart Lithuania“ būrėsi beveik 20 mūsų šalies bendrovių. Tiesa, bendrovės „Etronika“ vadovas Kęstutis Gardžiulis, prisidėjęs prie tautiečių kelionės į Barseloną organizavimo, sakė, kad prikalbinti bendroves buvo sudėtinga, mat didžioji dalis nenorėjo į tai investuoti: „Jei eksportuoji, tai ir važiuok čia. Nebus taip, kad neinvestavus kris milijonai. Siūlėme daug kam keliauti, bet realiai didžiųjų bendrovių čia nėra.“

REKLAMA

Nauja bankininkystė „Etronika“, anksčiau išgarsėjusi dėl savo bankininkystės sistemos, leidžiančios veiksmus atlikti balsu ir judesiais, šiemet parodoje pristatė e. bankininkystės sprendimą „Banktron“, kuris vasario mėnesį Londone vykusioje parodoje „Finovate Europe 2013“ gavo „Geriausios inovacijos“ titulą. Bendrovės sprendimas leidžia teikti įprastas bankų paslaugas ir jų kaskart nereikia pritaikyti skirtingiems įrenginiams. Jei sistema naudojasi eilinis vartotojas – jam rodoma įprasta e. bankininkystės sąsaja, o jei verslininkas ar asmuo, turintis daugiau poreikių, – sistemą galima suasmeninti įvairiais valdikliais. Be to, sistema išnaudoja ir NFC funkciją – leidžia siųsti ir gauti pinigus suglaudus išmaniuosius telefonus.

REKLAMA
REKLAMA

Suvaldys transportą Kita lietuvių bendrovė NFQ parodoje pristatė sprendimą „m-Commute“, kuris skirtas naudoti bei administruoti autobusų, taksi, automobilių stovėjimo ir dviračių nuomos punktus. Sudarius kelionės maršrutą „m-Commute“ leis mobiliuoju telefonu iškart įsigyti bilietą visoms maršrute numatytoms transporto priemonėms, juo naudojantis bus galima mokėti už automobilio stovėjimą minučių tikslumu. Be to, sprendimas sumažins kontroliavimo sąnaudas, mat vienas kontrolierius galės aptarnauti visas transporto sistemos dalis su jam skirta programėle. Kaip teigė NFQ projektų padalinio vadovas Paulius Insoda, panašus sprendimas šiemet startuos Vilniuje, taip pat planuojama pradėti diegimo darbus Kazachstane, Meksikoje ir Kolumbijoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dirbantiems ne biure Bendrovė „Mokus“ parodos lankytojams siūlė sprendimą supaprastinantį gyventojų, dirbančių ne biure, darbo procesus. „Tokiems žmonėms, kaip komunalininkai, kurjeriai, užduotys perduodamos popieriuje: biure pasiimami dokumentai, atliekamas darbas, kažkas užpildoma, lapai parnešami atgal. Tai laiko švaistymas: mes viską sujungėme ir siunčiame užduotis į mobiliąją programėlę“, – pasakojo bendrovės vadovas Žydrūnas Andriuška. Anot jo, programėlėje rodoma užduoties vieta, kelias iki jos, reikalingi kontaktai. Taip pat pateikiama užduoties atlikimo pradžia, pabaiga.

REKLAMA

Atpažinti veidą Tik tris mėnesius veikianti „Sky Biometry“ siūlo įvairių žmonių bruožų atpažinimo paslaugas. „Atpažįstame veidą, bruožus, lytį, ar užsidėjęs akinius, ar šypsosi. Tokie dalykai naudojami internetinei rinkodarai, socialiniams tinklams, į vartotoją nukreiptai reklamai“, – aiškino bendrovės vadovas Denisas Kočetkovas. Pasak jo, „debesyje“ veikiantis sprendimas gali pagelbėti turint daugybę nuotraukų ir norint šias sugrupuoti pagal jose esamus asmenis arba siūlant reklamą, pavyzdžiui, jei praeivis yra su akiniais, būtent jam galima reklamuoti akinius. Antras ekranas „TV Backstage“, lietuvių „startupas“, vasarą dalyvavęs verslo akceleratoriuje „Startup Highway“, kuria antro ekrano programėlę apie naujienas ir gandus. „Orientuojamės į realybės šou ir panašias laidas, kurios turi tokios skandalingos informacijos. Kai laida rodoma per TV, programėlėje pateikiame visą reikiamą informaciją. Pavyzdžiui, žiūrovas stebėdamas „X Faktorių“ telefone skaito apie šio šou dalyvius, rašo į „Twitter“ ir „Facebook“. Viską sujungėme, pateikiame iš naujienų portalų surinktus gandus, informaciją iš „Twitter“ ir „Facebook“ bei leidžiame patiems žmonėms dalytis savo pastebėjimais“, – veikimo principą aiškino įkūrėjas Nerijus Malinauskas. Šiuo metu „TV Backstage“ veikia vien Londone ir tik su „iPad“ įrenginiais.

REKLAMA

Virtuali reabilitacija

Interaktyvius sprendimus siūlanti bendrovė „Gluk Media“ parodoje ieškojo partnerių kuriamam virtualios reabilitacijos sprendimui. „Pacientams tai žaidimas, o gydytojams – analitinė priemonė sekti jų progresą. Gydytojas nustato žaidimą pagal kiekvieną pacientą, parenka jo neįgalumo laipsnį, reikalingus pratimus. Pacientas juda, atlieka ir reabilitacijos pratimus ir kartu žaidžia. Tai aktualu, ypač vaikams“, – dėstė bendrovės pardavimų vadovas Robertas Tamošaitis. Šiuo metu projektas tobulinamas Santariškių klinikose, bet pasak R. Tamošaičio, iš esmės jis bus orientuotas į užsienio rinkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

FAKTAI: Mobile Worldwide Congress 2013 Parodoje buvo pristatyta apie 1,5 tūkst. bendrovių, o bendras lankytojų skaičius siekė apie 70 tūkstančių. Šiemet paroda persikėlė į naujus parodų rūmus „Fira Gran Via“, kurių plotas siekia 240 tūkst. kvadratinių metrų, o patalpas elektra iš dalies aprūpina 18 tūkst. saulės baterijų. Parodos metu veikė specialus TV kanalas, kurį transliavo į 100 regiono viešbučių, ir buvo sukurta 20 specialių viešojo transporto maršrutų.

KOMENTARAS

Vartotojui svarbiausia – sprendimai

Šiuo metu svarbiausia – vartotojui skirti sprendimai, o ne technologinės įrangos tobulėjimas, mano „Samsung Electronics Baltics“ vadovas Simonas Skupas.

„Žiūrint iš vartotojo perspektyvos, reikalingi lengvai perprantami intuityvūs sprendimai. Pavyzdžiui, kalbant apie tolesnę išmaniųjų telefonų inovaciją, svarbu turinys ir sprendimai. Techniškai viskas toliau progresuoja: atsiranda geresnių ekranų, galingesnių kamerų ir procesorių, daugiau branduolių, LTE technologijų. Bet visa tai reikalinga, kad atsirastų galimybė įgyvendinti naujus sprendimus“, – ateities tendencijas komentavo S. Skupas. Kaip pavyzdį jis pateikė NFC technologiją, kuriai parodoje „Mobile Wordwide Congress 2013“ buvo skiriama itin daug dėmesio: „Ji pati, kaip technologija, nieko neduoda, jei nėra išplėtota ekosistema ir nėra ją plėtojančiųjų. Didieji rinkos dalyviai jau prisijungia, matysime radikalių pokyčių: mokėjimų, visuomeninio transporto, įėjimo registravimo – bus įgyvendinta begalė elementarių sprendimų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų